Ik heb thuis een laadpaal voor mijn elektrische auto en ik wil graag weten of er een koppeling mee gemaakt kan worden, ik heb gezocht op het forum maar kan er niks over vinden.
Ik heb het merk Ratio, hopelijk kan iemand mij helpen
Ik heb thuis een laadpaal voor mijn elektrische auto en ik wil graag weten of er een koppeling mee gemaakt kan worden, ik heb gezocht op het forum maar kan er niks over vinden.
Ik heb het merk Ratio, hopelijk kan iemand mij helpen
Allereerst welkom op de Homey Community!
Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.
Welkom op het forum
Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.
Het enige wat ik vond is dit verzoek voor een app:
.
Je kunt nog een verzoek voor ondersteuning doen via: https://request-a-brand.homey.app
Ook hier een Ratio (Solar) laadpaal naast het huis staan. Mij is het inmiddels gelukt om doormiddel van de OCPP functionaliteit, de laadpaal te koppelen met Homey. Wel met een omweg, want…
Via OCPP laat ik de laadpaal communiceren met Plugchoice (bedrijf achter het merk Volt Time). Deze twee partijen delen dezelfde back-end/portal/API. Nu heb ik met hulp van AI de Homey app van Volt Time aangepast, zodat deze afgestemd is op de Plugchoice API. De boel werkt, alleen ik ben geen developer, dus helemaal zeker ben ik er niet van. Als iemand interesse heeft om hier verder in te duiken dan hoor ik het graag!
Hoi!
Ik ben wel benieuwd hoe je dat hebt gedaan. Want ik heb ook een ratio paal en probeer daar ook iets slims mee te doen.
Maar ik zie in de occp ook volt time staan. Werkt die niet out of de box? Nooit aan gedacht eigenlijk om dat zo te doen.
Zit nu op de camping. Dus kan niet ff testen. Maar dit is wel goed nieuws om het zo te doen. zeker als het werkt.
Niet geprobeerd, maar valt ook te proberen. Momenteel ook met vakantie, dus als ik terug ben zal ik mij weer eens in verdiepen. Het zou toch mooi zijn als we de paal via Homey slimmer kunnen aansturen.