Klik aan Klik uit APA3-1500R (2e poging)

Al sinds de beta 2.0 kan ik geen Klik aan Klik uit APA3-1500R meer toevoegen. Dacht dat dit wel zou worden opgelost maar ook nu het een stabiel is werkt het nog steeds niet. Als ik een APA3-1500R probeer toe te voegen kan ik zo door het proces van aanmelden heenlopen. hij maakt zelf netjes een nieuw apparaat. Deze doet dan ook natuurlijk niets. Ik zou niet welen hoe het kan. Iemand een tip?

Bij Athom krijg ik geen antwoord!!!

Staat er niet ergens een ander KaKu device in registratie modus? Heb dit met mijn HomeWizard ook wel eens gehad. Bleek na veel uitzoekwerk dat een stopcontact module de geest had gegeven en in koppelmode stond.

Is het niet zo dat je KaKu apparaten een code laat leren die door Homey verzonden wordt? Werkt dat gedeelte dan wel?

Let erop dat Homey niet kan “uitlezen” of de code goed is geleerd door het apparaat, dus het kan lijken dat het pairen goed gaat, maar als bv het geheugen van je KaKu device vol zit dan heeft ie de nieuwe code niet geleerd.

Er is de mogelijkheid het kaku apparaat te resetten. Even in de handleiding kijken, die is wel online te vinden.

Er moet wel iets aan de hand zijn met het apparaat. Hebben hier zelf een aantal van hetzelfde type en die werken goed. Het is inderdaad of een apparaat dat niet goed in leermodus staat, of adressen vol heeft etc. En zoal al is aangegeven. Het probleem van kaku is dat het eenrichtingsverkeer is. Dus op het moment dat Homey het signaal heeft verstuurd gaat die ervan uit dat het ook ontvangen is.

Je zou als je je koppelt een klik moeten horen op het moment dat ie succesvol is gekoppeld. (zover ik mij kan herinneren)

Dat kan ik me ook herinneren :slight_smile:

welke versie van kaku gebruik je ?? in 4.1.2 is dat probleem (voor mij) opgelost

Ik heb hetzelfde met een paar ACD-1000’s. Die willen ook niet maar dat had ik ook al voor de update naar 2.0.
Ze werken wel met afstandsbediening maar homey kan er geen verbinding meer (had 1 van 3 al eerder toegevoegd zonder problemen) mee krijgen, toegoegen gaat gewoon niet meer. Ook niet met reset etc.

Zojuist nog even getest maar ook nu lukt het nog steeds niet. Inmiddels wel een paar buiten units (nummer even niet bij de hand) succesvol toegevoegd.

KlikAanKlikUit = 4.1.0
Homey = 2.0.0

AANGEZIEN DEZE TOPIC GELOCKED IS, EDIT IK MIJN POST MAAR:
DE MANIER DIE HIERONDER WORD GEOPPERD WERKT BIJ MIJ DUS NIET.

Ik heb zojuist ook problemen gehad met aanmelden van een aantal Klik aan klik uit modules. Na het aanmelden niet reageren. Door vervolgens op het icoontje van het nieuwe apparaat te klikken kom je in het menu op de ronde button om het aan/uit te kunnen zetten en dan vervolgens de klikaankikuit module nogmaals in de aanmeldmodus te zetten en vervolgens direct op de ronde aan button te klikken wordt deze alsnog netjes aangemeld. Zo heb ik er alsnog 4 werkend kunnen krijgen. Hierbij zat ook de APA3-1500R

Daar is hier al eens antwoord op gegeven.
Mocht je nu het idee hebben om ook een derde poging te gaan doen dan krijg je ook daar weer hetzelfde antwoord. Mocht je hier problemen mee hebben neem dan gerust contact op met een moderator.