Hangt er vanaf wat je hebt uitgespookt.
Maar ff serieus, dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Kun je Homey nu bij buren niet evengoed testen? Ondanks dat ze ook delta hebben?
Zo kun je ontdekken óf jouw verbinding, óf Delta “een uitdaging vormt” voor Homey.
Mss ten overvloede,
CGNAT zou je in je router moeten kunnen uitschakelen, en anders idd even Delta vragen of je een niet-gedeeld IP adres toegewezen mag krijgen.
Even voor de duidelijkheid: port forwarding is niet nodig om de Homey cloudverbinding werkend te krijgen, en het is een veiligheidsrisico, dus tenzij je een specifieke reden hebt om het open te zetten zou ik aanraden het weer te sluiten.
Die portchecker bevestigt dat je in ieder geval niet meer achter CGNAT zit (want port forwarding werkt niet in een CGNAT omgeving)
Moggeh, ja CGNAT problemen zouden we dus nu ook uit kunnen sluiten. Ik ga vanavond kijken of ik hem bij de buren kan aansluiten en zien wat er dan gebeurd. Ik ga misschien ook nieuw pakket bij Delta nemen dan komt er sowieso weer eens een nieuwe router e.d.
Tevens nog steeds geen reactie van Athom sinds 9 januari, heb mijn ticket bijgewerkt met alle dingen die ik al geprobeerd heb.
De homey is niet geïsoleerd, ook niet via wifi (welke ik niet eens ingesteld krijg). Hoe kan ik een traceroute opstellen? Ik heb gister via m’n iPhone op de wifi wel een traceroute en dns test gedaan, zie bijlage resultaten
Met tracen bedoel ik een sniffer (bv WireShark) inzetten, zodat je ziet welke netwerk pakketten er heen en weer gaan, en of er misschien tcp/ip verbindingen mislukken.
En zonodig het verschil zoeken in netwerkverkeer met het netwerk waar het wel lukt.
Nog een andere gedachte: je geeft aan het ook via een hotspot op je telefoon te hebben geprobeerd. Dus proberen je Homey te activeren via het WiFi-hotspot-netwerk dat je telefoon op dat moment uitzendt.
Als dat zo is, dan is het niet logisch dat het aan je vaste internetverbinding van Delta ligt.
Klopt het dat je alle pogingen om te activeren met je/dezelfde telefoon hebt gedaan? Zo ja, zou het dan aan een instelling van je telefoon kunnen liggen? Heb je een ander apparaat om de activatie op uit te voeren?
Dat heb ik ook begrepen;
Ik hoop dat dat enkel zo is als je om status updates bedelt, en niet als je additionele informatie toevoegd.
Maja, dat weten ze enkel in Enschede en Seoel
Oh jee dan gaan we het zien wanneer mijn ticket behandeld gaat worden, heb een aantal keer reacties geplaatst met nieuwe foto’s…
Ik heb Wireshark gebruikt met ethernet aangesloten op de zelfde switch als waar de Homey op zit (deze heeft nog geen wifi in gebruik). @Rmb heb je resultaat via PM gestuurd
Als ik de Homey Pro via ethernet verbind met een ethernet usb-c adapter op mijn MacBook, welke op mijn eigen wifi zit (waar de homey ook bedraag telkens op zat), en waarop ik heb ingesteld dat de MacBook de wifi verbinding deelt met de usb-c ethernet adapter, dan komt de homey online ?! Ik kreeg zelfs een push melding van de app dat de Homey weer online is, en in de app staat er dan ook dat er een Cloud verbinding is…
Ik heb de gehele router gereset naar fabrieksinstellingen. Toen als enige de homey aangesloten en die kwam online, via de cloud ook online, en hij kan apps installeren op afstand etc . Ik sluit nu weer een voor een allerlei dingen aan in mijn thuisnetwerk en ga kijken hoe lang het goed blijft gaan
Even een update, ik heb nog steeds dat de homey een push melding geeft dat deze offline is, soms dagen goed, soms om de dag. Blijft bijzonder of is dit normaal?