Ik zou graag mijn rolluiken (Somfy RTS motor) willen koppelen met mijn Homey pro.
Echter staat er in de app van Homey pro 2 kopjes namelijk:
Somfy RTS en somfy tahoma & connexoon.
Ik heb geprobeerd om de Somfy RTS te koppelen als "zonwering’’ echter reageert hij hier niet op.
Als ik de andere app (somfy tahoma & connexoon) open in Homey pro zie ik wel de rolluik staan. Echter moet ik dan inloggen met de Tahoma. Hiervoor heb ik (denk ik) de Somfy Tahoma switch voor nodig?
Situatie: Rolluik is rechtsstreeks aangesloten op 220V en heb 1 draadloze afstandsbediening
(Somfy Smoove Origin RTS).
De vraag: Is het mogelijk om de Somfy RTS te koppelen met Homey pro zonder de Somfy Tahoma Switch? Zijn er andere mogelijkheden?
Tot hoever lukt het koppelproces wel en wanneer gaat het mis en wat gebeurd er dan, welke melding verschijnt er. Druk je als daarom gevraagd wordt op de programmeerknop van de afstandsbediening?
@Peter_Kawa@Rmb
Ik heb een andere afstandsbediening, namelijk de platte variant. Weetniet of dit uitmaakt?
Hij koppelt wel met de app en hij ziet de rolluik aan als een zonwering, aangezien je hem ook aanmeld als zonwering.
Als ik de app gebruik en de rolluik wil openen reageert hij niet. Tevens is mijn afstandsbediening ontkoppelt. Weetniet of in de Somfy afstandsbediening zoals bovenstaande afbeelding een zender/ontvanger zit?
Wat er gebeurd is het volgende:
1 Je hebt een afstandsbediening die al gekoppeld moet zijn met de RTS motor
2 Je drukt, wanneer Homey daarom vraagt, op de programmeerknop van de afstandsbediening. De RTS motor komt dan in de inleertoestand
3 Homey zend een signaal uit alsof Homey een afstandsbediening is
4 De RTS motor heeft Homey als tweede afstandsbediening gekoppeld.
Zowel de afstandsbediening als Homey fungeren dus beide als afstandsbediening.