Smappee support? (Nederlands)

Dag Edwin, ziet er goed uit! Benieuwd naar de app. Is login via API of gebruikersnaam / paswoord?

Dat ziet er hier dus allemaal niet zo goed uit precies…

De app is geïnstalleerd
En deze werkt mijn vraag is zou het ook mogelijk om een energieverbruik te zien zoals in HA?
Ik heb geen ginius maar infinity component
in Home Assistant zie ik wel mijn verbruiken en zonneopbrengst

1 Like

Hallo,
Hoe heb jij de app geïnstalleerd?
Wat bedoel je net met “deze werkt” , het lijkt uit jouw reactie alsof energieverbruik niet zichtbaar wordt gemaakt? Wat werkt er?

Weet jij of er uiteindelijk een sideload versie (op Github?) te vinden is?

Even ter informatie voor iedereen, er is inmiddels een nieuwe versie van de app (1.1.0) in review bij Athom waarin meer opties zijn toegevoegd. Je zal dus na de update je apparaten opnieuw moeten toevoegen.

Ik heb het niet kunnen testen op een infinity component omdat de accounts waarmee ik heb kunnen testen dit niet hadden.

Als je mij toegang wilt geven tot je account, kan ik kijken of ik deze ook kan toevoegen.

2 Likes

Inderdaad ik heb de app geïnstalleerd op Homey
En ik zie mijn laadpaal voor mijn wagen maar niet hoeveel ik verbruik

Dag Edwin
Ik wil gerust mijn account delen

Inderdaad ik heb de app geïnstalleerd op Homey
En ik zie mijn laadpaal voor mijn wagen maar niet hoeveel ik verbruik

Dit zit in de nieuwe versie (1.1.0) die in review is bij Athom.

Hey Edwin !
we zitten met een Genius waarvan de verbruikswaarde in de app een positief verbruik geeft, maar via Homey krijgen we een negatieve waarde te zien. (Zie foto)

Ter info : Er zijn geen zonnepanelen aanwezig.
Smappee

Enig idee waaraan dit kan liggen?

Groetjes,
Anthony

Ik heb sinds deze week ook de smappee app en credentials ontvangen.
Als ik mijn EV wall bekijk in de app is het alsof ik geen updates binnenkrijg.

Ik heb bv nu geen kabel aangesloten…

Als smappee EV wall gebruiker mis ik een aantal functionaliteiten. De belangrijkste is de trigger dat er wordt geladen, en gestopt wordt met laden Dit regelt de auto, met een dynamisch contract op wisselende momenten). Ik wil mijn sessy batterijen niet gebruiken om de EV te laden, dus wil ik weten wanneer er geladen wordt.
Ook ik zie vreemde waarden, bijvoorbeeld de EV-wall geeft gebruik aan terwijl er geen auto aan hangt.
Helaas biedt Smappee geen support, en kan ik mijn systeem niet beter maken in het gebruik.
Ik hoop dat er nog verbeteringen in aantocht zijn.
Gr Gijs de Jong

Ik heb zelf meerdere Smappee producten; dit zou ik vandaag nooit meer doen. De ondersteuning is ondermaats / onbestaand.
Voorbeeld? Als Belgische fabrikant kunnen ze niets met het Belgische capaciteitstarief.
Laden volgens dynamische tarieven? Jammer, niet mogelijk.
Weinig ‘smart’, veel marketing.

1 Like

Ik ben momenteel bezig met oplossen van wat bugs en wat nieuwe dingen aan het toevoegen.

Stay tuned :innocent:

2 Likes

Super, waarvoor dank!
Misschien moeten de verwachtingen wel realistisch blijven. Data en functies die Smappee niet aanbiedt, kan jij natuurlijk ook nooit beschikbaar maken.

Dat is 100% waar wat je zegt. Daarbij is het aansturen en updaten, en het bij elkaar zoeken en aan elkaar koppelen van data via de API en MQTT berichten helaas ook echt… hoe zeg ik dat netjes… een uitdaging. :worried: :innocent:

2 Likes