Sinds enkele dagen heb ik problemen met de app Home Connect voor Homey:
De vaatwasser werd opeens niet meer aangezet door mijn flow.
Op het apparaat in Homey staat een rood uitroepteken. Bij aanklikken de melding: “Apparaat Onbeschikbaar, HomeAppliance is offline”. De vaatwasser is echter wel online, want ik kan hem wel bedienen met de app “Siemens home Appliances” op mijn telefoon.
Als ik probeer te repareren kan ik inloggen en vervolgens accepteren van 5 wensen van Home Connect. Daarna krijg ik een blanco scherm met de tekst login met je account en een kringetje dat oneindig blijft lopen.
Ik heb de app al een keer opnieuw geïnstalleerd op mijn Homey en de apparaten opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat.
Ook de oven geeft een foutmelding bij bediening via Homey.
Heb je al weer een keer opnieuw de koppeling gemaakt in Homey met de Connect app? Dus opnieuw inloggen via Homey op de Bosch - Siemens app om toestemming te geven.
Er zijn meer mensen met problemen na de laatste update van de Homey Bosch - Siemens app.
Op de app pagina staat een link naar het emailadres van de ontwikkelaar.
@Doekse heb jij misschien andere ingangen bij Siemens? Ik heb ze ook een poosje terug feedback gegeven,maar geen reactie,dit lijkt me geen gewenste situatie voor een officiële partner toch?
De app wordt ontwikkeld door B/S/H in samenwerking met een development agency. Aanstaande maandag zal ik even contact zoeken met het verzoek om terug te komen op de support tickets
@Henk_Wijnbergen vanavond ook de wasdroger met een rood uitroepteken. Repareren via de app en inloggen bij Bosch/Siemens hielp ook niet. Wasdroger was wel bedienbaar via de Connect app.
Wasdroger spanningsloos gemaakt, weer spanning op gezet. Even 5 minuten gewacht, Homey Bosch-Siemens herstart en het uitroepteken was weer weg.
Als ik het zo lees in andere topics over de Bosch - Siemens Connect app krijgt niemand bericht.
Vind ik zeer jammer. Het heeft gewoon goed gewerkt, al is het met 1 keer 's nachts automatisch herstarten van de app, het werkte goed.
Nu moet je voor elk gebruik van de wasmachine of droger de app herstarten, anders krijg je geen melding meer dat het apparaat klaar is.
Ze lijken er mee bezig te zijn maar het werkt dan nog steeds niet helaas.Het is alleen jammer dat er niet op mails word gereageerd.
Al snap ik wel dat ze misschien heel veel mails ontvangen en niet iedereen kunnen antwoorden.
Ik kan de vaatwasser inmiddels wel weer aansturen via Homey. Door de stroomvoorziening wat langer te onderbreken kon ik hem weer actief krijgen. De terugkoppeling van wanneer hij gestart en gereed was werkt nog steeds niet.
Dit is de testrelease. Je kunt deze installeren door /test achter de URL te zetten in de adresbalk wanneer je op de Homey App Store-pagina van Home Connect bent, of door in de changelog op het oranje testicoontje te klikken.