"Klik aan klik uit" werkt niet meer na Homey update 8.0.5

Hoi allemaal,

Gisteren heb ik mijn Homey een update gegeven naar versie 8.0.5.
Sindsdien werkt de Klik aan Klik uit app niet meer. Geen enkel device reageert nog.
Klik aan klik uit versie is 7.2.2.
Als ik een KAKU device handmatig bedien krijg ik na even wachten de error “Time out after 30000 sec”.
KaKu al een keer gereset/opnieuw gestart en ook een PTP op de Homey zelf uitgevoerd.
Helaas alles zonder resultaat.

Herkent iemand dit ? Iemand een suggestie ?

Peter

Athom’s power supply al vervangen voor iets beters?

Heb nu geen problemen, maar eerder hielp dit bij mij:
de originele afstandsbediening of wandknoppen een aantal x gebruiken. Daarna werkte alles weer.

@robertklep

Ik heb langer geleden de ps vervangen voor een zwaar exemplaar (4A) . Dat is 2x zo veel als normaal nodig is. Bovendien werken alle andere apps en devices zonder problemen. Dus ik betwijfel of dit het probleem zou kunnen oplossen.

Nu bedacht ik mij wel dat ik eerder geneuzel heb gehad met KaKu na een update of restart. Volgens mij kwam eea toen ineens na 48 uur weer actief. Misschien gewoon even wachten :wink:

Peter

@Peter_Kawa : En heb jij ook 8.0.5 en versie 7.2.2 van de app geïnstalleerd staan ?
Zo ja, dan kan ik in ieder geval de firmware uitsluiten als oorzaak.

Peter

Yup


Ik herken het probleem, op dit moment doet geen van de klik aan klik uit sensoren of schakelaars het meer. Ook het opnieuw toevoegen wil niet meer lukken. Gister werkte het nog en na de laatste update van homey niet . vreemd

Homey al ge-herstart?

ja dat is iets wat ik na elke update sowieso moet doen en diverse app’s herstarten om alles weer up en running te krijgen , voedings adapter ook aangepast al tijde geleden, diverse schakelaars herhaaldelijk indrukken heb ik ook inmiddels geprobeerd helaas geen resultaat.Het enige wat ik nog niet heb gedaan is een PTP…wou hier nog dagje mee wachten omdat PvKan het had over dat het een tijdje kon duren voordat een en ander weer wakker werd.

Dat “tijdje kan duren” geldt voor zigbee / z-wave. Het mesh netwerk moet nl. weer opnieuw worden opgebouwd.

KaKu moet weer werken zodra de app is gestart.

Draait de app al?:
Na een (her)start worden je apps langzaamaan 1 voor 1 gestart.
In de app overzicht ( …Meer > Apps ) zie je een pauze icoontje als de app nog niet draait.

Zover ik kan zien draaien alle apps want zie geen pauze icoontjes

Yep, PTP al 2x uitgevoerd.
Geen effect helaas.

App draait.
Wat wel opvalt is dat alle KaKu lampen de status ‘AAN’ hebben. Bij klikken gaan de icoontjes dan op grijs (status uit) maar na de 30000ms timeout gaan de icoontjes weer in de ‘aan’ stand.
Vreemd overigens dat er een 30000 sec timeout komt; het 433Mhz protocol wat KaKu gebruikt heeft nl helemaal geen bidirectionele communicatie. Dus waar wacht die app eigenlijk op?
Een antwoord van de lampen zal nooit gebeuren.

Peter

De veronderstelling dat het een ‘tijdje kan duren’ voordat KaKu weer actief wordt is wel van toepassing maar om een onbekende reden.
Inderdaad niet zoals bij Zwave en Zigbee om het netwerk weer op te bouwen (daar is onder 433 immers geen sprake van) maar om onduidelijke redenen duurt het even voordat de KaKu app zichzelf weer op de rit heeft.
Op dit forum in het verleden al diverse berichten gelezen waarin men merkt dat KaKu na een reset of update spontaan na 24 of 48 ineens weer begon te werken. Niemand weet waarom :frowning:

Peter

1 Like

Antwoord van de microcontroller die die signalen verstuurt, waarschijnlijk.

1 Like

Ik heb hetzelfde probleem. Alleen werken bij mij alle sensoren niet meer. Ook de aquara Zwave sensoren.

Ook bij mij werkt de ptp niet.

Hi Peter,
Dat is mij bekend idd. Ik kreeg dat dan altijd verholpen door de KaKu remotes een aantal keer te gebruiken.
Maar er gaat hier al een heel aantal app- en firmware updates niets mis met KaKu…

Apart dat het niet bij iedereen op dezelfde manier fout gaat. Misschien gaat het mis bij bepaalde KaKu apparaten.

Je kunt de full software download overwegen, dat heeft vaker dit soort problemen verholpen na een firmware update.

Ik heb vanmorgen een PTP (van een uur) gedaan, en zowaar deursensoren en schakelaars werken weer.

Ik heb vanmorgen de update naar 8.05 uitgevoerd. Na opstarten werken alle Kaku schakelaars en dimmers als normaal.
Misschien een Kaku op batterijen waarvan de batterij bijna leeg is? Dit geeft ook problemen weet ik uit ervaring (stoorsignalen).

1 Like