Ben en Hugo,
Ik heb van de servicedesk van Homey een email gekregen dat de ondersteuning van de app is overgenomen door Marco den Otter. Ik heb hem zojuist een berichtje gestuurd met de vraag of de MiBoxer hubs kunnen worden toegevoegd.
Ben en Hugo,
Ik heb van de servicedesk van Homey een email gekregen dat de ondersteuning van de app is overgenomen door Marco den Otter. Ik heb hem zojuist een berichtje gestuurd met de vraag of de MiBoxer hubs kunnen worden toegevoegd.
Marco van den Otter heeft niets meer van zich laten horen. Zoals ik al zei is Vincent Steenhoute de ontwikkelaar. Zie mi-light app Homey.
Hoi Ron,
Inmiddels bericht gezien van Vincent(engels) ik heb nog een partij nieuwe mi-light controllers. Zie voorbeeld
Gr. Ben
Ben,
Ik hoop nog dat het vervangen van de WiFi-box niet nodig is, ik moet dan al mijn verlichting opnieuw aanmelden en dat is niet echt leuk. Ik gebruik nu, naast de wifi-box een “esp8266_milight_hub”, zie
Deze hub bouw je voor nog geen €10 en kan je tot honderden groepen mee bedienen. Je kan er ook gewoon een afstandsbediening mee uitlezen en de bediening daarvan in de hub opnemen. Eigenlijk zouden de mogelijkheden hiervoor ook in de Homey moeten zitten. Alleen is de applicatie voor de hub in Python geprogrammeerd en niet in JAVA. Het omzetten hiervan is nog niet zo eenvoudig.
Ik geef het dus nog niet op, maar hou me wel aanbevolen voor je aanbod alhoewel ik ook niet zeker weet dat je met de Mi-Light box ook de nieuw RGBCCT MiBoxer lampen kan aansturen.
Ben,
Ik wil wel een test wagen met de Mi-light hub, ik heb nog wat reserve lampen liggen waarmee ik in ieder geval kan gaan proberen of de Mi-Light hub ook de MiBoxer lampen wil herkennen. Met de "“esp8266_milight_hub” gaat dat in ieder geval wel.
Laat maar weten wat je voor zo’n hub wilt hebben en of je die kan opsturen.
Update aansturing MiBoxer verlichting met Homey.
Ik heb de WiFi box vervangen door een MiBoxer WL-Box2.
Deze box is te besturen met de Tuya App “Smart Life” of met de3 “MiBoxer Smart” app. Ik heb voorlopig voor “Smart Life” gekozen omdat daar het meeste perspectief in lijkt te zitten.
In “Smart Life” wordt de MiBoxer herkent en geïnstalleerd. De interface heeft dan 4 tabbladen met de tabheaders “Wit”, “Kleur”, “Modus” en “Set”. De interface heeft de optie voor 100 groepen, 0 tot en met 99, eigenlijk 99 groepen want groep 0 is is gereserveerd voor alles aan alles uit. Zoals bij “Smart life” gebruikelijk reageert de verlichting wel met enige vertraging maar alles werkt correct.
Binnen het tabblad “Set” is de optie om één afstandsbediening te kopiëren. Dat heb ik wel meerdere keren moeten doen, maar uiteindelijk werkt het goed. De overige 91 groepen moeten op de standaard manier worden gelinked.
In de koppeling met “Homey” zijn nog wel wat hindernissen te nemen. In Homey wordt MiBoxer opgehaald, maar is maar één groep beschikbaar, de groep die op dat moment in “Smart Life” actief is. Ook ontbreekt de optie “Modus”. Veel is wel op te lossen door in “Tap to run” scenes aan te maken en deze met “Virtuele knoppen” in Homey op te nemen. Voor het kiezen van de groepen is dit in ieder geval gelukt… Daardoor krijg je echter wel een veelheid aan bedieningsknoppen.
Hoi Ron,
ik heb ook de nieuwe wifi bridge 2. In de mi boxer app wordt hij herkent en als ik dan het type afstandbediening verander dat hij moet nadoen dan reageren mijn downlights (ik moest ze natuurlijk wel eerst koppelen).
Als ik de tuya app gebruik dan kan ik ook koppelen met de wifi bridge, maar niets reageert. Dat had de miboxer app ook tot ik een ander type afstandsbediening koos. Weet jij of dit in tuya app ook moet/kan?
Per,
Ik heb de MiBoxer wl-box2 nooit in de MiBoxer app geïnstalleerd. Na de installatie in “Smart Life” (of Tuya) moet je de lampen ook daar installeren. Je kan ook, en dat werkte bij mij na een aantal pogingen, in het tabblad “Set” je afstandsbediening over nemen. Dat werkt ook met de Smart Life app op een ander apparaat. Bij mij werkt het in Smart Life prima. In Homey wordt de box wel geínstallerd, In de Tuya app van Brandwijk en in de nieuwe Tuya app maar werkt daar nog niet corrct, er kan niet worden gekozen voor groepem ( 0 t/m 99) en het tabblad “Wit” ontbreekt.