ThermoSmart api dood?

Ik merk op dat de app thermosmart een rood driehoekje had, app al eens herstart maar geen effect.
Ineens stond er een melding bij dat de url niet bereikt kon worden, ben toen naar de website gegaan en tot mijn verbazing kom ik bij godaddy uit om het domein te kopen…

Nu is dus die hele thermostaat dus waardeloos geworden omdat de API in de cloud is en je nu enkel nog een domme thermostaat over hebt…

Doet hij het nog lokaal?
Dus met de Thermosmart Mobile App?

en heb je al geprobeerd hun support te benaderen ? https://www.thermosmart.nl/support/

heb die lokale app niet eens geinstalleerd, is niet te vinden meer in appstore
Heb begin van het jaar voor het laatst al eens contact opgenomen met support, nog nooit een reactie gehad van hun, zelfs niet na herhaald contact…

Helaas,

maar ik neem aan dat het over is.
Ik zie al hele tijd problemen gemeld op Tweakers Thermosmart failliet? - Smarthome - GoT

en verschillende sites melden:

Op 10-05-2023 heeft de rechtbank Zutphen de firma Thermosmart B.V., ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 58813128 in staat van faillissement verklaard, met benoeming van mr. R.J. Borghans tot curator. Het insolventienummer is F.05/23/139. De rechtsvorm betreft een Besloten Vennootschap en de hoofdactiviteit van dit bedrijf was 47912, Internethandel consumentenelektronica.

Via Google. verschillende site zoals https://www.faillissementsdossier [.nl]/ https://www.faillissementen [.com]

ik zie dat niet alle sites uit de lucht zijn gehaald, dat had ik wel verwacht/gehoopt van een Curator.

Zelfde probleem hier. Les geleerd: koop nooit iets meer van een kleine start-up.

dan had je Homey eigenlijk ook niet moeten kopen, haha

Mwa, hoe lang bestaat Homey al?

Beide zijn rond dezelfde tijd begonnen, ik denk Thermosmart iets eerder, eind 2013 geloof ik en leverde denk ik in maart 2014. Volgens mij was de eerste levering er net en is toen pas de Kickstarter van Athom voor Homey geweest met eerste levering begin 2016?
begin Februari als ik het goed heb.

de ThermoSmart was de tweede integratie in Homey heb ik begrepen.
Dus zal KAKU wel #1 zijn geweest :wink:

Ik denk dat het bij ThermoSmart de meeste tijd ̶é̶é̶n̶ ̶o̶f̶ hooguit een paar man is geweest maar nooit echt groot geworden.

Edit, ik zie ~5 medewerkers op LinkedIn door de ~ 12 jaar …

volgens mij was dat gisteren nog bij [www.]Thermosmart.com maar die doet het weer, is nu weer gelijk aan ThermoSmart.nl

helaas doet de API.thermosmart.com het nog niet,
Laten we hopen dat die ook nog gefixed wordt en dat ze een doorstart kunnen maken of dat er een bedrijf geïnteresseerd is om dit over te nemen.

thermosmart.com komt nog steeds uit op een landingspagina van godaddy, wellicht de www niet maar dat zegt al genoeg, is gewoon echt afgelopen…

Ik heb de thermostaat al gedemonteerd en ga iets anders aanschaffen nu.

2 posts were merged into an existing topic: [APP] ThermoSmart - Faillissement 2023 en overname Plugwise (NL)

tsja leuk maar daardoor gaat de huidige thermostaat helaas nu niet meer ineens werken.
Ze zullen eerst de API moeten herstellen zodat het weer werkt de API url schijnt nog steeds dood te zijn

Ik heb mijn verlies genomen en inmiddels een andere aangeschaft.

Ik hoop (maar ben er een beetje bang voor) dat Plugwise niet simpelweg alle gebruikers gaat aanschrijven om maar een Anna aan te schaffen… Ik heb niet het idee dat de api-server van Thermosmart houtje-touwtje was (weinig storingen in al die jaren) dus die terug online brengen zou dan ook te doen moeten zijn?

1 Like

Net de cv-ketel naar winterstand geschakeld kom ik er achter dat het einde Thermosmart is.
Ik kan me de discussie nog herinneren toen er werd geopperd een betaald abonnement in te voeren en dat daar veel weerstand van gebruikers tegen was.
Toen heeft men besloten dit niet in te voeren en daarmee was het bedrijfsmodel eigenlijk al om zeep, alleen thermostaten verkopen voor een niche markt werkt natuurlijk niet op de lange termijn.
Dat er nu door een andere partij mogelijk wel een betaald abonnement komt gaat het waarschijnlijk ook niet halen.
Lijkt een beetje op een eerdere ervaring die ik had met de slimme thermostaat van Essent, daar zijn ze mee gestopt en kreeg elke gebruiker ook een dergelijke aanbieding van een andere partij. Toen ben ik overgestapt naar Thernosmart, destijds net op de markt.

Jammer dat het doek nu is gevallen, ik viel vooral voor het design, anders dan de reguliere slimme thermostaten.

Omdat ik toch kies voor bedrijfszekerheid en wil blijven regelen met Homey heb ik nu maar een Nest V3 besteld.
Het zal wel werken maar ik zal de “old skool” uitstraling van Thermosmart wel missen…

1 Like

Wat mij betreft m.b.t. ThermoSmart, Faillissement en (voortgang) overname Plugwise hier verder:

Overige zaken etc. graag in daarvoor beschikbare topics / categorieën.

Daarom gesloten.