Hoe Tuya Smart/Tuya cloud koppelen met Homey

Wat zijn de fout meldingen?
Je kunt ook de Athom Tuya app uitproberen. Kan naast de Tuya Cloud app draaien.

Dank. Inmiddels idd op de officiële Tuya app over gegaan. Dat gaat stukken beter :smiley:

Goedemiddag,

Kan iemand mij helpen? ik hen een tijdjes dit systeem werken gehad.
op 1 of andere manier werkt het niet meer. iemand tips ?

Gr jacob

Hallo Jacob, welkom.

Als het een poos prima heeft gewerkt, is hoogstwaarschijnlijk de zogenoemde “Core iot” trial periode verlopen

Deze dient 2x p/j te worden verlengd.

Hoe verleng je deze:

Klopt Dankje het werk weer!

1 Like

Nog een vraag,

Aantal jaar geleden heb ik woning gekocht met IKEA lampen alleen in de woonkamer al 21 spotjes, 12 in de keuken. Kun je na gaan hoeveel er totaal zijn. Helaas is ikea niet mijn merk, en installatie wil ook niet tot moeilijk. Ik ben al van ikea hub gewisseld omdat deze fijner werkt en nieuwer is.

Hoe kan kan ik de IKEA spotjes aan homey toevoegen zonder dat ze uit de IKEA app verwijderen en van de schakelaars ?

Je zou toch gewoon de IKEA app kunnen gebruiken op je telefoon en spotjes kunnen overnemen ?!

Gelukkig heb ook nog Philips hue helaas hier maar 3 lampen van. Om het hele huis IKEA vrij te maken ben ik meer dan 1000 euro kwijt aan Philips lampen.

Philips hue werk uitstekend samen met homey :flexed_biceps: iemand tips en tricks ?

Misschien met deze app: IKEA DIRIGERA Gateway App voor Homey | Homey

In de basis is het zo dat zigbee lampen maar 1 controller kunnen hebben. Ik vermoed, maar lees het niet met zo veel woorden, dat in dit geval de Dirigera de controller blijft, en dat je kunt aansturen via Homey. Nadeel, zowel op de Dirigera als op de Homey wordt een zigbee-netwerk draaiend gehouden. Zo versterken de devices van de 2 netwerken elkaar niet, waardoor de connecties zwakker zouden kunnen zijn.

Ik begrijp jou verhaal, bij Philips is dit geen enkel probleem maar bij IKEA meuk wel dus. Dit betekent dat ik zo’n 50 lampen per 1 stuk moet toevoegen aan homey. Dank voor jou snelle reactie!

Kennelijk begrijp je het toch niet, want als je de DIRIGERA app gebruikt werkt het op precies dezelfde wijze als bij Hue, namelijk via een aparte hub met een apart netwerk.

1 Like