Update KlikaanKlikuit

Ik vraag me nog steeds af hoeveel van jullie zaten te wachten op die “update” en wat jullie dachten dat het zou opleveren. Zeker na de laatste “update” die alles verprutste en die teruggedraaid werd zou je toch denken dat iedereen de automatische updates uit zou zetten.

1 Like

Ik heb een uitgebreide mail aan Athom gestuurd dat als ze de update willen doorzetten, dat auto update uitzetten dan niet genoeg is. Ik heb daarin gezegd dat ik vind dat ze ook moeten gaan ondersteunen om oude versies te kunnen installeren. Want als je straks met auto update uit een backup wil terugzetten, dan ben je zogezegd “de sjaak”. Dan kan je niet anders dan de nieuwe downloaden, of je hebt niets. Voor de mensen met de oude KaKU app is de backup functie nu namelijk ook stuk. Zoals verwacht is daarop niet inhoudelijk gereageerd.

1 Like

Hier ook problemen met oudere kaku devices sinds de update. Lijkt er mee te maken te hebben dat oudere ontvangers die nog met een vast code systeem werken niet meer ondersteund worden. Ik hoop dat als ons geklaag helpt om deze toch te blijven ondersteunen. Anders wordt ik genoodzaakt aardig wat kosten te maken om ze allemaal te haan vervangen.
Bij de vorige update waren deze problemen er overigens ook al, al hebben ze hem toen binnen ongeveer een dag terug gedraaid.

Ik heb zoals eerder gemeld sinds deze update problemen met al mijn stekkers en dimmers. Ik heb met een kaku afstandbediening mijn lampen aangezet en uitgezet.
Daarna reageerde homey ook weer met kaku. Heel vreemd.

Waarom haalt me uberhaubt er iets uit dat goed werkt :-1: … belachelijk.

Bij mij zijn enkele schakelaars er bij de bouw ingezet en kan deze moeilijk vervangen. En nu moet ik mijn halve keuken slopen wanneer ik update ? Ik zou niet eens weten waar de zenders precies zijn ingebouwd :pensive:

Wat kan het voor kwaad om die oude apparaten er in te laten ? Zitten ze in de weg ofzo ?

Nu kan ik dus nooit meer de APP updaten wanneer kaku met nieuwe apparatuur uit zou komen ???

Wat een rare en domme actie

Ik heb vanochtend gemaild en een bericht van de help desk gekregen dat de problemen met de “oudere” devices wel degelijk worden opgelost en dat alle apparaten die nu in de app ondersteund worden er ook gewoon in blijven.

Ik heb vanochtend gemaild en had binnen vijf minuten een antwoord.

Ik kreeg wel antwoord, maar van het type “ach wat vervelend, we doen ons best, en u bent een van de weinigen”. Iets zegt mij dat dat laatste nu wat moeilijker vol te houden is.

Ligt dan misschien een beetje aan de medewerker die het opgepakt heeft. Mijn ervaringen met de help desk zijn altijd erg goed.
Er werd ook aangeven dat er nu meer klachten over de bijvoorbeeld de asun650 waren ontvangen. Het moet ook wel gemeld worden en een diagnostisch rapport is voor hen nodig om tot de kern van het probleem te komen. Hoe meer rapporten hoe beter.

Ik kan niet ontkennen dat ze heel hard hun best doen. Helaas bleef het bij mij i.c.m. KlikAanKlikUit problemen bij heel lang (maanden) hun best doen en twee keer Homey opsturen zonder resultaat.

Ik kreeg te horen dat ik een van de weinigen was en dat mijn problemen uniek waren, terwijl ik hier op het forum diverse mensen met vergelijkbare problemen zag. Ik heb vervolgens besloten de stekker uit de support call te trekken en alle KaKU de deur uit te doen.

Het gedoe met de KlikAanKlikUit app versie 7.0 liep daar parallel aan. Ik hoopte op een oplossing voor mijn problemen maar deze app maakte het nog drie keer zo erg. Ik heb al mijn ervaringen in detail teruggekoppeld. Dat ik vervolgens een mail te krijgen dat ze alleen minor tweaks hadden gedaan maar wel weer gingen releasen omdat ik wederom een uitzondering was daar zakte mijn broek eerlijk gezegd van af. En dat de ellende hier dan losbarst komt dan niet echt als een verrassing.

Maar het probleem kan dan wel eens liggen in het feit dat iedereen hier loopt te klagen maar geen ticket aanmaakt (degenen die dat wel deden daargelaten).

Dat is een rare reactie eigenlijk

Eerst er uit gesloopt … toen 6.0
Daarna specifiek een email om iedereen te waarschuwen dat ze het er uit gingen slopen en auto update maar uitgezet moest worden

Nu 7.0 en er uit gesloopt … maar nu zeggen ze dat ze ze weer gaan toevoegen ?

Er schijnt een nieuwe update te zijn.

Al iets over bekend?

Geen idee … auto update staat uit :partying_face: ( zo zie je maar hoe belachelijk )

I gebruikte de AWST/WST-8800 zonder probleem in homewizard … niet ondersteund door homey dus werd my aangeraden de PAE-1000 te gebruiken. Werkte jaren perfect … maar die is er nu onderandere uitgesloopt.

Ik zie hem ook niet bij de laatste update staan … en ga de gok niet wagen

Hier gebruik ik de ACD-1000, AWS-3500, AWMT-003, AWST-8802, de AWST8800. Die laatste twee zijn schakelaars die nu ondersteboven reageren. Uit is dus aan, aan is uit. Gelukkig correspondeert bij de 8802 links nog wel met links, en rechts met rechts.

Het is slordig dat ondanks mijn feedback in de Beta test, deze bug niet is meegenomen in de final release.

Ik heb gisteren een melding gemaakt dat mijn AWMT-003 niet meer werkt. Vandaag een reactie ontvangen dat er specifiek voor het issue met de AWMT-003 een nieuwe testversie (7.1.1) van de kaku app is klaargezet waarin een mogelijke oplossing voor dit probleem wordt geboden. Ik heb deze geïnstalleerd en werkt bij mij naar behoren.

Op eigen risico…

Ziet er idd weer uit dat het werkt. Ook voor de AWMT-230.

Ik weet dat je bij de AWMT-230 boven en onder om kan draaien in de configuratie. Gaat dat bij de 8802 en 8800 dan niet?

Ja, heb ik ook ingesteld anders klopt links-rechts weer niet. :thinking:

Zelfde probleem met 2 rolluiken. Flow zet status omhoog en dan zet status stil. Gaan gewoon weer naar beneden. Flow nu aangepast door Status Stil te verwijderen. Blijven ze in ieder geval omhoog staan.