Mi-light en nieuwe Homey

Ik heb een pre order gedaan voor de nieuwe Homey ,nu gaan er geruchten dat die homey geen mi-light meer ondersteunt.
Nu heb ik aardig veel ledstripcontrollers in combinatie met de oudere mi-boxer kastjes.
Maar ik heb ook een stuk of 20 mi-light downspots met ingebouwde ontvanger (controller), weet iemand of daar misschien een oplossing voor is, of moet ik eerdaags alle spots en controllers gaan vervangen, dat zou een dure grap worden.

Ja ik heb gister navraag gedaan bij Athom en kreeg het volgende verontrustende bericht :roll_eyes:

Dennis (Athom)

Jan 24, 2023, 10:02 GMT+1

Hi Michel,

Thank you for reaching out to our support with your question about updating Homey apps to SDKv3.

Homeyduino will be updated to SDKv3 soon. Our development is currently testing the firmware for Homey Pro (Early 2023), when this is testing is finalised they will update some of our apps to SDKv3.

Unfortunately the Mi-light app will not be updated to SDKv3, meaning it will not be able to use this app on Homey Pro (Early 2023).

Best Regards,

Dennis

The Athom support team.

Dat is wel flink balen gezien ik flink wat mi-light lampen heb. Zou het zoveel werk zijn om de Api te updaten. Snap er niets van, volgens mij hebben heel veel mensen deze lampen gezien de betaalbaarheid. En het licht is een van de eerste dingen die je zou willen bedienen met Homey. Misschien moeten meer mensen hun aanvraag indienen bij Homey in de hoop dat ze inzien dat toch wel heel veel mensen er gebruik van maken.

Oei!! Dat is mooi klote, waar kan ik mijn beklag doen?

Ik zou zeggen, doe ook een support request:
https://support.homey.app/hc/en-us/requests/new

Hoe meer mensen het doen, des te groter de kans dat ze de app toch updaten.

Hoi Ron,

Gaat toch iemand( Marco den Otter) proberen om Mi-light om te zetten naar SDK3. ZIE topic

Dat is top, afwachten maar.

Ik wacht dan ook maar geduldig af…
Nu draait al m’n Mi-Light verlichting nog onder de oude app probleemloos op m’n Homey Pro early 2019 (zie hieronder) maar zonder een werkende app ga ik nog niet upgraden naar de HP2023

Iemand nog nieuws over Mi-Light app ontwikkeling?

Homey gaat dit niet voor ons oplossen!

Hoy Ben, heb jij nog iets gehoord?

Hoi Ron. Nog niets gehoord. Afwachten maar.

Ik ben zelf in onderzoeken naar welke Zigbee ledstrip controller ik moet gaan gebruiken voor een nieuw project. Ik kwam daarbij ook bij MiBoxer/Mi-Light uit en hoopte op goeie ondersteuning voor Homey. Maar dat lijkt dus niet zo heel positief meer naar de laatste updates, jammer.

Weet iemand toevallig een goed alternatief dat wel goed ondersteund wordt? Mag ook rechtstreeks met HUE.

1 Like