De API van Smappee is om te huilen.
Alle data blijft bij hen. Van mijn Smappee solar heb ik bv géén gecumuleerde vermogens voor mijn energiedashbord ter beschikking. Terwijl deze wél in het Smappee portaal staan.
Mijn conclusie is dus dat Smappee mijn data dus niet deelt … met mij.
Hey Edwin,
Ik ben redelijk nieuw binnen Homey-Pro en daarbij ook nog een beetje zoekende natuurlijk.
Ook ik ben een gebruiker van Smappee. Ik had mijn eerste smappee reeds operationeel voor dat ze er reclame voor aan het maken waren, vele jaren terug. Dus een gebruiker van het eerste uur.
Toen was dit een revolutie en werkelijk geweldig. Jaren heb ik er gretig gebruik van gemaakt.
Nadien is mijn toestel stuk gegaan, vervangen door een ander ( gelukkig garantie ) maar ook dat is weer stuk gegaan. Gelukkig voor mij net nog binnen de garantie en toen heb ik een vervanger, de GENIUS gekregen.
Voordien had ik ook vrij snel een GAS & Water module maar die heeft ook maar enkele jaren goed gewerkt.
Op dit moment is mijn Smappee Genius operationeel maar we gebruiken dit niet echt meer actief daar ik iets anders heb …
Toen ik jaren terug een thuisbatterij geplaatst heb en daardoor ook een Digitale Meter ( Belgie ) heb ik destijds ook een SMAPPEE P1/S1 gekocht en aangesloten op mijn Digitale Meter zijn P1 poort.
Die werkt eigenlijk nog steeds prima op dit moment. Enkel JAMMER dat dit niet geïntegreerd zit binnen mijn Smappee Genius.
Toch wel een vervelende zaak want nu heb ik eigenlijk 2 Smappee toestellen en binnen de APP van Smappee moet ik manueel omschakelen tussen die 2 die mekaar niet kennen ( doch allemaal binnen 1 en dezelfde woning… ) .
Voila : dat was mijn INTRO.
Net ontvangen van Smappee op mijn vraag : mijn Smappee User-ID en User-…
Dus nu heb ik mijn GENIUS ook toegevoegd aan mijn HOMEY - PRO
Doch mijn SMAPPEE P1/S1 daar schijn ik maar niet in te lukken.
VRAAG : Heb ik ergens iets niet teruggevonden of kan je me bevestigen dat een SMAPPEE S1/P1 inderdaad niet ondersteund is binnen je SMAPPEE App binnen Homey ?
Indien niet voorzien, zou het mogelijks toegevoegd kunnen worden ?
Dit is ZEER interessant daar dit toestelletje de WERKELIJKE Digitale Meter waardes correct kent en daarbij ook het GAS-verbruik.
Dus eigenlijk een toegevoegde waarde moest je dat kunnen toevoegen.
Dank bij voorbaat.
Dank voor deze app en succes met een eventuele implementatie van een Smappee P1/S1
Walter
Hi Walter,
Wanneer je mij je inloggegevens stuurt via een PB of een e-mail, zou ik er wel naar kunnen kijken.
Groeten,
Edwin