Krijg Homey niet meer verbonden met Wifi

Sinds enige tijd heb ik de Money in mijn zaak staan. Ik demonstreer hier mee verschillende mogelijkheden.
Op eens merkte ik dat de Homey niet meer met de Wifi verbonden was.
Ik heb toen een recovery geprobeerd. Op zijn kop gehouden, aftellen, taal kiezen, wifi netwerk kiezen dat gaat allemaal goed. Echter hij geeft altijd aan dat hij niet kan verbinden met het wifi netwerk. 100% zeker dat ik het wachtwoord goed heb.
Homey blijft nu geel pulseren.

Heb gezocht naar oplossingen maar kom er geen wijs uit.

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Welke Versie Homey Firmware heb je?
Gebruik je een 2.4 GHz Access point? Homey kan geen 5 GHz, als je op dezelfde SSID een 5 GHz hebt draaien zet deze dan even uit. (Potentieel issue)

Set ook je Router / Access Point / DHCP Server even uit-aan.
Wat voor een Type AP heb je ?

Test anders even je Homey te verbinden met een mobiel AP op je telefoon om te zien of dat werkt.

Inderdaad 2.4Ghz gebruiken (latecy).

Ik zie even de oplossing maar hoe kan ik dat uitzetten dan zit mogelijk met hetzelfde probleem.

Ook ik loop hier tegenaan. Heb mijn router al gereset en het ook op mijn mobieltje geprobeerd. Heb 5g netwerk uitgezet, helpt ook niet. Netwerk maakt verbinding met homey. als ik dan in setup weer mijn wifi-netwerk kies, zegt windows/android al vrij snel dat ik weer verbinding heb met internet en dat blijkt dan ook te kloppen. Maar setup blijft een tijd zoeken en vraagt daarna opnieuw om verbinding te maken met homey…
[EDIT]Mijn oude win7-laptop uit de kast gehaald, waarmee ik in het verleden wel contact met homey kon maken… Enige dat veranderd is dat mijn provider nieuwe router heeft neergezet, een experiabox. Kan daar ergens een instelling fout staan? UpnP stond uit, heb ik aangezet, maar dat maakt geen verschil.[/EDIT]
[EDIT2]Firewall uigeschakeld, maar daar zit het probleem kennelijk niet in[/EDIT]

@Peter_Koster, ik heb precies hetzelfde probleem. Heb je hiervoor al een oplossing gevonden?

Vriendelijke groet,

Frits

Welkom Frits,
Kun je wat meer info geven?
heb je op je router 2.4 GHz voor wifi aan staan?
Is dit een nieuwe Homey? Heb je deze al eerder verbonden met wifi?
Vertel ook even op welke manier je de Homey probeert te verbinden.

Mijn homey stond na eerste pogingen een tijd in de kast. Had inmiddels nieuw access point en dus een nieuw netwerk. Dat netwerk naam en wachtwoord van oude netwerk gegeven, toen werkte het wel…

Ik heb ooit is een keer gedoe gehad met de wifi toen ik de DNS servers van Google blokkeerde. (8.8.8.8 en 8.4.4.8). Homey gebruikt die hardcoded (kan niet worden aangepast). Ik kreeg toen allerlei vage fouten.

Mocht je zoiets gedaan hebben, dan is dat het mogelijk.

Homey is nieuw uit de doos.
voor elke nieuwe test:

  • router gerestart
  • homey gerestart
  • 5 GHz uit
  • meegeleverde adapter gebruikt
  • 2.4 GHz kanaal: Auto
  • router Experia Box v10

Ik heb zowel geprobeerd met laptop als met telefoon te verbinden, zie bijgevoegd screenshot van de resultaten. Bij de meeste pogingen is het netwerk ‘Homey Setup’ even zichtbaar, maar kan ik niet verbinden. Het netwerk verdwijnt weer vrij snel uit de lijst met beschikbare netwerken en komt dan ook niet meer terug, ook niet als ik de Homey lange tijd aan laat staan.

1 Like

Was het netwerk ‘homey Setup’ wel zichtbaar bij jou? (met geblokeerde DNS servers)

Bedankt voor je antwoord, mocht ik er niet uitkomen dan ga ik ook een andere router proberen

Je kan proberen een hotspot van je telefoon/tablet te maken met dezelfde instellingen als je wifi netwerk.
Homey instellen en dan kijken of homey actief wordt op je thuis netwerk.
Dat scheelt misschien wat uitzoek werk of een andere router.

Oef. Is weer even geleden. Volgens mij wel. Ik kon de eerste stappen van de installatie doen en op een gegeven moment stopte ie ermee. Maar waar, hoe en wat weet ik niet meer precies. Ook rekening houdend dat het firmware 1.4.nogwat was so uit m’n hoofd

Mooi! Je bent in ieder geval systematisch,
Eerste als homeysetup verdwijnt heeft dat niets met je router wifi te maken,
Ik ken de expedite box niet, alleen van naam maar met een normale ssid (geen Zweedse of speciale tekens ) WPA2 key en een van de of een combinatie van Wi-Fi 802.11b/g/n op 2.4 GHz is ok.
Ga op je laptop naar setup.athom .com en kies je taal.
Procedure is hier:https://support.athom.com/hc/nl/articles/360012077534-Homey-in-recovery-modus-zetten-waarom-en-hoe
Zet homey op zijn pootjes, zet hem aan wacht een halve minuut,
Draai homey op de kop en wacht tot hij zegt ga naar setup.athom.com daarna mag hij weer op zijn pootjes.
kijk op Laptop en tablet of telefoon of WiFi je HomeySetup ziet.
M.i beste is op de windows laptop verder stappen te volgen.

Als homeysetup verdwijnt voor je op de webpagina je wifi ssid hebt kunnen kiezen en je wpa2 key hebt kunnen invoeren zou ik contact opnemen met Athom support of terug naar de winkel gaan.

Bedankt voor het advies. Ik ben terug gegaan naar de MediaMarkt, heb een nieuwe gekregen en die werkte meteen de eerste keer!

2 Likes

Dat is fijn om te horen!
Succes ermee!

Vandaag Homey ontvangen. Ik krijg hem echter niet verbonden met internet. Ik heb een Fritz!Box 5490. Kan iemand mij helpen? Ik zie Homey wel in de wifi lijst verschijnen, maar wanneer ik er op klik zie ik geen internet verbinding.

Dat je geen internetverbinding ziet klopt, want je bent op dat moment direct verbonden met Homey en die hangt nog niet aan het internet. Als het goed is zou je ondanks die melding wel de setup moeten kunnen uitvoeren.

1 Like

Hier heb ik ook zelfde probleem dat Homey niet kan verbinden met WIFI.

Ik ben ben verhuist en heb de Homey gereset. In mijn huis heb k heb WIFI met Deco TP-link zie: Deco | TP-Link Nederland en nu kan Homey niet meer koppelen aan de WIFI. Ik ben terughoudend om te gaan rommelen aan de WIFI omdat deze verder perfect werkt.

Heeft iemand gericht de oplossing?