Tuya en alecto rookmelders

Broeders. Ik heb afgelopen week 2 alecto WiFi rookmelders aangeschaft en deze in de tuya app gekoppeld.
Dat gedeelte werkt nu. Maar ik heb geen idee hoe ik dit gekoppeld krijg in homey. En dan vooral de api die je moet invullen.

Rookmelders zijn theoretisch ondersteund.

  • (Voor later, als je je verveelt):
    Als rechtstreeks toevoegen niet werkt, dan kan dit nieuwe gedeelte je mss helpen.
    Howto:
    -Installeer eerst de test versie van de app.
    -Met deze flow ‘luister’ je naar Tuya berichten, in dit voorbeeld een bericht van type ‘tekst’.
    Zo onderschep je de ID, de functienaam en de functiewaarde.

Het bericht dat deze flow ontving van een sensor:

Iets aansturen d.m.v. het bericht van die sensor:

1 Like

Peter dank je wel.

Zover zonder veel. Zweten alles gelukt. Enige is dat de rookmelders niet op de app in de homey binnenkomen.
Kan zijn dat ik te ongeduldig ben. Maar heb de app meerdere keren opnieuw opgestart. Zonder resultaat.

Kijk aan, mooi dat het is gelukt.
Ik weet niet hoever je kennis gaat, dus ik begin maar bij het begin: nieuwe apparaten moet je zelf aan Homey toevoegen.
Op de mobiele app ga je naar tab ‘Apparaten’ en druk je bovenin op het plus teken.
Kies dan Tuya Cloud en kies vervolgens Rookmelder.

Verschijnt er niets, dan zijn ze waarschijnlijk niet compatibel. Maar niet getreurd.
Probeer dan de tap-to-run methode, al is dit om apparaten aan te kunnen sturen. Dan kom je toch uit bij de methode uit post #2 (het stukje onder ‘als je je verveelt’)

Mocht het niet duidelijk zijn, vraag gerust

Thnx voor de uitleg.


Ik zie de rookmelders er niet bij staan.

Ga morgen op mijn gemak deel 2 eens lezen

Ah, installeer deze versie eens: Tuya cloud | Homey
Daar staat de rookmelder ook in.
Kan er gewoon overheen geinstalleerd worden

Gedaan en Idd staan ze erin.
Maar nu is de volgende

Ah dan is er nog iets niet goed gegaan. Is dat wel app versie 1.1.0?

Loop de handleiding nog eens na.
Via deze link kun je de app configureren via een browser (op pc/laptop/tablet), mss dat copy/paste zo beter gaat.

In de iot van tuya staat alles zoals aangegeven in het stappen plan.

Weet niet wat ik hiermee moet​:thinking::tired_face:

Dat je apparaten in de iot cloud omgeving staan is perfect.
Het is echt een kwestie van je (juiste) account goed invullen en de iot ID en secret.

Misschien gaat dit fout, in het configuratie scherm:
De bovenste twee velden zijn de email + ww van je tuya smart phone account, niet de login van het tuya iot cloud project… Sommigen hebben het wachtwoord gereset van de Tuya smart phone app en toen lukte het om in te loggen.

En anders is er iets misgegaan met je iot API ID of secret…
Check op automatische hoofdletters waar dat niet de bedoeling is, en verborgen spaties voor of achter het ID of secret…

.
Neem anders deze thread even door, zelfde issues:

Hele tuya nogmaals opnieuw in homey geïnstalleerd.
Alles weer ingevuld. Blij 1106 houden.

Hele topic wat je Doorstuurde kom ik niet helemaal uit. Snap niet waar het mis gaat😫.

Is er een mogelijkheid om via teamviewer iemand te laten meekijken??

Wijzig je wachtwoord in de Tuya Smart phone app.
Vul het gewijzigde wachtwoord in, in het bovenste gedeelte.

Dan moet het goed gaan.

Hiep hiep. Het werkt :tada::tada:

Zat dus schijnbaar een fout in het wachtwoord😞

1 Like

Top!
Ja dat gebeurt vaker :crazy_face: