Pro early 2023 wifi uitschakelen

Ik heb mijn homey initieel met Wifi geinstalleerd en later pas de ethernet adapter aangesloten.
Nu heeft ie zowel met wifi als met ethernet verbinding.
ik zou die wifi willen uitschakelen en ergens zou de optie ‘Only use Ethernet’ in de mobiele app moeten zitten.
Maar ik kan die niet vinden.
Kan iemand me uit de brand helpen?

dit staat in de laatste changelog:

v10.0.0-rc.71

Setup

  • Fixed an issue where a previously connected Wi-Fi network would not disconnect when choosing ‘Only use Ethernet’ in the mobile app. Note that a mobile app update is required before this is resolved.

Vertaald:

Fout gerepareerd waar voorheen verbonden Wi-Fi netwerken niet werden verbroken wanneer werd gekozen voor “gebruik alleen internet” in de mobiele app.
Note: dat een mobiele app update benodigd is om het volledig op te lossen.

dus als je de laatste update hebt geïnstalleerd alleen nog even wachten op de laatste mobiele update voor het überhaupt werkt.

Heb zelf geen netwerk kabel nog aangesloten dus zie de optie nog niet, maar denk dat hier te vinden is:
meer… → Instellingen → Algemeen → Over → [Connectivity]

Ok, dank.
Zo had ik het niet begrepen.
Ik wacht rustig af

AHGI kun je in Setup mode wifi uitschakelen

Dat heb ik inmiddels geprobeerd. En dat lijkt inderdaad te kunnen.
Maar wifi blijft gewoon actief, terwijl de setup aangeeft: Ethernet only…

Mmmmzz, dat zou ik sowieso even melden via het bug report formulier.

Het zal aan mij liggen maar heb de pro al 5 a 6 keer gereset (factory) en diverse keren gezocht maar bij mij wil die niet op ethernet misschien iemand die me kan zeggen waar het zogenaamde ethernet vinkje te vinden is? Kabel geeft wel aan dat er een connectie is maar in de router zie ik hem alleen op wifi

Heb je de kabels goed aangesloten? De lange gaat naar Homey, de korte naar de adapter.

Ja die is goed aangesloten anders kon ik ook niet zien dat er wel connectiviteit was op de adapter het gele ledje knippert er vrolijk op los en de groene brand constant…

1 Like

Dat zegt niks over of alle kabels wel goed zijn aangesloten, dus dubbelchecken.

2 Likes

Zoals gezegd de kabels zijn goed aangesloten…

Homey gebruikt automatisch de ethernetverbinding als die aanwezig is. Als alle randvoorwaarden kloppen en Homey ziet die verbinding niet, dan moet je contact opnemen met Athom omdat dan je ethernetadapter wellicht kapot is.

Ik heb ook gemerkt dat na het aansluiten van een (niet Homey) USB ethernet adapter beide connecties actief bleven, ook na herstart. Uiteindelijk opgelost door Homey op Wifi te blokkeren vanuit het Unifi AP. Nu is Wifi in “About” de App niet meer connected. Ik heb overigens nooit een wifi toggle gezien in de app.

Met de nieuwe app kun je het omzetten

-Met paperclip knopje onderkant homey indrukken totdat ie blauw begint te “ademen”.

  • Je kunt dan in de app een “nieuwe homey” installeren. Hij vindt dan je bestaande homey
  • Je kunt nu instellen “alleen Ethernet”
  • vervolgens kun je kiezen dat het een bestaande installatie betreft.
    Nu werkt alleen Ethernet

Hoi Twan
Heb het nog maar een keer geprobeert zoals je zei alleen nergens een instelling van “alleen ethernet” gaat direct op zoek naar Wifi en moet dan het wifi ww intikken en wil daarna de setup beeindigen of factory reset, aangezien ik de afgelopen 4 dagen bezig ben geweest om Homey weer in te richten met alle apparaten en flows is de laatste dus niet echt een optie helaas App versie = 7.0.0.1185 Homey versie is 10.0.0-rc 73 gaat dus toch een mail naar Athom krijg het vermoeden dat de adapter niet goed is in ieder geval bedankt

Mss kun je screenshots toevoegen aan je how-to?
En @Erwtje heb je de laatste versie van de mobiele app geïnstalleerd?

@Erwtje Homey firmware zit ondertussen al op 10.0.0-rc.78

Ja idd net na het schrijven van… is de update naar rc78 gekomen en geinstalleerd de app versie is nog steeds 7.0.0.1185 maar inmiddels contact gehad met Athom en ze sturen een nieuwe adapter dus even afwachten nog deze week tevens zou de verbeterde powerplug komen ergens deze week al met al ff afwachten…
in ieder geval bedankt voor het mee denken :slightly_smiling_face: :upside_down_face:

Hoi allemaal even een update
inmiddels een nieuwe adapter gekregen deze aan gesloten en…niets, toch uit eigenwijsheid :yum: even een andere usb kabel er tussen gezet en plotseling Homey op ethernet nu vermoed ik dat de 1ste usb kabel de boosdoener is waarschijnlijk omdat deze met een zogenoemde “E-marker chip” is uitgevoerd ik vermoed dat de chip die de spanning moet reguleren op een of andere manier het ethernet gebeuren ook wegfiltert misschien heeft iemand dit zelfde euvel en kan die hier iets mee ik heb dit in iedergeval ook bij Athom gemeld misschien kunnen zij er ook iets mee
Nogmaals bedankt voor het meedenken :+1:

Dus de oorspronkelijk meegeleverde USB-kabel was kapot en niet de adapter?