Mi-light SDK3?

Ik heb deze gebruikt om de kleine mi light mr16 lampen in de tuin om te zetten naar “zigbee” rf signaal hiervan is behoorlijk minder dan de “mi box”

Volgens mij ondersteunt de app niet de zigbee devices van MiLight. Die gaat nog uit van het oude protocol. Ik weet niet of het lukt om dat ook toe te voegen.

Je kan ze gebruiken met de zigbee tuya app of de app van hue.

1 Like

I just installed the new 2023 Homey Pro only to realize that the milight app hasn’t been updated, and was as shocked as the rest of you to find that Athom simply dropped support for it.
Does it seem to be a workable solution for you to make a new app for SDKv3, Marco?

Wat ik niet begrijp vanuit athome is dat Emiel ooit zei dat een app van SDK2 naar 3 een simpele aanpassing was in de code. Een paar verwijzingen naar een library aanpassen. Maar ik ben geen programmeur dus zal het wel verkeerd hebben.

Voor nu is de workaround de app van @Arie_J_Godschalk Homesh om met een oude homey de SDK v2 te draaien en die via de nieuwe homey aan te sturen als ik dit werkend krijg.

1 Like

zo vervelend dat Athom ons hier weer in steek laat wie helpt ons

Marco, lukt het met het omzetten naar SDK3?
Anders voor mij voorlopig geen upgrade naar de HP23. :disappointed_relieved:

Ik heb er naar gekeken en het leek mee te vallen. Het lukt me alleen momenteel niet om te testen omdat ik mijn Homey Pro nog niet ontvangen heb. Als ik meer weet dan zal ik een update geven.

2 Likes

Ik ben benieuwd en wacht geduldig af…

For the time beeing heb ik een workaround gevonden zodat je je Mi Light kan aan en uit zetten en de brightness kan aanpassen vanaf je homey 2023 gekoppeld aan een oude homey die nog wel SDK v2 apps draait. Kleuren aanpassen werkt met deze workaround helaas niet, maar denk voor de meeste mensen ook niet echt super nodig.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben. Als @Marco_den_Otter zijn app klaar heeft is deze workaround niet meer nodig.

Hoi Marco,
Heb je inmiddels je homey pro binnen? En ben je al wat wijzer geworden wbt het milight protocol.
Ik heb de nieuwe homey ook , maar nog niet in gebruik omdat mijn hele huis op milight draait. Ik ben dus een beetje afhankelijk van jou kennis haha.
Ik hoop dat je eerdaags tijd kan vinden om het voor elkaar te krijgen dat het zou werken.

Daar ben ik ook benieuwd naar, hele huis en tuin vol met Mi-light’s.

Ben zwaar teleurgesteld in Athom dat ze zo abrupt gestopt zijn met de ontwikkeling en ondersteuning van deze app maar vestig mijn hoop op jou Marco :slight_smile:

Hoi de Pro is binnen ben nu aan het kijken wat er moet gebeuren, hoop van het weekend eerste resultaten te hebben.

1 Like

Top

Top. We wachten af.

Nou…ik kan wel wat positief nieuws gebruiken. Heb gisteren per ongeluk mijn account verwijderd dus ik moet helemaal opnieuw beginnen, maar dan wel graag met de nieuwe homey pro.

Heb je geen backup?

Heb mijn account verwijderd dus daar kan ik niet meer bij.

Mijn Miboxer Zigbee 3.0 controller in eerste instantie gekoppeld aan Philips hue met bridge en dat werkte maar er gebeurde hele vreemde dingen als het licht uit ging. Het ging uit en weer aan en weer uit en aan met wat geknipper om vervolgens helemaal uit te gaan. In eerste instantie dacht ik aan verkeerd aangesloten of defecte controller maar toen ik hem direct koppelde aan Homey 2023 waar hij als een onbekend Zigbee apparaat werd toegevoegd ging het licht wel gewoon direct uit zonder geknipper.
Probleem via deze koppeling aan Homey is wel dat het dimmen niet goed werkt. Niet stapsgewijs maar met grote overbruggingen. Dat ging bij de koppeling met Hue weer beter.

Ik hoop dan ook dat de Mi-Light app weer functioneel wordt voor Homey 2023 en dat alles met deze Zigbee controller werkt zoals het zou moeten.

Ik lees deze thread en ik weet niet of ik het goed begrijp: Miboxer Zigbee-spul zou niet werken op Homey Pro? Corrigeer me aub als ik het niet goed begrepen heb, maar ik heb sinds een maand of 2 een Homey Pro Early 2023 en ik heb zowel MiBoxer dimmers als buitenlampen erop aangesloten. Allemaal Zigbee. Werkt ook nog. Aansluiten heb ik gedaan via “standaard” Homey Zigbee device.