Lidl Zigbee Smart Home producten

Wachten totdat de Tuya app 'm ondersteunt: [APP][Pro] Tuya Zigbee App - #1938

1 Like

Weet iemand of de Lidl Smart Home app nog wordt onderhouden? De laatste update is alweer even geleden (v0.1.10 15 maart 2021).

Lidl heeft namelijk een nieuwe Mood Light, nu met accu en deze zou ik graag via de Lidl app willen kunnen bedienen.

De lamp is te koppelen, wordt dan als onbekend ZigBee apparaat toegevoegd. Alles werkt, alleen doet dimmen het een beetje vreemd. Je moet namelijk 2x achter elkaar een dimwaarde kiezen (balkje schuiven of via Alexa een waarde noemen) voordat de lamp daadwerkelijk dimt. En wil je weer een andere dimwaarde, dan moet je wederom 2x achter elkaar de dimwaarde kiezen… Heel vreemd!

@johan_bendz ? :blush:

ik lees van alles dat lidl item kunnen worden toegevoegd via app maar app is nog niet beschikbaar op bridge. volgens app store official dus dan zou je zeggen hij is goed.

Tja, het blijft verwarrende communicatie vanuit Athom (vind ik).
Official betekent vlgs mij niets meer dan dat persoon/bedrijf jaarlijks E100,- doneert aan Athom en dat zij dan ook de apps uitgebreider checken en testen op bugs.
Dit “official” en bijbehorende donaties waren wel geïntroduceerd samen met Homey Cloud.

Blijkbaar is de Lidl app nog niet genoeg bugvrij of zo om om de cloud/bridge te kunnen/mogen draaien :sweat_smile:

Screenshot from 2022-10-22 17-34-57

Maar ik kan het allemaal helemaal mis hebben!

dat is dus mijn twijfel met hoop dingen die ik lees over bridge. in keynote zou alles werken en veel goede dingen maar in praktijk blijkt veel niet te werken. ik heb zelf wel nu 2023 pro gekocht maar daar blijken ook weer dezelfde dingen aan te kleven dat apps niet geschikt zijn. ik hoop dat homey snel gaat leveren wat er gezegd is en ik eindelijk de bridge kan benutten.

1 Like

Dit is eigenlijk enkel aan de ‘vooruitgang’ te wijten.
Bijvoorbeeld: Windows XP programma’s werken vaak ook niet meer op windows 10. De software (apps) dient aangepast te worden vanwege het geupdate cq aangepaste besturingssysteem.

Athom heeft begin vorig jaar de SDK3 versie geïntroduceerd, en erbij gezegd dat SDK2 ondersteuning eindig is.
Maar er is niet echt een harde einddatum gesteld, en dat is het nadeel van Athom dat zij geen roadmap publiceren.
Dus, als je ontwikkelaar bent, en je app(s) nog (lang) niet geüpdatet hoef(t)(en) te worden, waarom zou je dat dan doen…?
Ik denk dat Athom er vanuit ging dat apps geleidelijk aan wel geüpdatet zouden worden.

Maar nu is er opeens een deadline, omdat Athom besloten heeft “vooruit” te willen en dat de Pro 2023 dus geen SDK2 apps kan draaien.
Laten we het dus wederom op onhandige communicatie houden. Want wat is een Pro zonder community apps!

Maar ontwikkelaars doen hun best om de app te upgraden, er is al een begin gemaakt:
Hier kun je tevens zien welke van jouw apps nog geüpdatet zouden moeten worden om op Pro 2023 te kunnen draaien:

Het is wel heel vreemd dat Athom sommige eigen apps niet lijkt te willen updaten:

1 Like

ik ben positief dat 2023 pro voldoende apps krijgt die ik persoonlijk wil gebruiken. ik heb me er al bij neer gelegd dat bridge de apps niet gaat krijgen dus die gaat hopelijk als sateliet werken. ik heb ikea items en die werken maar kunnen geen update ontvangen echter hub is niet toe te voegen. hopelijk is het met pro ook 1 jaar lastig. voor mij zijn homewizard p1 meter belangrijk en tuya (lidl, action, aliexpress, etc) want daarmee kan ik hopelijk optimaal gebruik maken van mijn zonnepanelen ecosysteem.

Dat hoeft ook niet, je kunt ze updaten door ze tijdelijk aan de hub toe te voegen. Met de Ikea phone app zou je ze dan moeten kunnen updaten. Daarna koppel je ze weer aan Homey bridge en heb je de hub niet meer nodig. Al kan hij wel aan Homey Pro gekoppeld worden, gewoon omdat het kan :wink:

is wel werk. het zou gewoon kunnen als je hub kan toevoegen zoals hue

Robbshop.nl heeft diverse stekkers die schakelen en energie doorgeven. Zelf heb ik net een paar van het merk Frient binnengekregen super in combinatie met mijn homey pro

1 Like


Heeft iemand deze aan de praat op de homey bridge? Staat niet in de app! Gr harold

3 Likes

Zelfde vraag hier! Zou mooi zijn!

Denk dat je het het beste aan de app ontwikkelaar kunt vragen.
Het email adres is te vinden onder de recensies.

Hallo,

Vandaag ook een aantal lampen gekocht bij de Lidl.
De E14, E27 en de ledstrip.
De E14 lamp en de E27 lamp worden niet herkend door de Lidl app en worden dus als generic Zigbee device toegekend.
De Ledstrip werkt wel in de Lidl App.

Het nadeel van de E14 en E27 als generic Zigbee device: de kleuren zijn net anders als in de app en het dimmen werkt niet naar behoren, iemand een oplossing?

node":{

4 items

“modelId”:

string"TS0505A"

“manufacturerName”:

string"_TZ3000_riwp3k79"

“endpointDescriptors”:[

]

2 items

“endpoints”:{

}

2 items

Ik denk dat je beter de Tuya zigbee app kunt proberen. De lampen werken mss ook wel beter met deze app

Screenshot from 2022-11-17 23-37-34

Hallo Peter,

Die had ik ook al geprobeerd, helaas herkend deze de lampen ook niet, dan worden ze nog als generic zigbee device toegevoegd.
Tevens ondersteund deze app alleen rgb lampen en niet rgbw.

Ah okee. Doet de strip het ook niet? Zou wel zo zijn volgens het Tuya Zigbee topic (daar kun je ook ondersteuning voor je lampen aanvragen, lees post #1 even door)

Deze heb ik gekocht en helaas nog niet werkend gekregen. Even kijken of ik een request kan indienen.

Heb je al de “interview” truuk geprobeerd? Daarna worden soms ontbrekende functies actief.
Ga naar https://tools.developer.homey.app/tools/zigbee
Klik op de grijze button “interview” van de ledstrip entry.

Yep, zeker geprobeerd, maar helaas zonder succes. Zelfs de AAN-UIT knopt werkt niet. Dat zou al het mooiste zijn als dat werkt.