Mi-light SDK3?

Hello everyone. Vincent Steenhoute has responded and will address everyone’s mistakes. At the moment he is free for the coming week and as soon as he returns he will pay the necessary attention to this.

Ja ik heb hem ook gesproken.
Zijn advies luidde alvast alle ip adressen vast te zetten van de milight bridges.
Gedaan maar geen verschil.
Elke keer als ik de app opnieuw opstart werkt het voor 30 seconden, dan niet meer.

De milight app is weer geupdate en werkt weer😀

Yup, lekker hoor.

Inderdaad. Top. :+1: Behalve de kleuren werken bij mij niet. Kleurenpallet RGB staat nu de Warm White kleurenpallet. Kan deze ook niet veranderen. Inmiddels Vincent op de hoogte gebracht. Hoe is het bij jullie?

Heb alleen warm wit nodig, dus maakt voor mij niet zoveel uit.
Ik heb wel de automatische update van de app uitgezet.

Maar kun je de warm witte kleuren wel aanpassen?

Jahoor, alles werkt prima. Met de bridge 1 en 2

Wauw wat een verademing deze werkende Mi-Light App. Dit werkt echt heel erg fijn, mega blij mee!!!

Ik werkte altijd met Domoticz en daarbij werken de Mi-Lights ook, maar zeker niet zo fijn als op de Homey. Toen ik de Homey voor het eerst in mijn bezit had, werkte een dag later deze app niet meer. Middels een workaround via een API op Domoticz kon ik de lampen toch nog aan/uit zetten.

Maar nu ik dit allemaal werkend heb op de Homey…fantastisch! Sowieso is de Homey software voor mij een nieuwe wereld met nieuwe mogelijkheden. Werkt allemaal erg fijn en tot nu toe erg stabiel. Ik ga niet meer terug naar Domoticz

Wordt evt. de nieuwere versie van de box (wl-box2) ook nog ondersteund?
Mijn oude met lampje is overleden en als ik een wl-box1 bestel krijg ik een wl-box2

Kun je beter even de vraag stellen aan Profile - Vincent_Steenhoute - Homey Community Forum

Ik heb in de afgelopen dagen geprobeerd de Homey 2023 te koppelen met mijn Mi-boxer hub, ik heb de volgende configuratie:
Miboxer Gateway (2,4Ghz) - WL-Box1
6 x Spot Fut103
8 x Spot Fut107
3 X Lamp Fut105
2 x Lamp Fut014
1 x LED-strip MiBoxer LS2 controler
Als ik probeer de Homey te koppelen met de “8 Zone Controller” dan wordt er heel kort gezocht en verschijnt er een pop-up zonder vermelding van de hub. Ook als ik het probeer via “RGBWW Mode” volgt er geen hub, al duurt het zoeken wat langer. Ik heb het geprobeerd met de hub in de aanmeldstand, direct na het aansluiten van de voeding en gewoon in het net, maar alles zonder resultaat.
Is er iemand die weet wat de juiste koppel procedure is met deze box?

Heb je jouw WL-BOX1 aangemeld bij de originele mi-light app.
Dus die van MiLight zelf?
Dan kun je daarna de hub in Homey aanmelden.

Hugo,
Bedankt voor de snelle reactie.
De WL-box is aangemeld in de MiBoxer app. Ik heb geen idee of dat verschilt van de Mi-Light app. Ga ik morgen proberen.

Hugo,
De MiBoxer WL-Box1 koppelt niet met de Mi-Light app, wel met de MiBoxer app. Blijkbaar zit daar een verschil in de gebruikte frequentie of codering.

Is er iemand die de MiBoxer WL-Box1 we gekoppeld heeft gekregen aan de Homey? Of is er een kans dat dit nog komt?

Ron,

Jij hebt de wl-box 1 en 2 geïnstalleerd gekregen?
Weet je nog hoe je dat gedaan hebt?

Mijn oude (met lamp) is overleden en ju heb ik een rechthoekige WL-BOX1 en een WL-BOX2 ( de nieuwe virkante Mi-BOXER)

Maar ik krijg ze geen van beide gekoppeld in Homey.

Hugo,
Ik heb de Home 2023 gekocht juist omdat ik al mijn domotica in een systeem wil integreren. Tot nu toe valt dat nog al tegen. Ik heb ook een MiBoxer WL-box1 en krijg die niet in Homey. Deze box is ook niet aan te melden bij de Mi-light app, in de MiBoxer app zit hij er binnen een paar seconden in. De MiBoxer Wifi box is ook niet meer zelfstandig benaderbaar. Het is wel vreemd dat er geen ondersteuning voor te vinden valt want de naam MiBoxer wordt al sinds 2019 gebruikt.
Jammer dat ik je niet kan helpen maar ik blijf wel zoeken.

Heb je misschien de router ingesteld op 5 ghz in plaats van 2,4 ghz. Zoja stel hem dan eens in op 2,4;ghz en probeer dan via mi light app

Ik zag dat WL box 1 en 2 van Mi boxer zijn. Deze beide boxen worden niet door Mi-light app Homey ondersteund. Indertijd is er al een verzoek gedaan naar Athom om deze te ondersteunen. Athom heeft hier nooit iets mee gedaan. Mooier nog ze hebben helemaal afstand van deze app genomen. Zie bovenstaand berichten. Vincent Steenhoute heeft als nog de app overgezet naar sdk3. Nogmaals dank aan Vincent. Misschien kun je hem vragen als hij deze boxen in de Mi light app wil opnemen