Nederlandse HowTo voor Google Nest SDM App

Onze collega’s bij HA hebben inmiddels ook de Nest Protect werkend gekregen.

Zou jij deze ook kunnen opnemen in de App @Martin_Verbeek?

Die is nog niet echt werkend. Ik ga er nog een keer naar kijken, maar het is een implementatie buiten de SDM API om.

Martin

2 Likes

Ik hoop het mooie melders

Er is voortgang met Nest Protect buiten SDM om, denk nog 1 week nodig te hebben. Ze worden in ieder geval al gevonden en goed toegevoegd, eerste data (pull) gaat goed. Nu nog de events, die (near) real time moeten binnenkomen, mechanisme werkt al. Nog stabiliteitswerk en lange testen nodig in verband met access etc. Kortom, lijkt de goede richting op te gaan.

2 Likes

Geweldig!! Erg blij mee, hoop dat het je lukt. Heel veel succes!

Afgelopen weekend kwam ik er achter dat ik geen connectie meer met de Nest Doorbell meer had via Homey. Nu gebruik ik alle instellingen zoals ik het eerst werkend had maar helaas krijg ik steeds bij de laatste stap, het inloggen bij Nest een 404 foutmelding van Google. Iemand enig idee?

Niet echt, had laatst wel iemand met een 404 maar dat was een setup fout. Zou je me een stuk van de log willen sturen via pm rond jouw login poging.

Martin Verbeek

Met dank aan Martin alles weer draaiend! Nu wachten op de Protects :pray:

Nogmaals bedankt Martin!

De protects draaien ondertussen in test.

Martin Verbeek

2 Likes

Google SDM App 5.1.0 staat op de community store. Initieel Nest Protect Support aanwezig. Om het te activeren: ga naar de app, selecteer de Nest Protect tab, click op request code, copy-/paste de code die je krijgt na de nodige vragen in het veld en click Save. Het duurt ongeveer 20 seconden voordat alles goed staat. Dus wacht even voor je devices toe gaat voegen.

hoor graag of het werkt (met name V1 als die al niet expired zijn) want ik heb alleen V2´s. En wat er eventueel niet goed is en additionele zaken die je mist, of graag zou willen zien.

Hi @Martin_Verbeek ,
Dank voor de uitgebreide handleiding. Ik zit echter vast bij Google Nest login stap 2. Daar geeft Google aan ‘No access to partner’. Heb jij enig idee wat ik verkeerd doe?
Dank, Jeroen

Hi Jeroen, dit krijg ik als ik op de fout zoek.

Information could not be retrieved. Please contact PARTNER to verify that your account has been properly set up. You may need to add the developer email address as a home member in the Google Home app settings. This version of the error applies to the Device Access Sandbox and occurs when the Google account used with PCM is not an authorized account on the structure being linked. Make sure the Google account is a member of the home listed in the Google Home app.

Martin Verbeek

Indien mensen alleen Nest Protect hebben dan hoef je alleen de Nest Protect tab in te vullen, de andere setup voor SDM is niet nodig

Goedemiddag Martin,

Hier heb ik m’n 3 protects (v.2) zonder problemen kunnen toevoegen.
Geweldig! Ontzettend bedankt!!

1 Like

Super Martin, hier ook zonder problemen drie stuks toegevoegd :muscle:t3:

1 Like

Hi Martin. Ik begrijp nu dat ik iets van HCS moet installeren voor ik SDM kan downloaden. Weet jij waar ik de HCS software kan downloaden?

Rechtsboven op de HCS pagina staat een groen vlak, kwartcirkel, met drie schuine strepen. Klik die, dan staat er aan de linker bovenhoek een teken, klik die dan kom je op de install page waar je de software kunt downloaden etc…

Thanks! Gevonden. Alleen tijdens installatie blijft tie aangeven: Please wait while the app is being installed…

Lijkt niet door te lopen. Mocht iemand hier nog een oplossing voor hebben? Is het programma compatibel met Windows 11?

Geen idee, zoek even op forum naar Max van der Laar (maker HCS) of op Slack. Die weet het vast.

Martin Verbeek

Over ongeveer een week komt versie 5.2.0 uit. Het volgende is nieuw:

OnDemand snapshots voor devices die dat ondersteunen.
Bekend gezicht detectie voor devices die dat ondersteunen, je kunt nu een bekend gezicht selecteren in de alarm_person trigger (of A Known Face, of Any Face). Check je flows als deze update uitkomt!

Aanpassingen die te maken hebben met capabilities die battery powered devices (niet) hebben.