Silvercrest/lidl smart button koppelen

Hallo. Ik heb via de een smart-button van silvercrest/lidl gekocht. De app van lidll binnen Homey gedownload. Nagenoeg alle apparaten van genoemd merk staan hierin om te koppelen, behalve de smart-button. Volgens gegevens zigbee gecertificeerd. Iemand idee hoe ik deze nu kan koppelen?

1 Like

Dat betekent niet dat alles met zigbee met elkaar kan samenwerken (helaas). Bij z-wave is dat in de regel wel het geval.

Bij Homey is het zaak om in de appstore te zoeken naar het apparaat / merk op je wensenlijst. Is er geen ondersteuning (staat hij er niet bij), dan werkt het meestal niet.
Voor lampen, tussenstekkers en relais bestaat er wel de Homey generieke Zigbee ‘app’. Deze kan de functies AanUit/Dim/Kleur besturen.

In het geval van Lidl apparaten kun je ondersteuning aanvragen via deze weg:

Hello together

I also bought the smart button from Lidl and find it really great. The button can not be found with the lidl app. Also the Zigbee app and Tuya do not find the button.

The developer of the lidl app does not respond to any mail and request.

Can anyone help me?

Here is the link to the button

Thanks for your reply and efforts

br
Peter

I also have a SILVERCREST Smart Button and like to see it supported for the Homey Pro 2023.

Thanks for help.
Henk

Hij zit in de Tuya zigbee test-app als de “1 button Smart Remote Controller”

OK. geprobeerd met mijn HomeyPro 2023, maar het werkt niet. Onbekend Zigbee device.
Door/window sensors werken hier wel mee.
Dank.
Henk

Sorry Jan, installeert wel maar simpele flows met een lamp aan bij 1 klik en uit bij 2 klikken werkt niet.
Tikken op de flow werkt wel.

Deel de flow even, dan kijken we ff mee :wink:

Bijgaand de flows voor het aan en uitschakelen van een lamp


Hallo, ik krijg de drukknop geinstalleerd. Krij melding dat app goed werkt maar niet bediend kan worden. Zie schermprintje. Iemand suggestie?

image0.png

John Oosterhof

Alphen aan den Rijn

Omschakelen naar scene mode (3x klikken).
Alleen daarna 1 x klik er gebeurt niets. Even wachten en nogmaals 1 klik werkt.
Idem met 2 x klikken, dit 2 keer doen met tussenpoos…

Je kunt een drukknop nooit bedienen want hij kan niks, het niet zoals een lamp die aan kan gaan of iets dergelijks. Je kunt hem alleen gebruiken in een flow als trigger.

1 Like

Ik weet niet meer precies welk topic het was maar ik heb dit probleem eerder voorbij zien komen hier, misschien even de zoekfunctie van het forum gebruiken (en zoeken met engelse thermen zal meer resultaat opleveren).

Wat Glenn zegt.
De knop kan wel je Homey bedienen, maar Homey kan niet de knop bedienen.

Het is idd een wat rare melding.
Ik dacht eerste x ook dat er iets mis was, maar het is gewoon een goedbedoelde hint, daar er ook knoppen zijn die Homey wel kan bedienen (slimme wandschakelaars / -dimmers)

1 Like

De “knop” werkt niet goed, is niet goed geimplementeerd. Staat wel ergens in het draadje

Sorry, ik had even niet meer tijd om een uitgebreider antwoord te geven.
Hier het deel waar ik naar verwees
https://community.homey.app/t/app-pro-tuya-zigbee-app/26439/3475

P.s. Dit was alleen om het werkend te krijgen, een soort ‘proof of concept’.

Ik weet niet of dit topic al “opgelost” is, maar ik heb zojuist de smart button aangesloten op mijn Homey early 2023, en hij lijkt te werken. Ik heb hem idd via de Tuya “1 button smart remote controller” aangemeld en ik kan hem gebruiken in flows.

Het gebruik is echter verwarrend, omdat je eigenlijk 2x (niet te snel achter elkaar) moet klikken om een “single click” uit te voeren. Hetzelfde geldt voor de dubbel click: eerst een keer klikken en dan ongeveer een seconde later een dubbelklik uitvoeren.

Het lijkt also óf de knop, óf Homey eerst “wakker” moet worden, en pas bij de 2de klik van de knop gaat doen wat er moet gebeuren. Ik heb precies hetzelfde probleem bij de KAKI wand AB’s: je moet 2x achter elkaar op een knop drukken, voordat Homey er iets mee doet.

Het werkt dus wel, maar voor een drukknop niet heel handig…

1 Like