Somfy i/o rolluiken koppelen

Hoi kan ik Somfy i/o rolluiken koppelen/toevoegen aan Homey Pro? Ze zijn gekoppeld aan de Tahoma Switch maar ik wil ze uiteraard via mijn Homey kunnen besturen. De app Somfy Tahoma heb ik geïnstalleerd. Nu het koppelen of vinden van de rolluiken nog. Graag hulp.
dank alvast

1 Like

Zou gewoon moeten kunnen. Device toevoegen en kiezen voor de Tahoma app. Als het klopt zie je daar je rolluiken. In de Tahoma app moet je uiteraard bij config je inloggegevens voor je Switch invoeren.

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Tahoma (box) is een bridge (niet een afstandsbediening) die je gebruikt voor Somfy IO apparaten, dus een extra apparaat dat je erbij moet kopen naast de remote, en benodigd om te kunnen gebruiken met Homey.

Kun je de Configure App pagina openen vanuit de Apps - Somfy Tahoma & Connexoon sectie van Homey.
Voer op het tabblad instellingen uw Somfy gebruikersnaam en wachtwoord in en klik vervolgens op Inloggegevens opslaan. Dat zou moeten inloggen op uw account, zodat het uw apparaten kan zien die zijn verbonden met de Tahoma Switch.
Selecteer vervolgens het tabblad Apparaatlogboek, tik op Log ophalen en wanneer de lijst is ingevuld, tikt u op Log verzenden.

Dag, als ik de app open zie ik de rolluiken niet. Dat is de reden dat ik hier mijn vraag stel.
Wellicht nog andere opties.

Welke van de adviezen heb je geprobeerd. Aks je de app opent zie je geen devices. Dat klopt. Je moet jou device zelf toevoegen. Dit doe je op het tabblad devices, druk op het plusje rechtsboven en kies de tahoma app. Nu kun je je devics selecteren

Dag, dank je wel voor je reactie. Ik ben niet volledig geweest. De app is geïnstalleerd ik open met het plusje en kies mijn rolluik. Er komt een scherm waarin ik zie dat er gezicht wordt. Er verschijnt een scherm, zie ik gisteren, die ook weer heel snel verdwijnt. Daar heb ik een filmpje van gemaakt en gepauzeerd op het moment dat dit beeld verschijnt (en weer weg is). Mogelijk doe ik iets verkeerd. Maar graag advies.

Heb je In de app op config gedrukt en wachtwoord en inlognaam ingevuld?


Zie foto. Ik kies in de app rolluik (io). Als ik die aanklik dan gebeurd er wat ik in de vorige post liet zien en schreef.

En de configuratie zoals op jou foto heb ik ook gedaan.
Maar hoe nu verder?

Geen idee eigenlijk. Wat je kan doen is; app restarten, dan deïnstalleren, homey restarten, app installeren en dan opnieuw device toevoegen.

Zo niet, kijk eens in de appstore bij deze app. Zoek op die pagina helemaal onderaan naar de community voor die app en stel daar je vraag opnieuw. De app ontwikkelaar leest daar mee

oke ga ik doen. dank je wel.

Sorry voor de late reactie, maar ik krijg geen melding over dit onderwerp.
Kunt u de pagina App configureren openen zoals hierboven beschreven, maar dan het tabblad “Device Log” selecteren. Tik vervolgens op de knop “Get Log” en zodra de lijst onder de knop is gevuld, tikt u op “Send Log”. Als je dat hebt gedaan, post dan hier terug en vertel me de naam die je aan het rolluik hebt gegeven (dat verschijnt in de Somfy-app)

Dag. Log opgehaald en verzonden. Namen van de rolluiken zijn; rolluik 1 en rolluik 2.
Fijn dat je mee wil denken.

Uw jaloezieën worden gerapporteerd als “rts:RollerShutterRTSComponent”, dus u moet de optie “Awning (RTS)”/“Buitenzonwering (RTS)” gebruiken om ze toe te voegen.
image

Goedendag, geprobeerd zoals je aangaf. Zelfde resultaat helaas.
Wellicht zinvol om te melden dat ik een luivel (zonnescherm) heb boven het terras. Die succesvol is geïnstalleerd vrijwel direct nadat ik de Homey pro op gestart heb.
Ik heb een nieuw log verstuurd.\groet.

Gebruik ook een Tahoma met IO rolluiken en een RTS zonnescherm.
Werkt vanaf dag 1 vlekkeloos met Homey (al kan je RTS ook rechtstreeks doen zonder Tahoma).

Tip: Zorg eerst dat alles werkt in de Tahoma app (op je Smartphone dus). Niet dat je daar niks doet maar het wel in Homey verwacht te zien :wink: Je kan het zelfs testen via hun website trouwens (waar ongetwijfeld de App ook tegenaan praat).

Ga ik ook proberen. Dank je wel.

Zelfde resultaat

Sorry, mijn fout zou de “Blind or Shutter (RTS)” moeten zijn