Pro early 2023 wifi uitschakelen

Hoi Robert, nee hoor aangezien Homey niet in de buurt van een stopcontact staat had ik er een langere USB kabel tussen gezet dus de kabel van de adapter naar Homey zelf vandaar

Dus je hebt een nieuwe adapter gekregen omdat je Athom ervan hebt weten te overtuigen dat de adapter kapot is terwijl je gewoon een ongeschikte kabel aan het gebruiken was? :stuck_out_tongue:

1 Like

Nou ja ik kwam er pas achter nadat ik een nieuwe adapter had gekregen had liever gehad dat alles in 1 keer feiloos werkte hoor dat had me een hoop frustratie gescheeld

Sorry, maar dit is toch een gevalletje PEBKAC geweest hoor.

1 Like

PEBCAK? sorry ben 50+ ken niet alle afkortingen:)

Ben je bekend met Google?

Moet kunnen

PEBKAC is believed to be used as early as the 1970s …

Ik vindt daarnaast PICNIC ook mooi :wink:

PEBKAC → kom er na vandaag achter dat homey al maanden verkeerd om is aangesloten en dus alleen via Wifi is geconnect… Daarom reageert die zo vaak traag en zijn er connectie problemen. Ik was echt overtuigd dat dit goed was aangesloten, Echte gebruikers fout. Ik heb heel lang op verkeerde spoor allerlei dingen loopen zoeken om stabiliteit te vebeteren met onder andere Hue App…

Maar in de desktop app zag ik na grasduinen dat UTP inderdaad gewoon niet actief was en enkel wifi. Geen enkele waarschuwing vanuit de homey of interface. Echt jammer, want homey en wifi werkt gewoon niet goed.

Ik vind nog steeds onbegrijpbaar dat je niet gewoon bij instellingen de wifi kan uitschakelen.
Bij elk apparaat kun je dit instellen, maar bij een home automation device niet. Ik begrijp sommige keuzes bij homey gewoonweg niet.

Aansluiten van de kabel voelt inderdaad raar aan. Je moet korte kan aan stroom hangen. Het concept is geweldig, ik kan op eea manier niet de mindset, manier van denken van homey doorgronden.

Dit komt doordat er vóór je gedacht is, met goede bedoelingen.
Zodra Homey een ethernet verbinding heeft, blijft de wifi verbinding actief, maar wordt niet daadwerkelijk gebruikt. Dit als een soort failover ‘service’.
Het is dan niet nodig om de wifi uit te schakelen.
Dat gebruikers dan de ethernet dongle verkeerdom aansluiten, tja.

En als je Homey even in setup mode zet kun je de wifi uitschakelen (als het goed is).

Veel plezier met de ethernet verbinding in ieder geval, hoop dat het nu minder problemen geeft :+1:

Ik heb de setup mode nog niet aangedurft omdat min of meer dezelfde procedure ook de reset activeert. Ik ben bang dat ik per ongeluk reset activeer of toch instellingen kwijt raak in die modus…

Ik heb niet volle vertrouwen in de back&restore mogelijkheden van Homey Pro. Achteraf gezien had ik die als een van de eerste moeten testen…

Begrijp gewoon niet waarom dit niet simpel uit te zetten is in de configuratie

1 Like