(gesloten) Kaku extra schakelaars gekoppeld, kan ze niet bedienen

LS,

Heb sinds ontvangst diverse Kaku gekoppeld en blijven goed werken, alleen nu bij koppelen nieuwe Kaku devices krijg ik melding van succes, maar kan lampen niet schakelen.

Krijg bij klikken op icoon volgende melding:

V
Alles in orde
Dit apparaat werkt prima,
Maar kan niet worden bediend.

Gelezen op forum dat ik mogelijk een defekte Homey pro kan hebben.

Elk advies of tip is welkom.

Welke appraat probeer je te koppelen?

1 Like

Nee hoor, WAAR heb je dat gelezen???
dat is geen defect.

jij kunt een KAKU zender, niet vanuit Homey bedienen, er is alleen een Trigger Flowkaart als jij op die zender zijn knop drukt.

Wat had je niet begrepen aan: Dit apparaat werkt prima…

Maak een Flow, schrijf wat naar je tijdlijn of doe iets met een lamp en druk op de knop om dat te zien…
image

1 Like

Het is op zich niet zo gek om te denken dat als je een afstandsbediening koppelt aan Homey, en vervolgens op de desbetreffende afbeelding op Homey klikt, Homey dezelfde code uitzend als die afstandsbediening.
Het is even omdenken.

Dag Geurt,

Dank je voor meedenken en zat ik de knoop met mindset rond schakelaars en knoppen.
Jouw antwoord maakt een hoop meer duidelijk :wink:

Ga jouw aanwijzingen zo toepassen en vermoed dat het daarmee goed gaat lukken.

Mja Geurt, dit is imho een gevalletje “als je het 1maal weet, dan is het simpel.”

De “het apparaat werkt prima, MAAR…” foutmelding, want de nietsvermoedende Homey-ist ziet het als zodanig, zou herschreven moeten worden, of zelfs helemaal weggelaten.
Het roept steeds weer onnodige vragen op, want om de x weken komt er weer een geschrokken gebruiker vragen wat er mis is gegaan.

Ja, als je de melding 3x leest snap je de melding uiteindelijk wel, maar het blijft een onnodige “waarschuwing” in mijn ogen.
Ik snapte er zelf ook niks van in het begin met het toevoegen van KaKu afstandsbedieningen.
Omdat alles toch bleek te werken, heb ik die melding maar genegeerd. Veel later begreep ik pas dat het helemaal geen waarschuwing is :rofl::crazy_face:

Tja, als je er al zo lang mee bezig bent zie je dat soms niet meer, mogelijk heeft Athom dat ook hoor maar zie krijgen daar denk ik ook vragen over.
als je een voorstel hebt om het duidelijker te maken … stel je een andere Tekst voor?

Wie weet staat Athom daar voor open, je weet de route. voel je vrij om hier een [Feature Request] van te maken eventueel met enkele Mockup’s

Denk groot, dus niet alleen KAKU maar ook Zigbee, Z-Wave of Wifi Remote’s.
Van deze vier heeft alleen de IKEA On/Off deze melding, en 2 van de 3 hebben insights (obv Battery Alarm)

Misschien zou een “Simulatie” van de knop in de UI wat zijn maar ik denk dat alleen voor RF Homey die signalen kan uitzenden (en dan nog is de vraag of het aankomt) maar of dat dat ook nodig is of alleen een Trigger zou moeten opleveren alsof dat signaal ontvangen is.

Echter de mogelijkheden voor button’s zijn echter beperkt in de UI van Mobile- en Web-App en dus krijg je aparte knopjes voor DubbelKlik, Schudden :wink:

Athom zal echter ook kijken hoeveel extra vragen dat gaat oproepen bij de non-tech gebruikers.
En dan moet het ook nog voor alle Apps geïmplementeerd gaan worden.

Maar ik trigger bij dit soort topics vaak op:

Waar dan??

1 Like

Waar dan??

Hier: KlikAan KlikUit AWST-8802 doet niet mee :frowning: - Was kapotte Homey, gesloten - :netherlands: Nederlands (Dutch) / Apparaten - Homey Community Forum

aahhhh…

Jeroen post in 2020… en ik zie nergens dat hij de melding had die jij melde:

“Alles in orde - Dit apparaat werkt prima, Maar kan niet worden bediend.”

in post 25 meld Jeroen iid dat zijn Homey kapot was en vervangen maar hij geeft tot die post aan dat hij geen enkele zender heeft kunnen koppelen. ( alleen Schakelaars)

Zijn homey kon dus geen enkel signaal ontvangen als ik het zo snel lees.
Bij jouw heeft het koppelen een Device opgeleverd. Dus heeft Homey een signaal ontvangen van je zender.

image
lijkt me toch echt iets totaal anders. :wink:

en oja,

Homey v5 beta firmware, sinds rc 58

dat is wat Homey betreft uit de middeleeuwen. …
Dat topic had mogelijk beter verwijdert kunnen worden dan gearchiveerd.

:ok_hand:
Ga ik zeker even doen, Geurt.