"Klik aan klik uit" werkt niet meer na Homey update 8.0.5

Allen,

Vandaag de hele dag weg geweest en begin van de avond bij thuiskomst deden alle KaKu devices het spontaan weer. Echt geen idee wat er tijdens mijn afwezigheid gebeurd is (kaboutertjes?) .
Ergo; bij KaKu problemen inderdaad gewoon even een tijdje (tot 48 uur ?) wachten.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van :wink:

Draadje kan dicht ?
Peter

1 Like

Heeft helaas niet gewerkt. Ik krijg nu ook de melding vanuit developer. Homey dat zigbee niet gestart kan worden. En nu?

Contact opnemen met Athom (sowieso).

is er al een oplossing voor de kika apparaten? bij mij reageren ze niet/traag

kika is een stichting

2 Likes

Lang leven autocorrect.

Kaku natuurlijk ! (Wilde er nu kaki van maken)
De klik aan klik uit is traag of reageert niet

Tja dat vermoedde ik al, maar toch.

Je kunt de KaKu app eens over de huidige heen installeren, welke heb je nu draaien eigenlijk?
Ik zit nog op v7.2.2, het werkt hier prima. Heb verder ook nog geen berichten gezien met problemen. Daar bedoel ik mee, het lijkt niet iets generieks te zijn qua firmware of app versie.

Screenshot from 2022-11-11 23-35-13

Het kan ook zijn dat je adapter minder voltage levert dan hij hoort te doen, vervang deze eens door een ā€˜knappeā€™ 5V 2A (2 ampere of hoger), vervang de kabel ook meteen.

Werken je KaKu units nog wel goed via de a.b.'s of wandschakelaars die je mss wel in huis hebt?

Ik heb helaas al een tijdje hetzelfde probleem met mijn Homey. Gek genoeg ontvangen mijn Klik aan klik uit schakelaars wel nog de signalen van Homey via flows, echter ontvangt Homey de signalen niet meer van de draadloze wandschakelaars en afstandsbedieningā€¦ Is er al een oplossing gevonden?

Hoi, hier het zelfde probleem. Enige oplossing die ik ken is wekelijks de homey restartenā€¦

Homey opnieuw opstarten of volledig resetten? het eerste werkt niet, en dat laatste is natuurlijk echt een vervelende oplossing aangezien ik verwacht dat alle apparaten en flows zullen verdwijnenā€¦

Alleen opnieuw opstarten, geen reset nodig bij mij

Ik weet niet of het door de recente update van 8.1.1 komt, maar alles werkt nu ineens weer naar behorenā€¦ Blijft af en toe een vaag ding die Homey.