Mi-light SDK3?

Contact gehad met Athom over Mi-light of deze app ook overgezet wordt naar SDK3. Dit kreeg ik als antwoord van hun.

Voor nu zijn er geen plannen om de MI-Light app te updaten naar SDK 3.

Als antwoord heb ik gegeven.

Enigszins verbaasd. Vorige keer werd mij nog gevraagd welke lampen ik graag toegevoegd wilde hebben. In feite ben ik blij gemaakt met een dood vogeltje. Waar ik over verbaasd ben is dat athom mij alle lampen laat aanschaffen van Mi-light omdat zij dat in de homey ondersteunen en nu laat men mij in de steek en laten mij met de lampen zitten.

Hierop hun reactie

*We focussen voornamelijk op de ontwikkeling van Homey zelf. Toen we vroegen welke apparaten je miste in onze app, werd ook duidelijk vermeld dat we geen belofte kunnen doen over dat deze apparaten überhaupt worden toegevoegd. Op dit moment is er helaas voor gekozen om de app verder niet verder te ontwikkelen. We hopen dat MI-light of een community developer de app wil overnemen op den duur. De beste manier om het toevoegen van nieuwe apparaten te realiseren is om MIlight direct te contacteren. *

Homey is een open platform, dit merk kan dus inspringen en zelf een integratie ontwikkelen. Hoe meer mensen dit merk hun verzoeken sturen, hoe sneller dit proces gaat, daarom helpt ook jouw bericht!
*Je kunt via de volgende link makkelijk je verzoek kenbaar maken aan MI-light Contact Us. *

Wellicht dat er in de toekomst tijd gevonden kan worden om alsnog te werken aan de Mi-light app. Maar voor nu zijn hier helaas geen plannen voor.

mijn antwoord:

Waar ik ook verbaasd ben dat jullie van de developers wel verwachten dat zij het over zetten naar SDK3 en zelf doen jullie het niet.

1 Like

Dubbel post

Dat zou toch wel heel vervelend zijn. Ik heb destijds mijn Homey juist gekocht om de grote hoeveelheid Mi-lights aan te sturen. Zat al lang te wachten tot ze ook de nieuwe Mi-boxer hubs gingen ondersteunen, maar dat zit er dus ook al niet in.

Wel raar dat de ondersteuning staken. Die mi-lights zijn volgens mij een veelgebruikte domotica toepassing in de Homey community. Ook zo jammer dat ze voor hun eigen apps geen discussie-forum topic aanbieden.

Inderdaad Michel. Zo heb ik ook het ervaren. Ik heb ook alles van Mi-light. De reden is dat ik homey heb genomen omdat Athom deze Mi-light app ook ondersteunde. Het is hun app die door hun ontwikkeld en nu laten ze het afweten. Wel verlangt men van andere ontwikkelaars dat zij hun app aanpassen naar sdk3 en zelf doen ze het niet te gek voor woorden. Mijn inziens kun je jouw beklag bij hun dienen en als je anderen nog weet laten die hun beklag ook bij hun doen. Hoe meer beklag misschien dat ze overstag gaan. Gr. Ben.

2 Likes

Kunnen ze de Mi-Light app niet vrijgeven zodat de community die kan omzetten naar SDK3?

Zou een heel goed idee zijn. Athom heeft zelf de app ontwikkeld en athom wil hier verder geen aandacht meer aan besteden. Dus vrijgeven hoeft voor athom geen probleem te zijn. Hopen dat er een ontwikkelaar meer aandacht aan wil besteden. Goed idee

Ik was juist van plan om over te stappen naar Homey, maar ik heb nogal wat mi-light producten thuis dus dat wordt nu even afwachten of er ondersteuning komt.

Bij wie moeten we zijn om achter die app aan te gaan?

Athom zoveel mogelijk benaderen en eventueel een ontwikkelaar

Ik heb contact gehad met Homey en gevraagd of het mogelijk is dat de source code van de mi-light app vrijgegeven wordt zodat die door de community over gezet kan worden naar SDK3. En dat is nu in behandeling.

1 Like

Helemaal top

Ik heb de source code ontvangen, nu aan het uitzoeken wat er nodig is om het om te zetten naar SDK3.

En in afwachting van de homey pro om nog beter te kunnen testen.

4 Likes

Hey top

Wat top zeg. Maar de source-code was toch altijd al vrij beschikbaar?

Of is dit niet te gebruiken? Ik had het al voor de zekerheid geforked mocht het verdwijnen.

Top hoor, ik hoop dat het lukt.
Ik heb net een hoop nieuwe led drivers gekocht van zigbee om mijn ledstrips en lampen aan te sturen.
Zijn van miboxer op het zigbee netwerk

hoop ook echt dat hier een oplossing voor komt. Heb ook een aantal Milight lampen die nu met de nieuwe Homey niet meer werken…

Mijn huis hangt ook vol met mi-light lampen, dus hoop ook dat er een oplossing komt!

Heb ook zo’n ding, maar je kan maar 1 Mi-Light groep per module ermee aansturen.

Yup, heb er ook 18 gekocht.

Zit nog even te kijken, want als je er 18 gekocht heb had je misschien net zo goed kunnen overschakelen naar Zigbee lampjes ofzo :sweat_smile:
Maar je plaatje is gewoon een Zigbee ledstrip driver. Ik dacht even dat het dit ding was:
afbeelding
Hiermee kan je bestaande Mi-light lampen met hue aansturen. Maar je kunt dus maar 1 mi-light groep per converter aansturen. Met 28 euro per stuk wordt dat een dure grap.

Ik heb downspots daar zit ook een led driver aan vast, welliswaar 220 volt gevoed, maar die ga ik vervangen voor deze, maar dan moet ik wel overal 12 volt naar toe brengen.
Ik heb ze op aliexpress gekocht, daar waren ze goedkoper ,16€ maar evengoed een dure grap.
Maar nog steeds goedkoper om al mijn downspots te vervangen voor de Miboxer versie.