Philips Hue crasht dagelijks

Vandaag een update van de bridge ben eens benieuwd :slight_smile:

Fingers crossed :smiley:

Zou je me kunnen laten weten of dit goed is verlopen? Als er namelijk veel bugs zijn, dan voer ik de update gewoon niet uit :slight_smile:

Zal je morgen laten weten. Want vanavond gaan de flows aan de gang. Maar tot nu toe zie in geen issues met de lampen. (kan de in/uitschakelen dimmen en evt. kleuren). Vanavond worden de scenes afgetrapt.

Tot dusver lijkt bij ons thuis alles weer te zijn hersteld naar hoe het was.
De update heeft zijn ding gedaan bij ons.

Eindelijk :smiley:

1 Like

@Joris2112 Sorry voor de late reactie maar alles loopt PERFECT!!

Super dankje!

1 Like

Helaas, het probleem is hier niet opgelost.
De laatste dagen gaat de Hue app meerdere malen per dag op Pauze.
Heb nu tijdelijk een flow gemaakt dat als de woonkamer sensor binnen 10min niet rapporteert dat de Hue app herstart wordt. Doe ik dit niet, dan pauzeert de Hue app weer, en werkt niks meer aan flows waarin Hue onderdeel is. Rete irritant.

Heb inmiddels al contact met Athom, en helaas is het een bekend probleem.
Athom geeft aan dat het voor sommige opgelost is met de Hue update, maar de meeste hebben er helaas nog problemen mee. Dit wordt opgelost met de volgende firmware update van Homey zelf, geeft Athom aan. Echter zitten er schijnbaar nog wat hardnekkige problemen in die zij op dit moment nog niet opgelost krijgen, geven zij aan. :frowning: :frowning:

Het is flink balen, maar heb vertrouwen er in dat het opgelost wordt.

Welke versie draait je homey. Dus niet Hue app.

Homey draait op 4.1.0 op dit moment, als het goed is dus de laatste versie.

Ik draai 4.2.0-rc 12 (is experimental) Je kunt ervoor kiezen om evt. deze te installeren maar is wel ter test. (RC) Weet niet of je backup functionaliteit aan hebt staan?

Nee heb geen backup functie aan staan.
Hoe kom ik aan de die beta update?
Heb experimenten wel aan staan in Homey

Hoor het graag van je.

image

Via update in Homey

Had ik al gedaan, maar krijg dan te zien “Geen updates beschikbaar”

UPDATE

Hebbes. Had in de developer modus de experimenten uitgezet, deze nu aangezet.

Dat is ook niet de goede plek, je moet hier zijn: https://developer.athom.com/tools/settings
(“Experimental Updates”)

Let er wel goed op dat je niet zonder meer terug kunt naar de stabiele versie als je experimentele updates eenmaal aan hebt gezet.

Klopt, weet het.
Thnx voor de waarschuwing

Tip van de dag. Gooi dat Tientje er tegen aan en schaf backup aan.

true

Dan heb je tenminste een backup van een stable release.

Dat was eerst zo. Sinds v 4.0.0 kan je experimentele updates gewoon weer uitzetten.

Homey v4.0.0