Ledvance Smart+ zigbee koppelen

Beste allen,
Ik ben nieuw op dit forum, dus als ik iets fout doe dan op voorhand excuus.
Ik heb bij Ibood een Ledvance plafonniere smart+ met zigbee gekocht. De lamp kun je dimmen en de kleurinstelling ook wijzigen. Echter als ik de lamp in Homey toevoeg kan ik alleen maar aan/uitzetten. Er wordt een algemeen apparaat toegevoegd. Ik heb ook de app van Osram geprobeerd, hetzelfde resultaat. Iemand een oplossing? Al vast veel dank.

1 Like

Beste Roy,
Bedankt voor je reactie. Ik heb echt getracht geen fouten te maken. Bij mij staat de aanhef: NL Nederlands (Dutch) apparaten. Begrijp ik het goed dat het dan toch in het Engels moet?
N.a.v. je antwoord: Ik denk het laatste. Er is een app van Osram maar daar staat het apparaat niet in.
Heb je enig idee waar ik moet zijn voor een verzoek van aanpassing?

(A message for our English friends. Excuse me if I used the wrong language)

Beste Roy,

Duidelijk en zeer bedankt voor je hulp. Ik heb de aanvraag ingediend bij Athom met het verzoek de lamp bij zigbee toe te voegen.

Groet,
Peter

1 Like

Dat heeft bij mij niet geholpen. Athom support zegt vrolijk dat we Osram moeten contacteren. Wel, op beide paarden wedden lijkt me inderdaad zinvol.

DUS: Vraag aan Osram Homey support met deze link: https://www.osram.com/os/contact/forms/technical_support.jsp
Hoe meer mensen Osram duidelijk maken dat Homey belangrijk is, hoe sneller Osram getriggerd zal zijn om met de Homey developers mee te werken.


Denk dat het bericht is aangekomen nu.

Dat was dan ook de bedoeling :wink:
Als je mensen wilt mobiliseren met het om te beginnen zichtbaar zijn, toch?

Zeker. En als je Athom wil mobiliseren dan wens ik je veel sterkte, je zal het nodig hebben.

Het wordt zelfs een beetje zielig. Ik kocht vandaag ook de garden pole rgb mini van ledvance. Deze staat in de lijst van compatibele apparaten Lightify app. Wat blijkt… ook deze worden niet herkend en toegevoegd als standard zigbee device. Dus het werkt wel met wit licht, maar de kleurtjes mag je vergeten. WTF zeg…

Wanneer ik een Smart+ plug wil toevoegen kom ik niet verder dan het onderstaande scherm. Iemand tips?

Al gedaan wat er staat? 10 sec de aan/uit knop (fysiek) ingedrukt houden? Terwijl je naar dat scherm kijkt.

Andere methode is naar het scherm gaan wat je nu ziet en dan de plug pas in het stopcontact stoppen. Maar in de praktijk dien je de knop ingedrukt te houden.

Ik zal de plug in het stopcontact steken zodra ik in het scherm zit. Enig idee hoe lang je dan moet wachten?

Vrij kort. Zodra je de plug in het stopcontact zet zou het scherm al moeten veranderen.
Nogmaals bij mij werkte dit ook niet goed. Maar het indrukken van de aan/uit knop 10 sec lang werkt altijd. (ingedrukt houden totdat je een geklik hoort, reset).

@Jeroen_Reijling en gelukt? Zo ja hoe? Dan hebben andere forum leden er in de toekomst ook wat aan :smiley:

Nee, niet gelukt… Ik denk dat ik ze weer terug stuur tenzij iemand anders nog een tip heeft

En je weet zeker dat je een smart+ zigbee plug hebt gekocht, niet per ongeluk een wifi variant?

Ja, ik heb nog even getwijfeld maar er staat duidelijk Zigbee op :wink:

1 Like

Hoor je de plug klikken als je 10sec op de powerknop duwt?
En ben je dichtbij Homey of niet? Zonodig eens dichterbij proberen?

Beste, ook ik had bij iBood Ledvance Plug EU gekocht. Liep tegen het zelfde probleem aan als hier beschreven. Met het proberen kwam ik ergens de fabricant naar Osram tegen.

Ik heb toen de Osram app geïnstalleerd en daarmee werkte het gelijk. Ook al is jullie gesprek uit april, het leek me goed het even te plaatsen.

Ik gebruik ook de Plug EU en heb ze ook meerdere keren toegevoegd.
Gewoon even 10 seconde de aan-uit knop op de plug indrukken totdat je de klik hoort en hij wordt toegevoegd.

Hi ik ben nieuw hier… en ik heb een probleem omdat ik de ledvance power plug wifi niet gekoppeld krijg , gaat dus om de WIFI versie ook via de ibood gekocht deze week.

Iemand nog een tip ?