Tuya zonneschermen ‘bewegen’ niet?

Nadat ik de Tuya app en het protocol opnieuw heb geïnstalleerd, werken de zonneschermen in de Homey app niet meer.
De ‘schuifbalk’ geeft geen reactie. Heeft iemand een idee en/of oplossing?

Werkt het zonnescherm wel gewoon in de tuya of smartlive app ? En hoe heeft die hem dan gevonden?

Ja, in de Tuya app werken de zonneschermen normaal. De Homey app heeft de Tuya app ‘gevonden’ omdat ik het via het aanmeld protocol heb geïnstalleerd. Hij heeft voorheen wel normaal gewerkt, maar toen kreeg ik de foutmelding bij Tuya devices dat de app binnenkort niet meer werd ondersteunt. Daarom heb ik de Tuya app opnieuw geïnstalleerd.
Het aparte is dat ik zoals op de foto wel een schuifbalk zie, maar die geeft geen commando.

Als je bij de app configuratie kijkt van de Tuya Cloud op je Homey, welke instellingen heb je dan gekozen?
Toen ik problemen had stond hij bij mij op unofficial / legacy and official. Toen ik hem had aangepast naar only official heb ik erna geen problemen meer gehad.

Dank voor het meedenken, dit zijn de instellingen:

Je kunt eens proberen of een ander type iets uitmaakt:

Dank Peter voor het meedenken. Ook die instellingen maakt geen verschil. Het aparte is dat andere Tuya apparaten zoals lampen wel via Homey werken/zichtbaar zijn. Ik had met de vorige/oude Tuya bediening in Homey ook geen ‘schuifbalk’ maar 3 ronde knoppen: omhoog, omlaag en stil.
Het rare is dat de schuifbalk geen commando geeft aan Tuya.

Ja dat had ik ook, maar mijn gordijnmotors doen het wel met de app.
Misschien zijn jouw gordijn motors ‘toevallig’ voor een deel ondersteund, zodat ze wel koppelen, maar niet bedienbaar zijn.
Probeer het eens met de alternatieve bedienings methoden tap-to-run scenes en/of RAW commando’s

Dag Peter, ik begrijp nadat ik in Tuya ‘Tap-to-run’ heb gemaakt, moet ik 10 min. wachten i.v.m. verversen door Tuya. Het omcirkelde gedeelte begrijp ik niet.

Het bovenste deel, ‘deprecated’ is niet van toepassing, dat is het oude gedeelte…

Begin dus bij "At Homey: "
Als je de app configuratie opent, zie je onderin een button genaamd “Refresh Scenes” waar je even op moet klikken.
Dan zijn je tap-to-runs te starten vanuit flows.
Werkt dat niet, herstart dan de app.

1 Like

Dit werkt! Dank je Peter

1 Like

Mooi die tap en run. Hoe en wat is die Raw methode dan? Daar lees ik weinig over.

Dat staat toch echt in mijn post…
Blauwe tekst is een linkje naar in dit geval een andere post

Als ik op die Raw commando klik gebeurt er niks. Maar het is eigenlijk een soort msdos je typt gewoon comando’s rechtstreeks naar een apparaat?

Nu de zonneschermen werken, hebben jullie nog tips om een flow te maken wanneer je ze ‘gewoon’ vanuit de app wil bedienen?
De bedoeling is: wanneer ik het commando geef aan Homey moeten de schermen ‘sluiten’ of ‘open’

Klik op link of v teken…
Je ziet altijd het 1e gedeelte van een gelinkte post:

Had ik gister al beantwoord, bij deze de link:

Hoi JanArne,

Een verzoekje, zou je niet voor een onbeantwoorde vraag een nieuw topic willen starten? In hetzelfde topic kun je (als er heel lang geen reactie komt) ‘reminder’ maken door een antwoord te sturen via de Reply button. :wink:

Screenshot from 2022-09-14 18-58-40

Bij deze je vraag en mijn antwoord uit het originele topic (klikken op de blauwe tekst opent het bericht):

1 Like

Dag Peter, sorry voor het ongeduld, ik zal het forum clean houden😉.