Mi-light SDK3?

Hopen wij ook en wachten jouw bericht af. In ieder geval bedankt voor jouw reactie

Ja hoor het werkt allemaal weer prima. Ben zeer blij.

1 Like

Top

App overgezet naar homey pro 2019 en alles werkt. Kan nu de nieuwe Homey bestellen en alles overzetten. Vincent bedankt.

Hmm… moet toch nog een beetje doorontwikkeld worden. Gisteren liep alles gesmeerd, maar
Na een mi-light update vannacht crasht de app steeds.

Bij mij het zelfde probleem. Heb nieuwe app op oude homey pro 2019 eerst geinstalleerd en werkte prima. Daarna alles overgezet naar nieuwe homey pro 2023 en werkte ook prima. Kreeg daarna steed bij inschakelen van de lamp network request failed.

Ik maak nog altijd gebruik van een RaspBerry PI met Domoticz en wilde over naar Homey. Doordat er nog geen ondersteuning was voor de Mi-Lights heb ik nog de hele tijd op mijn handen gezeten, maar sinds gister het verlossende bericht kwam met positieve ervaringen, heb ik meteen de Homey Pro 2023 besteld.

Nu ik hem aan het installeren ben, blijkt de app toch opeens niet te werken :grimacing:
Aangezien hij blijkbaar gister wel werkte, heb ik wel vertrouwen dat er op korte termijn een oplossing komt. Ik wacht het weer geduldig af. :grin:

Yup!! Ik ook.
Het vervelende is dat al mijn sensoren nu gekoppeld zijn aan de pro, dus teruggaan maar mijn oude homey werkt ook niet meer.

Hoi Ron, ik ben toch nog wel even benieuwd. Jij hebt het over een mi-light update. Wat is er dan ge-update? Bedoel je hiermee een update van mi-light (dus de firmware van bijvoorbeeld de iBOX) of bedoel je dat de mi-light app van Homey een update heeft gehad?

Ik vind dit wel even belangrijk om te weten, want dan zou ik graag willen dat als de mi-light app straks weer werkt :pray:, niet automatisch opnieuw wordt geupdate. Volgens mij kan je dat per app apart instellen in de Homey (Ik ben pas net 1 dag met Homey aan het stoeien, dus ik kan het mis hebben).

De mi-light app is net aangepast voor homey 2023 dus er zitten nog wat hobbels in.
In de eerste instantie werkte het prima, ik had inderdaad de automatische update uit moeten zetten. Als het goed werkt heb ik geen update meer nodig.
Maar de app is net 4 dagen geleden ontwikkeld, dus ik denk dat er wel weer een update komt om dit op te lossen.
Afwachten maar.
Misschien weet iemand hoe we de ontwikkelaar kunnen benaderen?

Hoi Ron

Vincent Steenhoute kun je benaderen

Hoe dan? en heb jij hem al benaderd?

Wei in het engels

Update: Ik ben er al uit. Het enige wat ik nog moest doen was in Domoticz de optie API Beveiliging aanzetten bij instellingen/beveiliging.

Hoi Armando, ik ben nog niet zo bekent met Homey, maar hoe kan je een virtuele knop een url laten uitvoeren. Lijkt mij een vrij simpel iets, maar in Homey krijg ik het niet voor elkaar. Met flow een actie β€œLogica” laten uitvoeren waarbij ik een POST doe met een URL, maar ik krijg elke keer een foutmelding.

Uiteindelijk wil ik (waarschijnlijk net zoals jij hebt gedaan) mijn Mi-Light lamp in Domoticz aanroepen met een URL http://:@:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=13&switchcmd=On

In mijn modem heb ik poortforwarding aangezet zodat 8080 naar mijn ipadres van Domoticz wordt doorgezet.

In het artikel https://support.homey.app/hc/en-us/articles/360024401113-Enabling-the-Virtual-Devices-Experiment kan je lezen hoe je virtuele apparaten kunt inschakelen:

  1. Enable or disable this experiment in More (...) β†’ Settings β†’ Experiments.
  2. Once enabled, go to Devices β†’ Homey.
  3. Select the specific virtual device you want to add to Homey.

Daarna kan je inderdaad via een flow de POST uitvoeren.

Heb jij Vincent al kunnen benaderen?

Ja, geen reactie. Jij al geprobeerd?

Heb hem zojuist een bericht gestuurd, dus ben benieuwd. Had jij toevallig ook nog wat gehoord van Martijn? Misschien kan die er anders nog even naar kijken?

Martijn gaat volgende week er eens naar kijken.
Afwachten maar weer.