Hoe Tuya Smart/Tuya cloud koppelen met Homey

Hallo,

4 weken geleden heb ik een Homey Pro gekocht en ben sindsdien al aan het proberen om lampen van de action(wifi), smart dimmer modules van ali(zigbee 3.0) en thermostaten(wifi) gekoppeld te krijgen in Homey. Alles kan makkelijk toegevoegd worden in de Tuya Smart app en de Smart life app en dit werkt ook naar behoren.

Kan iemand mij op weg helpen om al deze apparaten in homey te krijgen?

P.s. Als ik de Tuya Cloud app wil installeren, dan krijg is steeds de melding: “Tuya cloud wordt binnenkort op uw homey geinstalleerd”.

Zigbee staat geheel los van Tuya Cloud
Tuya how-to:

Voor de zigbee variant kun je hier kijken of het ondersteund wordt; zo niet dan kun je ondersteuning aanvragen:

Dat klopt. Maar wat is je vraag?
In ieder geval kun je via de telefoon app via …Meer>Apps ontdekken of een app is geïnstalleerd.

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

ik heb het zelfde probleem, ik probeer mijn lampen die wel in de smart life app staan te koppelen via tuya cloud maar op een of andere manier syncen die accounts niet.

Hier een link naar een goede handleiding in het Nederlands. Als je alle stappen gewoon precies volgt, moet het je lukken

4 Likes

Heb elke stap precies gevolgd maar krijg nog steeds de melding. En kan ook niks toevoegen hij staat ook op officieel.
Ik gebruik smartlive app zijn er nog tips ?

En kan ik mijn stekkerdoos meteen koppelen aan de Homey zonder tussenkomst van smartlive of Tuya app ?

Hier een uitpluis sessie om eens door te nemen:

Bij hem bleek er uiteindelijk iets scheef te zitten in de Tuya telefoon app.

Niet dat ik weet.

Bedankt voor de link weer een stap verder.
Ik moest mijn emailadres gebruiken in plaats van gebruikers naam. Nu staat er geen nieuwe devices gevonden.

Dus ik moet deze stekkerdoos (Hihome WiFi smart stekkerdoos 3.680 watt | We ❤️ Smart! | ROBBshop) in de cloud zien te krijgen.

1 Like

Top!
Voor apparaten die je (nog) niet kunt toevoegen: die kun je meestal toch bedienen met Homey via de zg. Tap-to-run methode:

Het is gelukt om toe te voegen zonder tap to run. Ik moest die use officieel en legaci allebei aan zetten.
Toen kon ik hem toevoegen.
Homey herkend hem als een hele strip en dan in de device menu is het onderverdeeld in sockets net zo iets als scènes.
Dus misschien toch handiger om tap to run te doen moet nog even kijken of het zo werkt.
Bedankt voor nu het werkt :+1:

1 Like

Ik heb niet veel verstand van Tuya iot dus hier mischien iemand die dit weet ?
Hoe kan ik meerdere strips koppelen en apparaten in de Tuya iot device manager. Die al wel gekoppeld zijn met SmartLive app. Het ziet er niet logisch uit een device die ik als eerste heb toegevoegd in smart app terwijl ik er meerdere heb.

Als ik dan in dit venster de laatste knopje klik om te linken.


Aan de Homey cloud voor de ID en Api.
Dan krijg ik deze error: Device. pool. config. not. exist.
Ik vermoed iets met rechten waar zou ik die rechten dan kunnen wijzigen.
Of licht dit aan de cloud server dat je maar eentje mag linken ?

In de IoT omgeving hoef je niets meer te doen als de koppeling met de telefoon app (Smart Life of Tuya Smart) eenmaal gemaakt is. Alle huidige en toekomstige apparaten in de Smart Life app moeten vanzelf verschijnen.


Ik heb ook geen “link” en “unlink” staan bij de “Devices”…
Rechten staan bij mij automatisch op read/write/manage.
Ik hoef helemaal niets in te stellen in de IoT omgeving.

Je ziet dat je devices er in staan en status online hebben. Dan gaat het goed toch.

Dat je ze (nog) niet in Tuya cloud app toe kunt voegen is iets anders, dan zou dat bepaalde type apparaat nog aan de app moeten worden toegevoegd.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Ja bij jou staat alles wel op Read/write manage. Dus dan heb je geen link/unlink staan omdat ze allemaal zijn toegevoegd.

Dat is het probleem bij mij is het alleen de eerste device wat ik als eerste heb toegevoegd in de smart app. De rest wil niet linken als Read/write manage. Want dan krijg ik die spool error.

Zolang het goed gaat is er niks aan de hand ik vond het alleen gek dat het niet netjes geordend staat.
In die iot omgeving.
Ik zal er niet meer naar kijken. Zolang het blijft werken :rofl:

Edit:
Ik kijk nou even weer opnieuw en hoppa alles staat netjes in de device cloud. Volgens mij is de Tuya server aardig bejaard. Maar alles staat nou netjes geordend :smile:

Hoi allen,

Ik probeer mijn lampen welke via die Smart Life app bedient kunnen worden te koppelen via Homey. In deze post wordt er gesproken van een step-by-step handleiding welke ik dan ook gevolgd heb. Eerste stappen gaan allemaal goed en heb me op Tuya Cloud geregistreerd en alles uitgevoerd volgende de handleiding. Maar als ik mijn Smart Life app wil koppelen middels de QR code zie ik dat de QR code wel gescand wordt en krijg ik binnen de Smart Life app ook bevestiging dat ik op koppelen moet drukken. Op de webpagina zie ik dat dan de QR code verlopen is wat logisch klinkt aangezien ik de QR code gebruikt heb binnen mijn Smart Life app. Ik zie echter niets verschijnen onder Devices–>Link Tuya App Account.

Nu heb ik gelezen dat meerdere mensen dit probleem hebben gehad en het werkende hebben gekregen door 1 voor 1 de datacenter aan te passen in het project en dan proberen om via QR code de Smart Life app te koppelen. Dit heb ik ook geprobeerd maar werkt niet. Ik krijg geen app account te zien onder Link Tuya App Account. Even voor de duidelijkheid in de handleiding wordt expliciet gesproken dat Nederland onder Central Europe Data Center valt. Bij mij staat het project dus weer op Central Europe Data Center maar kan nog steeds niet koppelen.

Ik hoop toch dat iemand mij kan helpen door me te vertellen wat ik fout doe.

1 Like

Heb je een screenshot van de Tuya cloud app configuratie ?

Hallo Peter,

Uiteraard heb ik dat.

Thx, maar ik bedoelde de Tuya Cloud app op Homey

1 Like

Ik heb de Smart Life app

1 Like

Dat ziet er prima uit…