Hoe Tuya Smart/Tuya cloud koppelen met Homey

Werkt het niet middels Raw commands dan?
Zie de link in post 37

Ik heb ze idd via deze weg kunnen koppelen, super

1 Like

Iemand enig idee waar ik de scènes en tap to run kan vinden? Zie alle apparaten na toevoegen, maar dit kan ik niet vinden. Ben nog redelijke noob wat homey betref.

Never mind, gevonden.

Toch nog even een vraag, gezien ik een redelijke noob ben. En ik het in het Engelstalige deel niet duidelijk krijg.
Alles werkt nu, en kan alles bedienen zoals ik gewend ben/was.
Alleen de Lsc floodlight worden niet getoond in de Homey app maar dat is geen ramp omdat deze lamp toch met een bewegingssensor werkt.
Mijn vraag,
Na iedere herstart blijf ik de melding krijgen you are still using the old deprecated API and drivers, please switch to new drivers only. Maar wat moet ik dan nu precies doen?
Wordt mij niet duidelijk helaas.

Voor niet ondersteunde apparaten kun je tap-to-run scenes aanmaken en/of Raw commands gebruiken. Zie de 1e post in het Tuya Cloud app topic.
De Engelse tekst kun je kopiëren naar translate.google.nl bijvoorbeeld, dan kun je de vertaling in het Nederlands krijgen.

1 Like

Punt is dat ik in de loop van de tijd heb ik verschillende lampen en devices toegevoegd in de Tuya app. Ik ben op,een gegeven moment van LSC naar Tuya app overgestapt, maar ws is dat nog de oude api versie.
Is er een mogelijkheidmom te zien welke apparaten welke api gebruiken?
En ik heb de apparaten toegevoegd via Tuya cloud, en dat heb ik deze week gedaan. maat deze manier van toevoegen heeft dus geen invloed op de api versie?
Zie er een beetje tegenop om alles weer toe te moeten voegen (ruim 25 lampen en tap to run schema’s ).

Hoi Sebastiaan,

Heb je de link wel geopend, het is een uitgebreid artikel met ook een YT filmpje.
Allereerst:

1 Like

Ik had dus de stap overgeslagen om in de cloud app de boel op official only te zetten. Volgens mij gefixed nu.
Dank Peter!

1 Like

Hallo
Heb de Tuya cloud geinstalleerd zoals hier boven omschreven. Echter ik heb een RGB Smart plug Homey pro vind deze ook echter alleen als lamp terwijl het een schakelaar is waar wel een verlichting inzit nu is hij dus als lamp toegevoegd(als schakelaar wordt hij niet gevonden) kan alleen het lampje bedienen.
Iemand een idee

Heb je een link naar die RGB smart plug, ik ben ff benieuwd wat voor apparaat dat nou precies is :grin:

Waarschijnlijk zoiets:


(Caliber Slimme Stekker - Google Home - Tuya Smart Plug - LED RGB Verlichting -... | bol.)

Peter

Hoe kan ik dat doen in Tuya?

https://www.bol.com/nl/p/wi-fi-smart-plug-16a-energiemeter-google-home-met-stroommeter-via-mobiele-applicatie/9300000000038081?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Thx. De Tuya Cloud app wordt momenteel niet beheerd, dus het beste lijkt me om de schakelfunctie dan via tap-to-run scenes te bedienen. Zie post #1 voor de how-to

Update maart 2024

gezien ik best veel vragen zie op diverse plekken op het web maar ook deze steeds bovenkomt in de zoekresultaten een kleine update. Na tijdje klooien afgelopen dagen en paar keer (bijna) opgave:

LSC/Tuya/Smart Life werkt (nog steeds) via de methode die bovenin gelinkt wordt! Heb alles nu in mijn Homey meedraaien. Mooiste is nog dat de smart plugs bij Smartlife alleen maar actuele meting laten zien maar Homey goeie grafiekjes plot.

Camera nog niet up and running en als ik alles lees is dat vrij kansloos maar ik heb nog een gedachte: er is een webinterface voor die cameras. Misschien dat je die PiP op bv Android TV kan doen.

Hi,

i’ve an other problem. Every time i try to save the tuya cloud data in der app there is a error without any information. klick on save its: error ???

Have anybody a idea whats this about. the data has been checktd twice.

De webapp lijkt meer foutdetails te geven.
En gebruik het Tuya Cloud app topic ajb: Er staat veel info in de eerste post.

Perfekt…
Error: Error: Code: 1114; msg: your ip(213.196.210.109) don’t have access to this API

Now i must search why…

Je internet IP is blijkbaar gewijzigd, én je hebt het “IP allow list” actief in gebruik.
Daar dien je dus het oude internet IP adres te vervangen door je huidige internet IP:

EN: Your Internet IP apparently has changed, ánd you are actively using the “IP allow list”.
So you need to replace your old internet IP with your current internet IP there:

Btw this is a Dutch language topic, for English you can use the Tuya Cloud app topic as mentioned before :wink:
Those special app topics are mentioned at the app’s app store page.

1 Like