Update 5.0.0-rc.34

Na de update van vannacht ziet Homey geen van mijn apparaten meer…

Iemand anders ook deze ervaring?

Is er update naar 5.0.0-tv.34

Pull the plug heeft het probleem niet opgelost.

Thijs

Het is niet voor niets een experimentele firmware…:see_no_evil:

1 Like

Klopt, maar dit is de eerste keer in… 5 jaar​:thinking::grin::grin::grin:

Lijkt er op dat Ikea en klik-aan klik-uit niet werken. Fibaro doet het wel :neutral_face:

Je zigbee aparaten duurt sowieso een poos voordat die weer beschikbaar worden als dit je eerste keer naar v5 is aangezien alle zigbee apps eerst geüpdate moeten worden. Daarnaast zijn nog niet alle zigbee apps herschreven (bijv aqara app op dit moment) en zullen dus niet alle apparaten werken.

1 Like

Als het om die ouderwetse 433 zooi van klik aan klik uit gaat dat zou gewoon moeten werken, zelf geen problemen mee gehad

Ik heb inderdaad ook een probleem met de kaku apparaten. Maar de rest (zigbee en z-wave) werkt gewoon.

Correctie, na een uurtje werkt alles weer, ook de kaku apparaten.

2 Likes

Hier nu ook weer alles werkende.
Ik was al eerder over naar 5.0 zonder problemen.
Die oude meuk gaat er zeker uit, na de volgende verbouwing :thinking::grin::thinking::thinking::pensive:
Dank voor het meedenken.
Alles werkt weer, dus jullie vibes hebben zeker geholpen.

Dank

Thijs

Bij mij werkt v5 perfect op KAKU na. Overigens is er nu ook een testversie van de Aqara app beschikbaar in de Homey App Store. Weet dat velen daarop wachtten alvorens te updaten vaan v5rc dus dacht het nog maar even te melden.

Ik heb in rc34 ook nog een probleem met KAKU.
Een van mijn smart plug dimmers gaat wel aan, maar niet meer uit. Heel vreemd…
PTP helpt niet helaas. KAKU afstandsbedieningen werken wel goed. Ook als ik die rechtstreekt met de plug verbind schakelt de plug.
Gaat om signaal verzenden van Homey naar plug. Dat werkt niet.

Andere mensen ook problemen?

Kan deze plugs helaas nog niet vervangen. Kan nog geen goede betaalbare alternatieve smart plugs vinden die ook dimmen.
Een andere optie is er niet aangezien ik niets achter het stopcontact kan plaatsen en de lampen zelf een bepaald design zijn die niet smart te kriigen zijn. Er is geen armatuur om iets in te verwerken. Ook hangt het volledige snoer in zicht, dus daar is niets tussen te plaatsen.

Suggesties zijn van harte welkom!
(Ook voor alternatieve smart plug dimmers!)

Deze misschien? Niet echt mooi of compact, maar wel Zigbee én Homey-ondersteuning (als ik die pagina mag geloven): Smart Stekkerdimmer LED Zigbee - Geschikt voor Philips HUE - DMQ

Mwoah…
Handmatige dimmer, dus niet echt heel smart…
Wel bedankt voor het meedenken!

Lijkt mij dat ie zowel handmatig als smart is… Lijkt me dus juist best een mooie optie.

Ff lezen :stuck_out_tongue:

Vanaf nu kan je elke lamp bedienen met de HUE app door deze aan te sluiten op deze smart stekkerdimmer. De dimmer is eenvoudig te koppelen met de HUE app waarna je overal je verlichting kunt bedienen zoals je gewend bent met andere HUE lampen.

Uiteraard is de dimmer ook gewoon handmatig te bedienen met de aan/uit & draaiknop. Zo ben je niet altijd van de app afhankelijk.

En bedankt… :slight_smile:
Maar goed, vind deze nou niet echt een fraaie oplossing.

Een oude stekker schakel module leeg “slopen” en er een inbouw dimmer module in zetten?

Hmm, dat is wel een interessante optie, @JPe4619!
Een Shelly dimmer raak ik wel krijg in een oude KAKU behuizing…
Zou mss liever voor een kant en klare oplossing gaan, of iets obv Zigbee/desnoods Z-Wave, maar deze hou ik ff in gedachten!
Thx!

1 Like

Hoi Henk

Ik precies hetzelfde met deze release, alles lijkt goed te werken behalve Kaku.

Dan ligt het dus mss toch niet aan mij… :slight_smile:
Heb een support request aangemaakt bij Athom.
Jij ook?

Bij mij werkt kaku wel perfect

Tasz, dat biedt perspectief.

Draai je met 5.0.0.r34 en app 6.1.0.633? De kaku’s die ik gebruik zijn van het type APC3-2300r. Configuren lukt niet , aansturen uiteraard ook niet.

Wat is jouw setup?