Oral b tandenborstel toevoegen aan homey?

Ik heb een oral b tandenborstel met bluetooth,
Mij zou het tof lijken om deze aan homey te kunnen koppelen om bijvoorbeeld nacht of dag stand te activeren van mijn huis.
Echter zie ik er geen app voor.
Is dit überhaupt mogelijk?

1 Like

Als er geen app voor is: nee.
Maar Bluetooth en homey voor een tandenborstel lijkt me niet heel praktisch. Dus dat is dan handiger via het gekoppelde account… als er een app voor was. Request misschien?

Home Assistant kan het.
Die kun je dan vervolgens weer koppelen binnen Homey. Dat heb ik ook gedaan

1 Like

Hier kun je zien wat je kunt uitlezen met een dedicated app, Beacon is uiteraard alleen geschikt voor “is dit apparaat in de buurt?”.

Vraagsteller geeft toch een voorbeeld wat hem handig lijkt… Of jij het nuttig vind is een andere discussie niet?

1 Like

Hoe zouden jullie anders de slaap/wakker registreren zonder een drukmat aanpassen?

Zou het niet leuk zijn om een goeie homey app, bijvoorbeeld lamp groen na 2 minuten voor kinderen
Herinnering als er nog niet gepoetst is door kind, etz…

Ja, dit lijkt me ook super handig, heb ook al gezocht of er een app voor was om inderdaad wat slims te koppelen om zo wakker stand automatisch te activeren.

Ik heb een app request aangemaakt: Homey Pro Community App Requests - #871 by Laura

1 Like

Ben benieuwd,

Echt, Homey wordt 3x interessanter als je ergens in je huis een RPi of oude NUC met Home Assistant verstopt om dit soort niche devices te koppelen. Het scheelt in mijn geval ruim 30 apps die niet gemaakt en onderhouden hoeven te worden. Het is begrijpelijk maar ook jammer dat Homey dit niet openlijk aanmoedigt. Lang leve de Home Assistant Community App van @RonnyW.

2 Likes

En dan koppel je dan alles aan ha of alleen de dingen die niet door homey worden ondersteund?

Wanneer er een populaire en recent geüpdatete Homey app/integratie bestaat, gebruik ik die. De route via Home Assistant (HA) betekent ook dat je iedere entiteit (dus niet simpelweg ieder device) individueel moet koppelen. Dus wanneer ik meerdere devices van dezelfde fabrikant wil koppelen, zoals 20 Philips Hue lampen (x 6 entiteiten) en 10 sensoren (x 3 entiteiten) gebruik ik eveneens liever de Homey apps.

Mijn HA berekent overigens ook complexe afgeleide waarden, bv. een running average van de luchtvochtigheid in mijn badkamer, een sensor die is gekoppeld aan Homey. Homey flows triggeren vervolgens weer een ESP controller in HA die mijn mechanische ventilatie aanstuurt. Deze setup klinkt wellicht omslachtig maar het werkt zeer betrouwbaar en biedt gigantische flexibiliteit.

p.s. Mijn OralB tandenborstels werden bij toeval door HA ontdekt en gekoppeld. Ik wist niet eens dat ze smart waren. Dat is ook een leuke bijkomstigheid van HA.

1 Like

Dat is vermoedelijk met de Athom app het geval.
Hoog tijd om de geniale Home Assistant Community app te gaan proberen zou ik zeggen!
Daarmee kun je o.a. wel devices met alle bijbehorende entities in 1x toevoegen, en zelfs achteraf van alles toevoegen (willekeurige ‘vreemde’ entities) of verwijderen.

Die briljante app gebruik ik natuurlijk. Kennelijk ben ik me van die mogelijkheid niet eens bewust geweest. Dank voor de tip Peter.