Homey update problemen

Fijn zo’n update, eerst werkt geen enkel zigbee beweging sensor meer, wordt gezegd zet ze even uit, maar met motion detectors werkt dat niet, dus alles moeten verwijderen en opnieuw toevoegen, en dus ook alle flows weer opnieuw moeten doen (waarom werken die niet gewoon op naam zodat je als je er een terug zet de flow het weer doet??), en nu blijkt dat ook de klik aan devices niet meer werken, en ik kan ze ook niet meer inleren. Wordt zoiets niet eerst gecontroleerd of zo??

Wat werkt er niet met klik aan klik uit? Probeer eerst of het inleren weer werkt na een herstart van Homey. KAKU werkt bij mij op zich wel, maar soms heb ik dat Homey geen 433 signalen meer ontvangt. (Had ik overigens met de oude firmware ook). Een herstart helpt dan bij mij.

homey heb ik herstart, maar bleef hetzelfde, dus ook kaku devices verwijderd, maar krijg deze niet meer toegevoegd, homey blijft gewoon zoeken of doet niets, in ieder geval met een apcr2300 contactdoos

edit, heb er net na een uur proberen weer 1 werkend…

Maar een apcr2300 luistert toch alleen, die kan toch geen signalen uitsturen? Waarmee probeer je die dan in te leren?

Als je een wandzender of afstandbediening probeert in te leren die Homey al kent, dan negeert deze het signaal volgens mij.

Als je een wandcontactdoos aan wilt sturen en je hebt geen afstandbediening, dan moet je in Homey een nieuw signaal genereren (dus niet leren maar die andere) en dan vervolgens de stopcontacten volgens de KAKU handleiding leren om naar dat signaal te luisteren.

dat doe ik ook en de apcr reageert ook met de dubbelklik, maar daarna doet homey niets hoe lang ik ook wacht, ik kan alleen terug en dan annuleert hij de toevoeging, afstandsbedieningen heb ik niet

Ook nog iets waar ik al eens ingestonken ben: er zit een volgende button in de toevoegen flow bij het inleren van de apcr. Soms staat die buiten beeld…


en hoe los je dat op dan? heb mijn tablet al een paar keer gedraaid of geprobeerd te swipen maar zie geen knop…alleen vorige of sluiten (x)
komt nu ineens weer wel, en dan kan ik wel naar onderen schuiven en volgende, maar dan krijg je de test te zien, en die doet dan niets, als ik hem toch toevoeg werkt hij ook niet

Met mijn vinger in het midden omhoog geveegd. Anders in de browser vanuit Homey Developer page proberen?

het lijkt maar soms te werken, erg vreemd

Eindelijk werkt deze ook weer, na een keer of 10

Welke versie kaku app gebruik je?

gewoon die van homey? eh sorry 4.3.1

Heeft die een versie nummer?
Er is ook een nieuwere test versie voor vanaf Homey 5.0.

Als je het te vaak probeert raakt het geheugen van de contactdoos vol met codes. Dan moet je de contactdoos resetten om die codes te wissen. Daar heb je wel een remote voor nodig vrees ik…

Je kunt het beste de geleerde code opslaan in Homey al reageert de contactdoos nog niet. Je kunt namelijk altijd de contactdoos inleren door het aan commando te sturen. Deprogrammeren van een specifieke code kan door het uit commando te sturen als de contactdoos in leermodus staat, maar dan moet je die specifieke code wel hebben opgeslagen…

Zo niet dan moet je een generieke uit code sturen, en die zit alleen op afstandbedieningen. Als je die zelf niet hebt, heb je misschien een kennis die er een kan lenen?

ik dacht dat als je de knop 10 seconden in hield dat hij alles wiste, maar kan het mis hebben, ik gebruik inmiddels niet heel veel kaku meer, maar zal nog eens proberen vandaag, dit waren in ieder geval de belangrijkste 2 :slight_smile:

1 Like

Zou kunnen, dan hebben ze bij KAKU bijgeleerd, er zijn aardig wat KAKU apparaten die niet zo’n optie hebben, vooral die zonder knopjes…

in ieder geval bedankt voor de moeite, gr

1 Like

Groep signaal
Hier beschikbaar als restore