Update KlikaanKlikuit

Hoi allemaal,

Sinds vandaag geeft Homey aan dat KlikaanKlikuit is geupdate naar Versie 7.01 ( dit terwijl automatisch update uit staan)

De vorige update verliep niet goed, waardoor deze is teruggedraaid destijds.

Ik merk nu weer dezelfde problemen helaas.
Wanneer ik een flow instel na zoveel seconden pauzeren, gaat de rolluik weer omhoog.

Merkt iemand ook problemen met de Kaku?

Alvast bedankt

1 Like

Dat is niet best! Dat moet een bug zijn !
Tenzij het toch stiekem aan staat.
Die van mij doet dat niet auto updaten, ook niet stiekem.

Je hebt 2 type automatisch updates.
Die jij laat zien is voor Homey zelf.
Bij elke app kan je aangeven of deze automatisch moet worden bijgewerkt.
Zoals Rocodamelshekima laat zien in zijn afbeelding.

Thanks voor je reactie.
Zie inderdaad dat in de app KAKU de automatische updates aan staan, balen. Niet gezien, gelijk ook die uitgezet en melden

1 Like

Deze app is eerder getest, en toen heb ik gemeld dat ik er problemen mee had. Daarna hebben ze de app teruggetrokken, en na een tijd na “minor tweaks” alsnog uitgebracht. Ik kreeg daarover deze mail:

Updates to the KlikAanKlikUit app for Homey.

A while ago an update was made to the KlikAanKlikUitapp for Homey. After this update, version 7.0.0, some of you have reported issues with certain devices not working. This was reason for us to revert the update and investigate all the incoming reports.

After carefully investigating these reports, lots of internal testing and publishing a few minor tweaks: On June 7th, the new KlikAanKlikUit app for Homey will be released.

App updates allow us to keep adding support for new devices and increase the overall stability. We believe that this update should not provide any problems to the vast majority of KlikAanKlikUit users. However, if you personally experienced issues with the previous update, you might consider disabling “Update Automatically”.

How to disable “Update Automatically”?

  1. Open the Homey mobile app, and go to the “More” navigation tab.
  2. Click on “Apps”, then “KlikAanKlikUit” and open the gear icon in the top right.
  3. Here you can disable the “Update Automatically” switch.

We are sorry for the inconvenience that this update might be causing to a handful of people, but we believe this is the best solution for everyone.

Always feel free to contact Homey support with issues you might be experiencing with the KlikAanKlikUit app for Homey. Your issue reports always contribute to creating an even better solution for everyone! :sparkles:

— The Homey Team

balen zeg, had de automatische updates op de homey zelf wel uitstaan, maar via de app helaas nog niet, dus is de update gedaan.

Heb het probleem gemeld bij Homey, in de hoop dat ze hier meerdere meldingen van krijgen en ze er alsnog iets aan gaan doen.

1 Like

Wat ik kan vaststellen is dat het gaat om KAKU YC-1000 ontvangers. Hier komt de melding “invalid address: 1101”. Mogelijk werken ook andere producten die met Y beginnen niet meer.

Op 24-02-21 heeft Homey KAKU versie 5.0.1 uitgebracht. Ook toen werkten de YC-1000 ontvangers niet meer. Na een storm van protest werd dit hersteld door versie 6 er overheen te gooien.

Op 6 juni bracht Homey versie 7.0.0 RC14 uit. Deze werkte probleemloos met KAKU. Vandaag 8 juni is versie 7.1.0 er overheen gezet om 15:19 en vervolgens werken de YC-ontvangers niet meer.

Homey wat zijn jullie aan het doen?
Als hier geen oplossing komt betekent dit dat mogelijk veel installaties niet meer werken. Ook leidt dit tot vervanging van Y ontvangers door A ontvangers, dus extra kosten.
Wees a.u.b. duidelijk over wat jullie doen. Dit is echt amateuristisch.

2 Likes

Ik had niet deze types maar alleen courante, maar ook daar had ik problemen mee. Homey hoorde remotes niet meer, en na een poging de codes opnieuw in te leren werd het probleem nog erger. Ik heb uiteindelijk al mijn KAKU de deur uitgedaan, dus ik kan het helaas niet meer goed testen.

Ja al mijn zenders die ik i.c.m. met mijn “normale” schakelaars gebruik werken niet meer.
Zowel de AWMT-003 als de AWMT-230.

Verwijderen en opnieuw toevoegen werkt goed. Hij pakt alleen het schakelsignaal niet op. Wel raar, want voor het installeren moet ik ook gewoon de schakelaar gebruiken. Dat werkt gelijk.

Ik heb een draadloze zender/schakelaar en plots zijn bij mij de functies van de boven & onder knoppen omgewisseld. Gelukkig een makkelijke fix, maar wel een vreemd probleem, ha.

1 Like

Ook hier na de update weer hetzelfde issue met mijn ACM-LV10 als in de afgelopen maanden al eerder bij elke App update poging van AtHom: de mechanische ventilatie slaat op hol, elke paar minuten spontaan van 0-100%. :frowning:

Gemeld en diags gestuurd. Bizar dat ze dit niet onder controle krijgen, met de oude versie echt 0 problemen.

Heb ik naar gekeken, ook links en rechts etc.

Hier ook issues met een ACM-LV10 0-10v led controller. Bij aansturing van dimming lijkt het wel of hij spontaan wisselt van 0 naar 10 volt (licht van gedimd naar volledig aan en weer terug. Jojo effect) Voor de update nooit problemen mee gehad.

Zelfde als @JeeHaa dus.

Zelfde probleem: alle schakelaars boven en onder gewisseld…!!!

Wat is die makkelijke fix?

Zo te lezen bij de reacties nog veel problemen na de nieuwe update.

Heel bijzonder dat er na een eerdere geflopte update nu weer veel mis gaat.

Ik heb het gemeld bij Athom met als reactie dat ik informatie op moet sturen en ze kijken wat ze kunnen doen, maar gaven ook aan dat het meerendeel geen problemen zou hebben.

Ben benieuwd…

1 Like

Zelfde probleem met het rolluik.
Ook van te voren gemeld tijdens de beta en zij gaven aan het opgelost te hebben. Toen ook aangegeven dat dit niet het geval was maar geen reactie meer op gehad.

Oplossing voor nu is.
2 keer het signaal naar beneden of boven sturen. Dan stopt het rolluik ook

1 Like

hier nog een slachtoffer.

PAR1000 ontvangers werkten allemaal prima maar nu invalid address: 0100. ik ga er maar vanuit dat men het alsnog weer terug draait zoals de vorige keer.

het zou sws moeten kunnen om een rollback of vorige versie te moeten kunnen draaien zodat er altijd nog het automatisch updaten uit te schakelen is.

Hier helaas ook problemen na de update. De tv lift blijft heen en weer gaan. Die word aangestuurd met klikaan klikuit asun-650

Hier ook problemen na de update. Mijn inbouw dimmer AWMD-250 geeft een time-out bij het testen van de flow blijft de flow hangen op de action card. Ik heb een bewegingsmelder die de schakelaar aanzet, bij geen beweging zou hij uit moeten schakelen maar homey is nog met et aanschakelen bezig. tot timeout, dus lamp blijft branden. Na herstart van Homey en ptp werkt nu geen één Kaku apparaat meer.