Welke apparaten werken goed met Homey?

Dank je wel voor de reacties, ook al zijn sommige wat minder serieus. :smiley: Maar goed dat komt waarschijnlijk door de tekst. Het is niet mijn bedoeling om te zeuren. Klinkt misschien wel zo, maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat ik de enige ben, waar geen enkel apparaat dat ik heb aangeschaft niets doet. Ik denk niet dat Homey stuk is en 2.0 update deed hij zonder enig probleem. De reden dat ik dit apparaat kocht was twee ledig. Het eerste was gebaseerd op een ā€˜waarschijnlijkā€™ verkeerde verwachting. Ik zag het apparaat als een soort van ā€˜ik vraag iets en Homey draaitā€™. Die verwachting heb ik bij moeten stellen. De tweede reden was omdat ze het voor elkaar hadden gekregen meerdere protocollen in het systeem te verwerken. En dat tegen alle verwachtingen in.

Toch zou ik het leuk vinden als ik er wat meer uit kon halen dan Wiki en de tijd. Maar waarschijnlijk koop ik de verkeerde spullen. Ik krijg ze in ieder geval niet werkbaar.

Ik kreeg de vraag om apparaten aan te geven die ik in mijn bezit heb. Denk daarbij aan :

KlikAanKlikUit AWST-8802 Dubbele Draadloze Wandschakelaar, Samsung Smart-TV, Anna Thermostaat, Innr Smart Plug.

Geweldig. Je besluit gewoon na jaren om jezelf spontaan aan te melden en een vaag en algemeen verhaal te posten over het niet functioneren van je Homey? Je hebt nooit bedacht om eens op de community te zoeken naar wat hulp voor de problemen die je hebt? Sorry, maar wat verwacht je nu dan wel van de community? Oohs en achs?
Ben benieuwd of je dit ook zo doet met je wasmachine, auto, verwarming etcā€¦

"Ik heb net mijn nieuwe wasmachine aangesloten, maar nu blijft de vuile was gewoon in de wasmand liggen. Het ding doet helemaal niksā€¦ Hebben jullie dit ook?ā€™

:woozy_face:

4 Likes

Nee, maar het kan natuurlijk zijn dat mijn vrouw het stiekem doetā€¦

3 Likes

Dat wil niet zeggen dat ik niet op het forum kijkā€¦ ik heb alleen nooit iets gepostā€¦ Als de problemen helpen dan test ik ze uitā€¦ ik volg de nieuwsbrieven en koop zo nu en dan spullen die worden ondersteundā€¦ en inderdaad ik koop niet alle artikelen die ik niet nodig hebā€¦ Anna had ik ook niet nodig, maar het leek mij leuk deze eens uit te proberen. Zelfs zonder Homey heb ik er een tijd over gedaan om Anna zelf aan de praat te krijgen. Nu heb ik de winter periode gemeden om deze aan te sluiten, mocht ik de verwarming nodig hebbenā€¦ Dit gezegd hebbendeā€¦ het is alleen maar de vraag of er iets uit te halen valt dat wel werkt, want bij mij werkt geen flow. En dat is met name, omdat de systemen Ć¼berhaupt nergens op reageren. De oohs en achs kan je wat mij betreft achterwege latenā€¦ met andere woorden "ik begrijp niet wat u bedoeldā€™ :slight_smile:

Ja, nog even, nu zijn wij het die het niet begrijpen. Misschien moet je dan wat meer details geven dan alleen een onzinnig en vaag ā€œhij doet het gewoon helemaal nietā€ verhaal.
Dan zou je de eerste zijn. Veel mensen hebben problemen zat, maar niemand bij wie hij helemaal niets doetā€¦

1 Like

Ik zou je best willen helpen met ā€˜want bij mij werkt geen flowā€™. Ik denk namelijk dat dat eerder in de flows te zoeken is dan Homey zelf. Bij de rest van ons werken de flows namelijk wel. Alleen voor ik daar tijd en moeite in ga steken, wel even de oprechte vraag:
Wil je wel geholpen worden met dit (en andere) problemen, of wilde je eigenlijk alleen melden dat niks werkt?

Want als het laatste waar is, dan vind ik het alleen maar jammer dat je het geen kans lijkt te willen geven.

Als je wel hulp wil, zou je dan een voorbeeld van een flow willen sturen die niet werkt? Ben benieuwd wat er niet werkt namelijk.

Over het algemeen ben ik verder benieuwd wat voor flows je hebt en hoeveel. Ik heb er nu 227 en ze werken allemaal. Soms is het wat uitzoeken en proberen, maar met wat fantasie en de juiste apparaten kom je er wel. Enkele voorbeelden:

  • een melding als de droger klaar is
  • een melding welk afval er aan straat moet
  • mij en mijn vriendin apart of samen begroeten, datum & tijd vermelden, afval vermelden en muziek aanzetten
  • ā€˜sceneā€™ zetten als de tv aan wordt gezet
  • wisselen tussen tv en radio (tv uit > radio aan. tv aan > radio uit), juiste volume van soundbar als de tv aan gaat
  • automatisch een dashboard casten op mijn tv als ik wakker word
  • automatisch verlichting op basis van beweging en lichtintensiteit
  • melding bij deurbel, apart voor als ik wel thuis ben (spraak + andere kleur lamp) en als ik niet thuis ben (melding op telefoon)
  • Vakantiemodus (aanwezigheid faken)
  • Beveiliging van je huis
  • en ga zo maar door

Mijn punt is, er is genoeg mogelijk. Je moet er alleen wel wat tijd in stoppen om het uit te vinden.

5 Likes

Topi titel had beter kunnen zijn:
Tot nu toe heb ik er weinig zin in gehad om er iets leuks van te maken.
Maarja, dat trekt niet veel publiek natuurlijk!

4 Likes

Hoi Neuron, Ik heb Homey al vanaf 2014 en mijn probleem is in eerste instantie nog niet eens de flows. Zoals ik al aan gaf is dat ik apparaten koop die worden aangegeven samen te werken met Homey. Zoals ik ook al aan een ander melde koop ik niet alles. Ik heb bijvoorbeeld geen Philips lampen, want die kan ik niet plaatsen bij mij. Een bel is niet nodig, omdat ik op een appartement woon met videotelefoon. Ik heb bijvoorbeeld wel een click schakelaar gekocht, omdat deze werd ondersteund, als ook de smart tv van Samsung en wifi stopcontacten. Ik heb tot nu toe aangenomen dat ik eerste de apparaten werkzaam moet krijgen in de portal, alvorens ik flows kan maken. En daar zit nu net het probleem. Tot nu toe werkt er niets in combinatie met de app en de apparaten. Als ik het Click systeem installeer (app) Dan vraagt deze of ik op de knop aan en uit wil drukken, zodat deze weet welke schakelaar voor aan en voor uit is. Ik zit als ik op de knop druk ook inderdaad het licht aan gaan en uit. Daarna is de app zichtbaar in de portal, maar krijg ik het nooit meer voor elkaar om de opdracht te geven de schakelaar in dan wel uit te schakelen. Wat ik bedoelde te zeggen in mij startitem is dat ik geen apparaat werkend krijg. Misschien koop ik de verkeerde apparaten (hoewel ik ze allemaal op zoek in de lijst van ondersteunende apparaten voor Homey). Het laatste apparaat dat ik heb gekocht is Anna de slimme thermostaat. Deze heb ik een aantal weken laten hangen. Het probleem van Anna was dat ze wispelturig was. Zowel op de telefoon app, als die van Homey gaf ik bv aan dat de temperatuur omhoog of omlaag moest. De ene keer zette hij hem niet aan, de andere keer niet uit. Op een of andere manier krijg ik het met geen enkel apparaat voor elkaar om het naar behoren te laten werken. Iets waardoor ik denk dat de flows ook niet werken. Als ik vragen magā€¦ werkt alles naar behoren bij jou voor je de flows bouwt?

Als je bedoelt: lukt het je om de apparaten toe te voegen?
Ja, dat lukt. Ik ken persoonlijk het Click-systeem niet, maar ik heb een Samsung Smart TV, die werkt bij mij prima. Wel moet je daarvoor je TV een vast IP-adres geven, maar verder was het vrij goed te doen om dat te installeren.

Eventueel kun je van de installatie-cyclus van het Click-systeem wat printscreen delen van hoe het eruit ziet en wat er volgens jou niet goed gaat. Misschien dat we dan weten wat er aan de hand is. Wellicht is er iemand met het Click-systeem die je er meer over kan vertellen (tip: pas de titel dan even aan :wink: ).

Over het click gedeelte:

Zie je het apparaat wel staan in het tabblad ā€˜apparatenā€™? Check voor de zekerheid even of je bovenin het scherm niet per ongeluk hebt gefilterd in het drop-down menu.

"15 June 2015

. De eerste Homeys moeten na de zomer geleverd worden"

Dan ben ik wel benieuwd naar het ModelID.
En wat is precies de Click app?

1 Like

Oh wacht! Bedoel je Klik Aan Klik Uit (ook wel bekend als Click On Click Off, KAKU of COCO?). Dat ken ik wel en werkt prima bij mij!

Het is meer een raad spel :smiley:
Als het trouwens kaku is en homey werkt naar behoren dan zie ik de moeilijkheidsgraad niet.

1 Like

Ergens heb je gelijk, maar misschien is er iets defect in zijn Homey of gaat er net ergens iets mis. Als het nooit goed is gegaan, is het lastiger om te achterhalen wat er mis gaat. Bovendien zou het voor ons dan makkelijk moeten zijn om te helpen, toch? :wink:

Nooit 1 beschrijving gelezen voor het aanmelden. (hoeft ook niet want dit wordt je voorgekauwd bij het aanmelden van apparatuur) .
Vervolgens ga je als een kerel een beetje zonder beschrijving de app door zoeken en eigenlijk altijd werkt het.
Alleen bij ingewikkelde flows of problemen doe je inspiratie op bij dit forum.
Dit lijkt me toch wel een aardige beschrijving van hoe homey werkt.
Het kan idd zijn dat homey defect is maar dan is het wel aardig laat om hulp te zoeken.

Ohh maar beter laat dan nooitšŸ˜ƒ

@Richard_de_Munck meld ff welke apparatuur je hebt dan weten we wat je hebt. Wel zo makkelijk als HIER een vraag post.

Je hebt gelijk, maar ik probeer het even positief in te zien / voordeel van de twijfel te geven.

Hoi, Het lukt mij wel om apparaten toe te voegen. Als ik de smart tv (ik heb geen vast ip adres er in gezet, wellicht helpt dat) app installeer zie ik inderdaad de app met de afstandsbediening die bij de tv hoort. Alleen ik kan niets met de app. Zoals ik al aan gaf geef ik Homey de opdracht om van zender te veranderen (ik moet er even bij zeggen dat ik waarschijnlijk een hele andere verwachting had bij de aankoopā€¦ ik lees bijvoorbeeld dat bij de pro geen microfoon meer zit, terwijl ik toen dacht dat ik tegen Homey kon praten en alles laten doen). Flows waren in mijn beleven eerst nog ondergeschikt aan het bedienen van apparaten met mijn stem. In dat opzicht heb ik mijn verwachtingen moeten bijstellen. Hoe dan ook, bij mij zit nog een microfoon ingebouwd en hij geeft ook aan het commando begrepen te hebben, alleen reageert de televisie niet. En dat bedoel ik ook met het punt dat ik de apparaten niet eens gebruiksklaar krijg. Wat betreft de schakelaar. Dit is een KlikAanKlikUit AWST-8802 Dubbele Draadloze Wandschakelaar en deze staat ook in de lijst. Tijdens het installeren werkt deze ook gewoon. Hij staat keurig in de portal, alleen zelfs bij een gewone flow opdracht. When time then dan gaat het licht niet meer aan. Ik denk dat het komt omdat op een of andere manier de combinatie al niet werkt. Ik zal de tv eens proberen met een vast adres en kijken of er dan betere resultaten te bereiken zijn. Al vast dank voor de reactie. Hier kan ik tenminste iets mee.

Daar heb ik met zulk soort topic titels toch wel een klein beetje moeite mee. Lijkt geen vraag om hulp maar een zoveelste zeik topic.

1 Like

Met een awst8802 geef je een opdracht om iets aan te zetten.
When knop is ingedrukt dan zet lamp aan
Dus
Als :een knop is ingedrukt
En: het is een bepaalde tijd.
Dan :gaat een bepaalde lamp aan

1 Like

Dat begrijp ik. Maar misschien even afwachten om te kijken of we het kunnen ombuigen naar iets positiefs dan. Daar hoef je niet actief bij betrokken te worden, alleen bij het al dan niet sluiten van het topic roepen we wel even :wink: