Homey gaat eigen leven leiden 😅

Ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben? Sinds gisteren gebeuren er dingen in huis waar ik geen actie voor gegeven heb. Als ik gewoon tv aan het kijken ben dan dimmen al mijn lampen in de woonkamer voor 5 sec en dan gaan ze weer terug naar normaal en mijn tv word uitgezet en Homey restart vanzelf. Ook word een reset brand meld flow uitgevoerd welke ik alleen handmatig kan starten. vanochtend werd er muziek afgespeeld op mijn Google home in de woonkamer nadat ik mijn Homey wekker had uitgezet, dit heb ik overigens nergens ingesteld. Vind het een beetje vreemd. Heb mijn wachtwoord voor mijn Homey account al veranderd, mochten er nu nog meer dingen gebeuren ga ik de support afdeling wel even contacten, maar hebben meer mensen hier dat Homey zelf dingen gaat uitvoeren zonder dit geprogrammeerd te hebben?

Dat klinkt inderdaad naar iemand die toegang heeft tot jou Homey. :grimacing:

Ik heb nog niet eerder gehoord over wat jij beschrijft.

Hier ging gisteravond de tv in de slaapkamer vanzelf aan en ook wanneer ik hem uitzette sprong hij weer aan. Vandaag ook vreemd gedrag en kwam erachter dat homey ongeveer om het kwartier opnieuw opstart.

dat ziet er uit als een kapot gaande power supply (constante herstarten).

Heb zelf geen last van lampen of apparatuur dat uit zichzelf aan gaat, dus daar kan ik niks over zeggen

Yep. Nieuwe besteld. Morgen verder…

Ik had het met één Hue lamp die random aan ging. Het bleek een conflict met Toon thermostaat te zijn. De thermostaat heb ik toen teruggezet naar fabrieksinstellingen en de Hue Hub niet meer met de Toon gekoppeld.

Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Vandaar ook het veranderen van mijn wachtwoord

Na de laatste update bleven ‘s-avonds mijn klik aan/uit inbouw dimmers raar doen.

Fel … naar dim naar fel naar dim.

Nu blijkt dat mijn flow start met “ als de helderheid is verandert “.

Voor update … gebeurde dit eenmalig en gingen mijn lampen aan en klaar.

Na de update word iedere keer het signaal gegeven bij 1 lux verandering en dat triggered het rare gedrag ( eigenlijk logisch ) Want iedere keer word het “aan” signaal opnieuw verzonden.

Dus de flow nu na 5 seconde uitgeschakeld en het “probleem” is over.

Misschien helpt dit anderen met raar dim gedrag na de update.

Na dat ik van de week mijn wachtwoord heb veranderd heb ik geen last meer gehad van raar gedrag. Kijk het nu nog even aan. Overigens werkt mijn Homey nog niet echt lekker. Moet denk ik nog wel even aan de bak om te kijken waardoor Homey nu niet optimaal werkt. :grin:

Bij mij was het toch de voeding.

@Peter_de_Vos Welke voeding heb je gekocht. Het zou mooi zijn een lijst met voedingen te hebben die goed met Homey werken. Er zit namelijk nogal wat verschil in kwaliteit van voedingen.

Besteld bij bol.com

Anker A2021 hier in gebruik 2 poorten aangesloten 1 voor homey 1 voor de IKEA hub.
Werkt tot nu toe goed en weer een adapter minder.

Yep, hier ook weer mis.
Na de update naar Versie 2 een kleine 6 maanden geen aan- afwezigheid registratie.
Sinds juli ging het weer goed.
Echter afgelopen donderdag de laatste app update gaat het weer mis.
Mij vrouw doet via de homey app een HUE lamp uit en spontaan krijgt ze melding dat ze weg gaat en start de flow om de rolluiken te sluiten, sindsdien ook geen aan- en afwezigheid registratie meer. De dag erna ook bij mij niet meer!!

Toevalliger wijs op dit topic gestuit.
Zelf exact hetzelfde euvel, lampen die ineens aangingen in de woonkamer.
Lampen die ineens dimmen, of een hele andere scene (hue).
Deurslot die op slot ging, en weer van het slot af ging.
Klikaanklikuit die ineens stopte met werken.

Nu heb ik afgelopen zaterdag Homey 30min stroomloos gehad, en tot dusver dit niet meer gehad… fingers crossed.

Maar dacht even dat ik gek werd. had alle flows al 40x nagelopen, Google Home ontkoppeld, maar niks hielp, tot afgelopen zaterdag dan.

Ga het in de gaten houden, wellicht ook een onstabiele voeding?

Nou, na dat ik mijn wachtwoord had veranderd zo als ik vertelde in mijn vorige post geen last meer gehad van gekkigheid. Het enigste wat niet goed werkte was de geofence met ifttt. kwam er vanochtend achter dat door het veranderen van mijn wachtwoord de ifttt app was uitgelogd bij de Homey app wat natuurlijk logisch is. heb nu mijn flow die Homey elke dag om 3:00 uur opnieuw opstart maar even uitgezet. De adapter had ik een tijd geleden al omgewisseld voor een Samsung lader omdat Homey in 2 weken tijd 2 adapters had gesloopt.

Interessant.
Kijk het bij nog even aan, tot dusver gaat het goed.
Hoewel vanochtend ineens de voordeur ontgrendelde uit zich zelf. :smirk:

1 Like

Ok, het is misschien een wat ouder ticket, maar beter dan even een nieuwe starten gok ik.

Ook hier gaan mij devices een eigen leven lijden.
Ik heb sinds een week mn eerste 2 Zwave devices (schakelaars) gekoppeld. Ik had al Zigbee, Hue (via bridge) e.d. en dat ging heerlijk.
De 2 z-wave devices, fibaro dimmer 2 met halogeen verlichting en een aeotec shutter, gaan een eigen leven leiden.
Snachts gaat opeens de zonwering naar beneden. Ik heb niet eens een flow voor die zonwering (nog) gemaakt.
Mn verlichting in de keuken (5 halogeenspotjes) gaan de hele nacht aan/uit en 's avond licht donker steeds heen en weer pingpongen.

Ik heb de Homey al eens meer dan 30 minuten uitgehad en ondertussen mn (zoiezo al niet te raden) wachtwoord gewijzigd.
Goede hoop, maar helaas. Mn keuken lijkt wel een disco. Fel, donker, fel, donker.

Ik had zo’n goede start met Homey, maar dit is balen

Iemand nog suggesties? Is er logging die ik beter kan uitlezen wellicht?

Al eens geprobeerd de power adapter te vervangen door een andere met tenminste 2A? Is vaak de oorzaak van “onverklaarbaar gedrag” en dus zeker het proberen waard.