Vraagje door newbie over Somfy IO Connexoon

Hoi allen, ik ben een complete newbie op de Homey Pro (net binnen :grinning:) en wil graag een somfy screen via hoemy aansturen. Ik ben in bezit van een (oudere) connexoon (geen rts maar alleen somfy-io) die ik met de tahoma-app prima ook buitenshuis kan aansturen. Het lukt mij echter niet om hem te koppelen in Homey.
Heb de Tahamo-App gedownload maar na inloggen ziet deze geen apparaten.
Iemand enig idee?

Heb je hier al gekeken? https://community.homey.app/t/app-cloud-pro-somfy-tahoma-connexoon-v4-0-37-test-v4-0-39/35206
Als je naar de Somfy app pagina gaat van Homey staat er ook een link naar het desbetreffende forum.
Dit geldt ook voor andere apps.

1 Like

Hoi Mike,
Dankjewel voor je reactie.

Ik heb de test-app geïnstalleerd en de somfy connexoon op developer gezet. Helaas kan ik dan nog steeds geen apparaat vinden.

En je hebt dit ook gedaan zoals op het topic staat?

Local Access

Tahoma and Connexoon now support local access when using a Homey Pro. To enable this you need to switch on the Developer mode in you Somfy account:
First connect to the Somfy website and navigate to the :man: My Account menu.
Find the different available options for your TaHoma box and activate Developer Mode .
Once developer mode is activated, your Tahoma box will start sending mDNS data advertising it’s IP address. The app will detect that and setup a local connection automatically, so you don’t need to do anything on your Homey Pro to use it. All you existing devices that are supported by direct connection will start using the local access to Tahoma.

Zo ja, misschien je vraag ook even in dat topic stellen.

1 Like

Ik heb het inderdaad zo gedaan.
Er staat “The app will detect that and setup a local connection automatically, so you don’t need to do anything on your Homey Pro to use it.”
Waar zou ik dat dan moeten kunnen zien? Toch gewoon weer in die Tahoma Test App?

Can you send me the device log from the app settings page?