Smappee support? (Nederlands)

Hoi Edwin, ik lees dat jij bezig bent met de ontwikkeling om Smapee te kunnen gebruiken met Homey. Ik heb een laadpaal van Smapee en als ik jou kan helpen door mijn account tijdelijk beschikbaar te stellen dan verneem ik dot wel.

Het zou mij erg helpen als ik het verbruik kan uitlezen omdat ik het systeem van Smapee verder wil uitbreiden voor mijn energie huishouding.

Ik heb inmiddels iemand gevonden die zijn account beschikbaar heeft gesteld. Ik ga waarschijnlijk aankomende week verder met de app. Mocht ik nog hulp nodig hebben, dan stuur ik je even een PM. Thanks!

1 Like

…en hij werkt weer :grinning:
Als je dus nog een account nodig hebt…
Ik heb zelf een 3-fase energy monitor en een gas @ water monitor.

1 Like

Wat fijn dat je hier mee aan de slag wilt. Ik ben zelf Smappee partner en werk al 6 jaar met hun energie monitoring. Dit jaar ben ik aan het oriënteren op een laadpaal. Voor dit totaalplaatje zou ik graag de combi met Homey willen gebruiken. Mocht je nog hulp nodig hebben dan denk ik graag mee, ook wanneer je een beta versie klaar hebt.
Succes!

1 Like

Hoi Edwin,

Ik was benieuwd als je al verder bent gekomen met de koppeling van Smapee,

Groet,

Erwin

Nou, eigenlijk wel! Heb het zo goed als getest (zo ver ik kon in ieder geval).

Ik ga kijken of ik een testversie kan uploaden bij Athom deze week.

Het review process daarna, bij Athom, kan 2 weken duren…

1 Like

Kan je al een eerste insight geven in verband met de functionaliteiten?

Of is dat moeilijk?

Toen ik de app wilde submitten naar Athom, kwam ik erachter dat er iemand anders al een Smappee app aan het maken is.

Athom vertelde mij dat deze versie in de test fase staat.
Ik heb geen idee wat deze app wel of niet ondersteund.

Of jullie zullen moeten wachten op deze versie, of ik kan mijn versie openbaar maken op Github.
Je zult deze dan wel via de CLI moeten installeren…

@Willem_Jan_Bakker heeft mijn versie al draaien op z’n Homey.

2 Likes

Hierbij wat screenshots van mijn app:



Screenshot 2023-06-14 at 10.50.01
Screenshot 2023-06-14 at 10.51.05
Screenshot 2023-06-14 at 10.51.14



Screenshot 2023-06-14 at 10.55.58
Screenshot 2023-06-14 at 10.56.04
Screenshot 2023-06-14 at 10.56.13

3 Likes

Perfect! Waar is ergens een link te vinden naar het pakketje? Bestaat er idd al een Github? Ik wil dit wel eens bekijken.

Ik heb inmiddels degene gevonden die een Smappee app gesubmit had.

Als het goed is, word deze overgedragen naar mij. Het verzoek ligt bij Athom.

@Jan_Peeters Je zult Smappee alvast een e-mail moeten sturen om je persoonlijke inloggegevens op te vragen zoals hier beschreven. Misschien kun je dit alvast doen?

Mocht de overdacht deze week nog niet gedaan zijn, prepareer ik mijn versie in Github. Ik moet daarvoor namelijk nog wat zaken aanpassen als het via de CLI gaat…

2 Likes

Done; aangevraagd

Hallo, is het mogelijk om zowel gas als water in te lezen vanuit de “Smappee Energy” / “Gas & Water” ?
Op bovenstaande beelden zie ik enkel de watermeter, maar niet de gasmeter!?

Dat klopt. Deze meter ondersteund geen water meter. Wanneer de meter het wel ondersteund, wordt deze capability toegevoegd aan het device bij het toevoegen.

1 Like

Login credentials ontvangen.
Is het mogelijk een testversie te installeren?

Bestaat er een link naar github ?

Beste Enig idee wanneer de app uit komt
Ik wacht al 2jaar op deze app

Hi @M_DH,

Wat ontzettend vervelend voor je… :worried:

Wanneer de overdracht geregeld is, zal ik de app submitten en na goedkeuring van Athom zal ik een testversie publiceren.

– Edwin

1 Like

:face_with_raised_eyebrow: