Mi-light SDK3?

Inderdaad zigbee, dat zijn de nieuwe varianten. Maar het oude milight protocol wordt niet meer ondersteund.

1 Like

Hoi Marco, ben je inmiddels al iets verder gekomen met de milight app?

mi light app dont work homey pro 2023 when

Hallo Marco, al iets verder gekomen?

1 Like

Hoop ook dat de Mi light app weer actief wordt voor de Homey pro 2023! Ze hebben geen idee hoeveel mensen die lampen gebruiken…

Zal er ooit nog ondersteuning voor de MiLights komen?

Ik heb door heel het huis en tuin wel 30+ van die dingen geinstalleerd en ben echt teleurgesteld in Athom dat ze, een door hun eigen ontwikkelde app, zo abrupt hebben gestopt zonder daarbij een waardige oplossing te bieden.

Als ik nu terug denk is de voornaamste reden dat ik destijds, als early adaptor de eerste “Early 2016” aangeschaft heb juist de reden dat deze MiLight ondersteunde.

Het is niet zo dat MiLIght al jaren niet meer verkocht wordt en dat we verwachten dat ‘legacy’ apparaten in leven wordt gehouden.

Ik vind het echt niet OK dat ze met een nieuwe release een bestaande functionaliteit zo in de steek hebben gelaten.

Ik zelf hink nu op de gedachten om mij te gaan verdiepen in een ander platform (home assistent). Maar het is echt alleen de MiLight ondersteuning die ik mis, voor de rest vind ik Homey nog steeds een fantastisch systeem. Maar lampen bedienen is toch wel het minimale waaraan een home automation systeem moet voldoen, lastig…

Wat doen jullie (andere forumleden) met jullie lampen? Hebben jullie een alternatieve oplossing? ‘Gewoon’ niet meer via Homey bedienen maar met de afstandbedining? Of zijn jullie ze daadwerkelijk aan het vervangen?

Wij hebben nog hoop. Marco den Otter zou kijken als hij de app over kan zetten naar sdk3. En bij deze de vraag aan Marco den Otter zijn er al enige vorderingen omtrent de Mi-Light app of gaat het helemaal niet lukken?

Ik denk dat Marco niet meer op dit forum zit.
Is al een lange tijd geleden dat hij gereageerd heeft.

Marco is wel de beheerder van de Mi-light app geworden. Kan de reden zijn dat hij hiermee bezig is. Je kunt hem altijd via de app benaderen.

Ik heb mijn Homey als vervanging van een Domoticz systeem aangeschaft. De Milight producten staan nog in Domoticz en die stuur ik aan via Homey met een virtuele knop die de HTTP API van Domoticz gebruikt. Beetje knullig, maar het werkt…

Die hoop heb ik ook nog steeds (een beetje) maar zoals Ron inderdaad aangeeft is het al een tijdje stil. Het zou wel fantastisch zijn als daar nog een vervolg op komt.

Zoiets heb ik ook overwogen, dan met Home Assistent icm Homey.

Maar zoals je zegt, het is ‘knulig’ en weer een afhankelijkheid + extra apparaat. Ik twijfel nog een beetje tussen zo’n hybride oplossing of dan maar gewoon in z’n geheel over naar een ander platform…

In iedergeval, dank voor het delen van het idee.

Er is weer hoop!


1 Like

Hoi Ron,

Top dat Martijn hiernaar wil kijken

2 Likes

Als je een bericht rechtsreeks aan Marco den Otter wil sturen dan kan je de tag @Marco_den_Otter gebruiken.

Volgens mij is de app aangepast.

1 Like

Yes, indeed…Top Vincent Thanks. Ron have you also tested the app?

No not yet, maybe today.

Hoi Ron. Sorry nu in het Nederlands. Wel geeft de ontwikkelaar aan.## Ondersteuning

De ontwikkelaar van deze app biedt geen directe ondersteuning.

O Oke Ga zo installeren, als het eenmaal weer draait heb ik niet zoveel ondersteuning meer nodig.
Hoop in ieder geval dat het werkt.