Somfy connectivity set

Weet iemand of de somfy connectivity set ook is te gebruiken binnen Homey? Werkt super met HomeKit ondersteuning. Nu wil ik hem ook graag gebruiken binnen Homey.

1 Like

Als je de zoekfunctie gebruikt heb je meteen een antwoord: :wink:

Hoi Henk, bedankt voor je antwoord. Ik ben net begonnen met Homey en een beginneling :wink: Ik lees daar dat het alleen via web API gaat. Kan jij dat misschien nog iets toelichten? Dat is niet mogelijk met een Homey-pro?

Geen probleem als je beginner bent, dat waren we immers allemaal eens. :slight_smile:
Maar wel fijn als je zelf al even op onderzoek bent gegaan voordat je een nieuwe vraag hier post. Veel vragen zijn ooit al es beantwoordt.
De Connectivity Kit wordt idd ondersteund, alleen niet via lokale toegang (communicatie zal dus altijd via Somfy / de cloud verlopen). Lees het genoemde topic ook verder even na; er staat heel veel bruikbare info in.
Homey Bridge ondersteund sowieso geen lokale communicatie en moet het dus altijd hebben van communicatie via de cloud.

Nu heb ik mijn buitenzonwering via de Somfy app toegevoegd en kan ik bedienen via HomeKit en Google. Ik heb op de Homey de Somfy TaHoma & Connexoon geïnstalleerd en verbinding gemaakt met mijn Somfy account. Als ik nu een nieuw apparaat wil toevoegen binnen Homey en kies voor buiten zonwering dan krijg ik de melding dat er geen nieuwe apparaten zijn gevonden. Weet jij waar dit mogelijk aan kan liggen @Henk_Renting?
Somfy

1 Like

Stel je vragen even in de App thread van Somfy Conexoon/Tahoma.
Die threads kan je vinden op de app pagina van de bewuste app:

Bedankt @Henk_Renting voor je hulp. Het is gelukt, mijn screen werk via Homey :wink:

1 Like

Het is inmiddels gelukt door het hele lijstje van apparaten uit te proberen.