Probleem met Home Connect Bosch vaatwasser

Hallo allen,
Net in bezit van Bosch vaatwasser. Deze wil ik inschakelen met de handmatige ‘Starten op afstand’ knop. Maar als ik in een flow een ‘en’ kaart maak met ‘Starten op afstand is actief’ dan geeft deze altijd een ‘true’ terug. Ondanks dat in de home-connect app keurig staat dat dit niet het geval is. En als ik op de vaatwasser de knop indruk dan verandert dit ook in de app. Maar de homey kaart geeft altijd ‘true’ terug.
Op zich niet zo erg want het programma start uiteraard niet maar hij zet wel tig keer per dag de vaatwasser ervoor aan.

Iemand een idee? Of zou dit een bug zijn?

Home connect app werkt voor geen meter. Ik heb deze inmiddels verwijderd, want er vindt nooit serieus onderhoud plaats op deze app.

Hmmm wat jammer. Viel me trouwens op na posten van deze vraag dat ik de app herstart heb en hij nu wel reageert op sommige zaken. Dus ik zet nu een variabele als “Starten op afstand” aangezet wordt op de vaatwasser en dan werkt het wel.

Wellicht maar preventief iets maken dat de app elke nacht opnieuw opstart. Weet niet of dat kan maar vast wel. Heb wel meer apps gehad die gewoon af en toe een tik moeten hebben.

Je kunt in een flow elke nacht de app restarten. Maar bij mij verliest ie meerdere keren per dag de connectie…

Ja heb helaas het zelfde probleem. Gekke is dat de rest wel werkt van de apparatuur met de applicatie. Af en toe resetten van de applicatie helpt ook wel.