Somfy Connectivity Kit verbinden met Homey

Goedemiddag allemaal! Ik probeer al een halve dag mijn IO Rolluiken te verbinden met Homey. Ze zijn zichtbaar in de TaHoma App.

Telkens als ik hem probeer toe te voegen geeft Homey dat er geen apparaten gevonden zijn.
Ik heb de zoekfunctie al geprobeerd, hier wordt ik niet wijzer van. Iedereen verwijst naar het Algemene Somfy Forum. Alleen hier wordt ik echt niet wijs van.

Wat doe ik verkeerd? Ik had al gelezen om eventueel mijn account in development mode te zetten, alleen die kan ik dus nergens vinden.

Alvast bedankt!

Mvg Erwin

Hoi Erwin,

Van oplossingen die ik van de ontwikkelaar Adrian heb gelezen, moet je ‘gewoon’ alle IO apparaten proberen die op een rolluik, scherm of rolgordijn lijken. Er zit er vast wel 1 tussen die werkt.


Geen idee of je voor de connectivity kit ook eerst deze hub als apparaat dient toe te voegen, probeer t eens:

_

Klopt, de connectivity kit werkt enkel online;
Maar de Tahoma en Connexoon hubs kunnen dus wel lokaal draaien (developer account benodigd).

Staat hier uitgelegd:

1 Like

Kunt u de pagina met app-instellingen openen, het tabblad Apparaatlogboek selecteren en vervolgens op Logboek ophalen tikken. Zodra de lijst gevuld is, tikt u op Logboek verzenden. Ik zal de apparaten vinden en je vertellen wat je kunt gebruiken of ondersteuning toevoegen als deze er al is.

2 Likes

Bedankt voor je snelle reactie Peter, ik heb een Interior Blind toegevoegd en toen vond hij hem wel idd. Vrij bijzonder dat het onder iets totaal anders valt.

Maar goed ik ben harstikke blij dat hij het doet nu! Nogmaals mijn dank!

1 Like

De reactie van Peter werkte als oplossing. Toch onwijs bedankt voor u hulp!

Graag gedaan, Erwin.

Dat zou ik met je eens zijn als het een betaalde app, verkocht door Somfy zelf, zou zijn. Maar dat is het ‘dus’ niet.

Wat achtergrond info:
De app ondersteund echt een hele berg apparaten:

de ontwikkelaar doet het beheer en altijd snelle support enkel in zijn vrije uurtjes, net als vele andere community ontwikkelaars;
Het is (voor nu) waarschijnlijk veel te tijdrovend om alle apparaten in precies de juiste categorie te zetten.

En, vergeleken met diverse andere apps: liever in de verkeerde categorie dan helemaal geen ondersteuning :wink::kissing_heart:

1 Like

Helemaal mee eens hoor! Waardeer het ook enorm. Het was zeker geen aanval. Vond het alleen raar dat het onder iets anders viel :slight_smile:

Zag het ook zeker niet als aanval hoor. Ik wilde jou, en meelezers, enkel even laten weten waarom dingen soms wel of niet zijn geregeld :wink:

Opgelost. Homey is prima aan te sluiten.

Helaas produceert het apparaat mix-en-match-motoren, maar de API rapporteert alleen het motortype.
Achteraf gezien had ik waarschijnlijk gewoon twee apparaten voor alle covers (RTS/IO) gemaakt en de app vervolgens de juiste API-aanroepen laten toewijzen aan de mogelijkheden van Homey, maar de app was al gestructureerd zoals hij is toen ik hem overnam. In het begin lukte het allemaal, maar langzaam veranderde het in de chaos die we nu hebben.

1 Like