[APP][Pro] Volkswagen - Je auto, je slimme huis, perfect verbonden (NL)

Ik heb twee dingen toegevoegd:

• Een extra knop om raamverwarming aan en uit te zetten
  • Een extra flow om meer klimaatsettings in te stellen

Je kan de test versie uitproberen op Volkswagen | Homey

Bij die nieuwe flow is het een beetje onhandig dat Homey geen verschil in de app laat zien tussen ‘geen waarde invullen’ en ‘Nee kiezen’. De Volkswagen app maakt hier wel onderscheid in, ondanks dat het dus niet leesbaar is. Leeglaten is ongewijzigd en invullen is daadwerkelijk op Nee (of Ja) zetten.

1 Like

De climate/temperatuur instellen werkt. Het lukt me niet de ruitverwarming in te schakelen. Ik heb verschillende combinaties geprobeerd van ja/nee per onderdeel, maar zonder resultaat.

Wat bedoel je met de “extra knop” @Bloemendaal ?

Hmm vreemd, kan je in je app wel die optie zien?

Met deze knop kan je raamverwarming aan- en uitzetten, alleen dat is meer een setting dan dat hij daadwerkelijk aangaat als je daarop klikt. In de app zie je dat met dit icoontje met ‘auto’ eronder in het klimatiseren vak.

Ik zie alleen dit scherm. Of kijk ik op de verkeerde plek?

FYI: Als ik een nieuw apparaat toe wil voegen (Volkswagen) krijg ik de melding “n.rf.getState is not a function”

Zou je met deze stappen even logging aan willen zetten en een rapport naar mij versturen?

1. Go to your vehicle in Homey
2. Open settings in the top-right corner (cog-icon)
3. Pick advanced settings
4. Set `logging enabled` to true
5. Press save in the top-right corner
6. Go to Homey settings (bottom bar)
7. Select apps, then Volkswagen
8. Press the cog-icon in the top-right corner
9. Press create diagnostics report

Even in het Engels (copy pasta)

1 Like

Done!

In de mobiele app zou het moeten werken, zie

Ah helder. Het was ter info en staat los van de ruitverwarming, maar mooi dat dit geen app probleem is voor @Bloemendaal

1 Like

Opnieuw gedaan vanaf nieuwe homey (2026). Ik had hiervoor het 2019 model.

Sorry voor de late reactie. Ik heb je logs gecheckt en ik zie geen reden dat hij bij jou die opties niet zou weergeven. Dit is een onderdeel (zonder persoonsgegevens) van je data en zoals je ziet heb je de climatisation capability beschikbaar in je auto…

Kan je anders wat screenshots van de app delen wat je ziet, evt. in een prive berichtje? Ik snap namelijk niet zo goed wat onze auto’s dan onderscheidt van elkaar, want qua logs doen ze hetzelfde.