Homey gaat eigen leven leiden πŸ˜…

Er zit een 2A voeding aan. Die van fabriek af.
Ik heb een 2.4A Anker USB lader liggen. Ga ik die wel ff proberen.
Maar vind het een gek verhaal.

De adapters die athom mee levert zijn niet de beste, heb al 2 adapters vervangen en nu mijn eigen Samsung adapter er aan gehangen en geen problemen meer. Het is dus het proberen waard.

Nu even mn Samsung lader eraan gehangen. Kijken wat dat doet.

Gekke is dat hij alleen 's nachts dat gedrag vertoont.

Ok, ik wordt gek. Ik heb even de klok erbij gehouden.
Het is precies om het heel en om het half.
Dan gaat het licht in mijn keuken steeds 4 keer wijzigen.
En dan komt ie terug op het punt waar die gestart was
Ik houd metingen van de stroom bij. Als die wijzigt, krijg ik een alert.

Ik heb even al mn flows weggegooid. Waren toch niet zo speciaal

Met de Samsung power adapter? Dus voedingsprobleem ligt dan niet meer voor de hand.
Welke versie van Homey draai je? Heb je nog andere Z-wave devices? Wat heb je aangesloten op de zwave switches/dimmers? Kan het zijn dat de autocalibratie blijft proberen? Hoe meer info je kunt geven hoe beter forumleden mee kunnen denken.

Flows kun je ook uitschakelen hoor

Ja weet ik. Maar was toch ratjetoe met allemaal test flows.
Schoon beginnen

Maar ook zonder flow gaat m’n licht raar doen.
Moet nog even m’n zonwering afwachten wat die doet vannacht

1 Like

Ik heb een zwave plug vanaf begin. Dat ging prima.
Daarna een fibaro dimmer 2 met pulsdrukker.
En een aeotec micro shutter voor de zonwering.
Beide doen gekke acties zonder dat er flows dus zijn. De fibaro plug doet niets.

Ik zat ook idd aan automatische calibratie te denken.
Omdat het steeds om het half is.

Ik draaide eerst op 4.2 maar om te proberen geupgrade naar 5
Maar gedrag bleef zelfde. Nu dus prima proces van elimineren.
Maar waarom m’n shutter ook naar beneden gaat geen idee.
Ook dat is alleen savonds. Overdag blijft ie netjes open.
Wellicht daar ook iets met calibratie die die wil doen.

Morgen de fibaro dimmers eens onder de loep nemen.

Heb je Homey ook gereboot nadat je je flows hebt weggegooid?

Dat begint te klinken alsof de (TF) signalen die de netbeheerder 's avonds op de lijn zet (o.a. voor aansturen van straatverlichting en schakelen dag-/nachttarief) voor problemen zorgen, die komen meestal vanaf een uur of 10 's avonds op de lijn en kunnen de hele nacht doorgaan.

Probeer Homey eens op een paar andere stopcontacten (andere fase) of ga op zoek naar een stekkerdoos met ingebouwde netfilter.

Dat van die TF filters is zeker een mogelijkheid. Bij mij gebeurt dat op een aantal momenten β€˜s avonds (20u, 20:30, 21:00, 21:05, 21:10, 21:15, 21:20, 22:30 en 23:00. Of het de hele nacht doorgaat durf ik niet te zeggen, als de verlichting uit is gebeurt er bij mij verder niets.
Maar dat werkt bij mij sowieso niet door op Homey zelf, alleen op de Fibaro dimmers.
Je kunt dat tegengaan door in de geavanceerde parameters onder β€œruwe parameters” de waarde 30,2,0; toe te voegen.
Dat haalt bij mij het TF effect grotendeels weg, een enkele lamp fluctueert nog heel lichtjes.

Je hebt niet ook nog een zwave licht sensor die je op een of andere manier een directe associatie hebt gegeven met je andere zwave apparaten?

1 Like

Kwam veel eerder al toevallig langs die setting. Had alleen nooit de link gelegd.
Ik heb hem ingesteld. Vanavond de test.

Ik vraag me af, is deze setting zwave universeel? Ik heb ook een aeotec nano shutter die ook op gekke tijden opeens zonwering aanzet. Die is wat lastiger te monitoren.

Die parameter 30 is een specifieke parameter voor de Fibaro dimmer 2.

Gebeuren die β€œrare” dingen ook als Homey uit staat? Dus helemaal van de stroom

2 Likes

Ok. De dimmer doet het nu perfect.
Thenx voor meedenken allemaal.

Morgenavond die gekke shutter eens bekijken.
Dan idd de homey eens een nacht uit laten.
Maar ja. Als die zelfde probleem heeft. Dan filter? Of heeft die ook een setting.

Goed nieuws van Liander

1 Like

Ja dat is heel goed nieuws. Ik geloof dat mijn netbeheerder (Enexis) het per 1-7-2021 doet.

Voor wat betreft die shutter lijkt het me toch gek dat het TF signaal daar invloed op heeft eigenlijk. Ik sluit het niet volledig uit, maar een beetje gek is het wel. Want die zou toch echt pas iets moeten doen als er een signaal komt vanuit een schakelaar.
Zou er niet iets toch niet helemaal lekker in de aansluiting kunnen zitten? Of in de instellingen?

Vind ik ook. Maar het is ook alleen snachts.
Ik test vannacht met Homey uit.

Ook bij Aeotec even een case aangemaakt.
Ik zie dat er voor de Zw141 iig wel een nieuwere firmware is.

Shutter leeft eigen leven.
Aeotec tast ook in duister. Hij doet namelijk ook op tijden dat er geen TF signaal gestuurd wordt gekke dingen.
Ik ga verder met Aeotec support. Kijken wat die nog zeggen.
Wellicht aansluiting(en), maar die heb ik al 3 keer nagelopen.