Blij of niet?

Een aantal jaren geleden had ik al een Homey waar ik tevreden over was. Helaas is deze overleden en heb dus een nieuwe besteld.

Ik ben blij (dacht ik) met het ontvangen van mijn Homey Pro, maar ik word er eerlijk gezegd op dit moment nog niet echt vrolijk van:

Ik heb klikaan klikuit inbouw schakelaars. Ik krijg deze niet in de app geconfigureerd. Moet ik alles open halen en vanuit de aanlsuiting weer in leermodus zetten? Op dit moment krijg ik ze niet zomaar in leermodus. Ze zijn wel gekoppeld in mijn klikaan klikuit app en via de hub aan google home.
Is er niet een soort van kopieer signaal mogelijkheid? Dat maakt mij het leven een stuk eenvoudiger…

Ik heb een shell recharge app/laadpaal. Ik krijg deze niet gekoppeld (omdat ik geen auto kan selecteren?

Ik heb een Solaredge inverter. Deze is op de een of andere manier niet te koppelen. Ik heb wel een lokaal ip adres.

Ik heb twee motion detectors die via smartlife te bedienen zijn. Heb ik nu echt een hub nodig om deze via tuya cloud te bedienen? Smartlife is wel gekoppeld met google assitant. Het zijn gewoon wifi sensoren.

Ik heb Somfy gordijnen en rolluiken. Moet ik hier een hub voor hebben?

Ik heb motion blinds die werken via bluetooth. Ik had gehoopt dat homey deze aan kan.

Ik heb een homewizard p1 meter. Deze is niet te koppelen via de homewizard app. Ik heb geen idee waarom.

Ik heb Alro cameras en bewegingsdetectie. Deze kan ik (niet meer) koppelen met Homey?

Ik heb een switchbot schakelaar. Heb ik daar ook een hub voor nodig?

Ik heb twee Samsung tvs. Alleen die van beneden is te koppelen via een infrarood afstandsbediening. De tv boven kan ik wel gewoon via de smarthings app benaderen. Waarom lukt dat niet via Homey?

Ik wil Homey laten praten en vertellen dat de wasmachine of droger klaar is. Kan Homey wel praten? Als ik de app gebruik om google iets te laten zeggen, blijft het ok stil…

Gelukkig krijg ik wel gekoppeld:

  • mijn siemens apperatuur.
  • mijn ring deurbel
  • mijn tado
  • mijn irobot.

Is er iemand die misschien iets meer ondersteuning kan bieden? Ik kom er zo 123 niet uit en vind het eerlijk gezegd een beetje zonde om een functieloze homey te hebben staan…

Welkom terug na 4 jaar,

Blij of niet?

Mijn gevoel is dat je een heel treurig topic gestart bent,

ik heb … / ik wil…

Je blijkt heel veel te hebben en willen, inclusief veel verwachtingen te hebben maar meld m.i. niet veel info wat je al gedaan hebt, dus dat wordt gokken.
en dat allemaal in één topic, dat wordt niet overzichtelijk!

Mijn tip:
Zoek per probleem dat je hebt, dus per device/app naar een topic en lees even,
veel antwoorden zijn daar al gegeven,
zoniet stel daar de vraag… in dat topic,
en geef zelf zoveel mogelijk info, daar leren ook anderen van!
(Lees bovenstaande Topic even, ik houd niet van raden wat jij al gedaan hebt… welke App je gebruikt etc. )

en als je geen geschikt topic kan vinden:

Want mijn antwoord op jouw vraag nu is: Nee, Jij bent niet blij, ik wordt van dit Topic niet blij, en ik ben bang dat je uiteindelijk niet blij te maken bent in dit topic.

En er zijn zeker onder de ~25000 gebruikers waarvan elke dag honderden actief leden die je allemaal met één probleem kunnen helpen.

Alleen als je er zelf op die manier werk van maakt kun je blij worden van Homey Pro / het platform / deze geweldige Community.

PS: Waarschijnlijk mijn laatste bijdrage in dit topic, zoals je leest wordt ik er vaak niet blij van dus ik richt me op specifieke vragen in duidelijke topics, waar de vraagsteller ook voldoende informatie geeft. JA, daar wordt ik blij van als ik, al is het maar een beetje, kan helpen :wink:

2 Likes

Mja, hier kun je hulp vragen, maar klachten, stemmingmakerij e.d. stuur je maar naar Athom wat mij betreft, inclusief de kinderachtige titel “Blij of niet” https://homey.app/support :grimacing:

Zo, nu even inhoudelijk :upside_down_face:
Je hebt geen backup die je kunt terugzetten krijg ik de indruk.
Want dan hoef je KaKu niet uit te bouwen om knopjes in te drukken.
Anders wel, en dat ligt toch aan KaKu dan? Er zijn meer soorten/merken waarbij je de boel moet uitbouwen om te pairen.

Jouw telefoon heeft een 433MHz zender/ontvanger? En Ghome werkt dan ook? Supergaaf! Heb je een link voor me?

Er zijn twee apps voor, beide geprobeerd?
Al op de support linkjes onder de reviews in de https://homey.app store geklikt?

Ja dat moet als je ze met Homey zou willen besturen, omdat Somfy een gesloten systeem is. Er is een versie van €69,- verkrijgbaar, de connectivity kit.

Hopen werkt niet echt.
In de app store kun je precies vinden wat wel en wat niet werkt.

In de 1e post van het app topic van de Homewizard app staat waarom.
Je weet nu hoe je dat topic kunt vinden.

Met Bluetooth: waarschijnlijk niet, maar dan is de afstand beperkt tot 4 a 5m.
Voorzover ik weet hebben ze middels de hub (veel) meer bereik;
Voor specifieke info ga je naar het Switchbot app topic.

Ga naar het Samsung / smartthings app topic

Homey 201x: ja hoor
Homey 2023: nee

Werkt hier prima met de ‘Cast a text to Google’ app. Staat het volume wel hoger dan 0%?
Heb je je Ghome apparaten wel gekoppeld middels de Google Chromecast app?

Mooi!

Ik hoop dat je iets verder komt nu.

Kaku is 1 richting verkeer, niet echt pairen van het device zelf wel van de homey. Probeer de homey dmv klikaanklikuit app, een nieuw device te selecteren, welke je ingebouwd hebt, bv kies awst 8800. Terwijl de homey wacht op signaal , druk een paar keer op de switch, en de homey leert de code die de switch afvuurt.
Zoe doe ik dat. Werkt uitstekend.

1 Like