Hoe Tuya Smart/Tuya cloud koppelen met Homey

In Tuya cloud gaat het niet goed zoals je misschien gelezen hebt en kan ik niet koppelen.

Niemand???

@Axeblade kan je nu niks koppelen bij de Homey apparaten toevoegen ?
Wat wil je eigenlijk toevoegen via Tuya Wifi ? De screenshots zien er toch goed uit het gaat mis wat jij al zei met Qr ?

Je moet ook de Smartlive app linken met QR niet de lampen.

@HuisCHovens het gaat inderdaad mis wanneer ik met mijn SmartLife app de QR code in wil lezen. Ik krijg geen foutmelding of niks. Ik lees QR code in met mijn SmartLife app, de webbrowser reageert door aan te geven dat QR code verlopen is als ik deze ingescand heb. Maar ik krijg niets in Tuya Cloud te zien waar ik op zijn minst moet zien dat mijn SmartLife gekoppeld is en moet ik apparaten zien welke al in mijn SmartLife app aanwezig zijn.

Als het te doen is qua aantal apparaten (i.v.m. opnieuw pairen), zou ik op je mobiel de Tuya Smart app gebruiken ipv Smart Life

Okay SmartLife eraf gegooid, eerst alle apparaten verwijderd uiteraard. Daarna Tuya app geinstalleerd en ik kom nu verder in Tuya Cloud en zie nu dat de app gekoppeld is met de cloud.
En ik zie hem ook in Homey. Dankjewel voor iedereen die geholpen heeft. Gewoon andere app gebruiken wil blijkbaar wel eens helpen.
Het klopt als ik zeg dat als ik nu nog meer apparaten toevoeg in de Tuya app op de telefoon dat deze automatisch worden toegevoegd in Tuya Cloud? En vandaaruit kan ik ze weer in Homey toevoegen?

3 Likes

Mooi dat het nou wel werkt. Ik wilde nog voorstellen om de app te unlinken en opnieuw pairen maar dat is mooi.
Ja als je ze toevoegde in de Tuya app dan even geduld. En dan kan je ze even later toevoegen in Homey werkt allemaal goed.

Kan het zijn dat er iets is met het ophalen van het actuele vermogen van een stekker? Ik heb een aantal flows die triggeren als het verbruik onder een bepaald vermogen komt, maar hij triggert soms pas na 50 minuten.

Ik merk ook dat als ik een apparaat aanzet, het vermogen van de stekker op 0 blijft staan terwijl in deze in de Smartlife - app wel verandert. Na het openen van de Smartlife - app verandert de waarde in de Homey - app wel.

Denk dat ik de enige ben :). Maar ben er ook achter gekomen dat als ik de SmartLife app zelf start het ook allemaal erg lang duurt. Het duurt erg lang voordat een stekker geladen is.

Ik heb het idee dat het allemaal wat beter werkt met de Tuya Smart app i.p.v. de Smartlife app op je telefoon.
Of dat jouw probleem oplost durf ik niet te zeggen.

Dat zou ik nog even kunnen proberen. Maar dan moet ik m’n stekkers zeker resetten en opnieuw verbinden? Volsta ik in de Tuya cloud-app op m’n Homey dan met het veranderen van de mobiele app van Smart Life naar Tuya?

Helaas, een PITA operatie. In de Tuya phone app moet je alles weer opnieuw pairen. Dat levert waarschijnlijk andere ID’s op, waardoor alles in Homey waarschijnlijk ook opnieuw toegevoegd moet worden.

Ideetje
Zelf nooit uitgetest: je zou het eerst eens met 1 stekker kunnen proberen.
Op je telefoon de Tuya Smart app naast de Smartlife app installeren, als je een account moet aanmaken: zelfde user/pw gebruiken als de Smartlife app.
Dan een stekker verwijderen (Disconnect) uit Smartlife (niet “Disconnect and wipe data” doen!), en daarna toevoegen aan de Tuya phone app.
Dan in Homey idd de mobiele app veranderen van Smartlife naar Tuya. Dan kun je testen of diezelfde stekker nog bereikbaar is of niet.

Dat wordt inderdaad een flinke klus :slightly_frowning_face:.

Ik ga je ideetje even proberen.

Bedenk me wel dat ik onlangs een WiFi-6 router ingesteld heb. Daarna zijn de problemen begonnen. Kan dat met WiFi-6 te maken hebben?

Ja dat kan er zeker mee te maken hebben.
Check of band steering wel snel genoeg een apparaat op 2,4 GHz zet en houdt.
Check de transmit power, apparaten moeten niet steeds ‘flipperen’ tussen 5 en 2,4GHz
Of, zet wifi6 uit en maak een aparte SSID voor 5GHz.
Firmware updaten wil ook wel eens helpen
En nog meer tips:

1 Like

Bedankt voor de tips! Ik heb nu het 5GHz netwerk uitgezet en de modus veranderd. Het Wifi-6 tekentje is nu weg op m’n telefoon, dus ik denk dat dat dan nu uitstaat. Kan er geen aparte instelling voor vinden. Nu maar even afwachten of het zo goed werkt.

Ik wil een alecto smartsmoke 11 rookmelder toevoegen aan Homey. Deze wordt door mob. tuya app en smart life app ondersteund echter zie ik in de homey tuya app dit apparaat er niet bij staan.
Heeft iemand de alecto smartsmoke 11 werkend op Homey ?

gr.Paul

Gewoon “rookmelder” kiezen werkt niet bedoel je?

Anders is dit altijd nog mogelijk en het proberen waard:

Ha Ralph,

Heb jij inmiddels een oplossing gevonden?

Ik ervaar hetzelfde probleem. Ik zie in de log dat de status vermogen veranderd niet wordt opgehaald. Hij registreer alleen aan en uitzetten van de stekker.

Hoi Jaapio,

Nou, ik heb niks gedaan, maar het werkt wel weer op dit moment. Ik herstart de app wel zo af en toe voor de zekerheid. Misschien helpt dat bij jou ook.

Beste allen,

Ik heb diverse producten via tuya aangesloten, werken allemaal naar behoren.
Echter de rookmelders geven geen data door.
De laatste waarde blijft onbekend voor homey
.
Ik heb via virtuele schakelaars al wat getreubeld via een omweg in de tuya app om een status aan te passen van een switch. Werkt maar is niet zoals het hoort. Wie weet hoe ik de laatste status van waarde in homey krijg?