Somfy i/o rolluiken koppelen

Dag, gelukt. Homey Pro vond ze binnen een paar seconden. Dank je wel voor je moeite.
groet

1 Like

Ik heb de app werkend en kan op afstand de rolluiken op en neer laten gaan. Nu zijn dit rolluiken op een batterij met zonnecel. Is het mogelijk de laadcapaciteit (of hoe vol is de batterij) te zien in de app?
graag reactie.

De informatie wordt niet gepresenteerd in de API-gegevens, dus helaas is dit niet mogelijk.
RTS is ook eenrichtingscommunicatie, dus het is onwaarschijnlijk dat de batterij-informatie wordt teruggestuurd.

jammer dat dit niet kan. Bedankt voor je hulp.

Beste Adrian,

Ik heb eenzelfde soort probleem als in dit topic. Ik heb een zonnescherm wat prima werkt via jouw app en mijn tomaha mini. Vandaag zijn 7 rolluiken (io) geplaats. Helaas krijg ik deze niet toegevoegd. Ik heb zonuist geprobeerd de apparaatlog aan te maken, maar die blijft leeg.

Op de tab instellingen komt echter een foutmelding te staan nadat ik op de tab apparaat log op ‘log ophalen’ klik; namelijk Cannot read properties of null (reading ‘address’).

Ik heb daarna ingelogd bij somfy en daar een deviceadress toegevoegd. Homey en app herstart, maar helaas geen resultaat. Ik heb wel mijn info log naar je verstuurd.

Kun je uitkomst bieden?

Groet,

Martin

Bedankt voor het melden van die foutmelding, want het heeft me geholpen een probleem te vinden. De GetDevices werken voor mij omdat ik de lokale verbinding heb, maar als er geen lokale verbinding is, zal het mislukken zoals je hebt gevonden.
Ik zal dit zo snel mogelijk oplossen en een update publiceren.

Nieuwe versie:

Beste Adrian,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ter info:
Ik ben zojuist verbonden met hetzelfde netwerk als de Homey (via wifi). Daarmee ben ik in mijn optiek lokaal. Echter krijg ik exact dezelfde melding.

Log is weer onderweg.

Groet,

Martin

Adrian,

Had je app update gemist. Met deze versie is het wel mogelijk een apparaatlog te maken. Hierin zie ik de apparaten die ik mis staan. Hopelijk heb je een idee wat ik anders kan doen.

Heb ook deze log naar je verzonden.

Groet,

Martin

Adrian,

Ik heb het onderwijl zelf gevonden. Ze staan te boek als velux rolluiken. Nu heb ik wel twee veluxramen in huis, maar die hebben geen rolluiken.

Wellicht helpt deze info je verder de app te verbeteren.

Wel onwijs bedankt voor het ontwikkelen van deze app en nogmaals voor de snelle respons op de posts!

Groet,

Martin

Bedankt voor het logboek.
Er zijn 7 apparaten met de bestuurbare naam “ogp:Shutter”, dus deze zouden aan Homey worden toegevoegd als Velux rolluik (io).

Als u lokaal verbinding wilt maken, moet u de optie inschakelen in uw Somfy-account. Zie dit bericht [APP][Pro] Somfy Tahoma & Connexoon (v4.0.11, test v4.0.13) - #1188 by Adrian_Rockall

Hoi! Ik heb sinds kort 8 Somfy rolluiken die op solar werken. De bediening gaat middels een Situo 5 io en besturing via de app werkt middels de Somfy Connecticity Kit. Alleen… toevoegen aan Homey lukt niet. Ik blijf de melding krijgen dat er geen apparaten gevonden worden.

Ik heb al geprobeerd om via m’n Somfy-account de Developer Mode aan te zetten, maar deze optie zie ik niet. Enig idee waar het aan kan liggen @Adrian_Rockall?

The developer mode is not available with the Connectivity Kit, but it should work via the internet.
Could you go to the App Settings page of my app in Homey and then Send the Device log. I will let you know which device to pick or add support if it is not already there.

Thank you for the quick reply. I send the device log :ok_hand:t2:

I received a log at 8:17 UK time, which is about the right time to be yours, but it only has one shutter defined in it. The shutter is called “Rolluik badkamer”, is that yours?
If it is then it can be added using the “Velux rolluik (io)” device.

Yes, that did the trick! Thank @Adrian_Rockall :raised_hands:

1 Like

@Adrian_Rockall hoi, ik hoop dat jij mij ook kan helpen. Ik heb een Somfy connectivity kit en kan de 2 rolluiken via de Tahoma app besturen. Dit werkt dus prima.

Ik heb ook een homey Pro 2019. Ik heb de Tahoma app geïnstalleerd en de inloggegevens. Als ik nu een rolluik op wil toevoegen vind hij niets. Heb diverse opties geprobeerd, maar nergens vind hij nieuwe producten.

Wat doe ik fout?