Klikaanklikuit awst-6000

Ik had een bewegingssensor gekocht van kuka, k je hem niet gekoppeld aan m’n homey pro. Toen ging ik in de kamer zitten waar de homey staat waarop hij hem zag. Dus ik blij.

Maar het lijkt er op dat zodra ik de sensor uit de zichtlijn van de homey plaats dat hij geen verbinding meer heeft. Ik heb de nieuwste software versie draaien.

Herkent iemand dit probleem? Ik dacht lekker voordelig uit te zijn, maar als het dan niet werkt :sweat_smile:

Sorry, ben inderdaad nieuw hier. Ik zal in het vervolg letten op de taal van het onderwerp :+1:

1 Like

Hier hetzelfde probleem met elk type 433 sensor, mijnsinziens door slecht ontvangstbereik van 433 MHz van Homey Pro.
Zoek even op 433 en je vind al gauw soortgelijke problemen:
Addig Homey Bridge as a extender to Home Pro 2023?

433 failing

RF 433 MHz receive range disappointing

Ik weet niet of dit met de gevoeligheid van de ontvanger te maken heeft of met het herkennen van de code: als ik de APIR-2150 aanmaak als een AWST-6000 lijkt de ontvangst beter te gaan.

Hmm, dat is balen. Ik kom er steeds meer achter dat homey pro niet echt is wat het beloofd te zijn. Laatst kwam ik er ook achter dat de HomeKit koppeling niet echt werkt, en m’n deurbel biedt in de fles ook niet alle functionaliteit die netatmo biedt dus daar gebruik ik om de netatmo app nu maar voor.

Op dit moment kan ik met homey niet veel meer extra als dat ik eigenlijk al kon met gewoon HomeKit :slightly_frowning_face:

Het idee van een device die alles kan connecten is wel gaaf, en ik dacht dat ik dat met hardware van 400 euro zou kopen. Maar volgens mij is dat niet zo is wel? :face_with_peeking_eye:

Ik heb net maar een retourverzoek ingediend via het return formulier (gaat via een gewoon contact formulier blijkbaar). Zit nog nét binnen de 30 dagen, hopelijk krijg ik m’n geld terug.

Ik had ook het idee dat ik met de Homey Pro op de toekomst voorbereid zou zijn, de bestaande spullen overzetten en van lieverlee migreren naar devices met 2-weg communicatie. Maar aangezien ik geen 433 bereik voor elkaar krijg in mijn hele huis, en met name de bewegings- en temperatuursensoren niet 1:1 te vervangen zijn, vraag ik me ook af wat ik er op voorruit ben gegaan. Ik wacht nog steeds op antwoord van support, maar ben daardoor wel over mijn retour datum heen. Voor de Pro dan, de bridge kan nog terug. Ik heb nu mijn KaKu ICS-2000 en HomeWizard weer aangezet en verbonden met mijn Pro. De een voor de bewegingssensor buiten, de ander voor de temperatuursensor van de zonneboiler op zolder. Maar ik kan ook nog helemaal terugvallen op de ICS-2000.
PS: KaKu bewegings sensoren hebben instellingen voor afstand, lichtsterkte en uitschakeltijd. Ik heb nog geen Zigbee bewegingssensor gevonden die dat ook heeft. Zo heb ik de AduroSmart Zigbee draadloze deur- raamsensor bekeken als vervanger, maar mis deze instellingen. En voor de buitensensor heb ik nog geen vervanging gevonden.
En de bridge in satellietmodus werkt alleen voor verzenden 433, niet ontvangen:

Zelfde hier wil de ASUN 650 koppelen maar homey pro zegt dat die aan en uit moet gaan als ik de learn knop in druk maar dat doet ie niet wat doe ik verkeerd ?

Ik gebruik nu een sensor van Philips hue, daar zit ook lichtsterkte en bewegingsgevoeligheid op. Wat betreft uitschakeling is een kwestie van automatiseren (kan ook in de hue app)

Ik begrijp niet zo goed waarom er zijn reclame voor kaku en 433 gemaakt wordt als het niet eens werkt. Echt heel vervelend want voor de rest vind ik de manier van flows maken echt wel next level, kan Apple een puntje aan zuigen

Je kunt proberen de afstand tussen de ASUN en de Homey kleiner te maken, en/of de code van een bestaande afstandsbediening te leren.

Bedankt voor de info, dat soort info is (meestal) niet uit de spec’s te halen. De uitschakeltijd op de sensor bepaalt hoe snel bv een lamp weer uitgeschakeld kan worden. En binnen hoeveel tijd je moet bewegen om de lamp op de WC niet uit te laten gaan :wink:. Dus het is wel fijn als je hiermee een beetje experimenteren kan wat het beste resultaat op levert.
Weet je soms de uitschakeltijd van de Philips Hue bewegingssensor? En met welke App heb je die geïnstalleerd?

ik deed het nu zonder afstandsbediening ik wounhem rechtstreeks aan de homey pro koppelen scheelt weer een afstandsbediening. maar goed zoud e afstandsbediening van de stekkerset van KAKU dan hierop werken ?

Zo’n Hue sensor kun je in de Hue app en in de Woning app instellen. De uitschakeltijd bepaal je ook zelf op de minuut nauwkeurig, en kun je zelfs per dagdeel laten verschillen. Zo wordt het in de hal, na bewegingsdetectie, bij mij tussen 8 en 21 uur helder en de overige tijden is het licht gedimd. Overigens heb ik al m’n lampen wel via Hue … ik denk niet dat hij niet-hue lampen kan schakelen (misschien wel via de woning app, kan ik niet proberen omdat ik die lampen niet heb)

Sorry, ik heb het niet goed uitgelegd.
Als je de procedure volgt door op de knop van de ASUN te drukken, genereert Homey een nieuwe code/adres/id voor de ASUN.
Als je ASUN al met een bestaande afstandsbediening kunt bedienen en de ASUN dus de code van die afstandsbediening kent, kun je die code kopieëren naar de Homey. Dan kun je ASUN dus zowel met de afstandsbediening en de Homey bedienen, met dezelfde code.
Als dat werkt, kun je zonodig de ASUN resetten en codes leren zoals je wilt.
De afstandsbediening van een stekkerset werkt, mits ze allebei een A in de naam hebben. Dwz je de code niet instelt met draaischijven.

De AWST kan ook lekker kort, 5 sec (en 1, 5 en 10 minuten).
Ik heb de AWST-6000’s via de KlikAanKlikUit app op de Homey Pro gekoppeld, en via “zone activity” flows stuur ik de lampen. In zo’n flow stel je ook de uitschakeltijd in. Ik probeer het zo te doen dat zolang je blijft bewegen de lamp tussendoor niet uitgaat. Bv met 1 minuut uitschakeltijd op de sensor, 2 minuten uitschakeltijd in de flow. De lampen stuur ik via KaKu ontvangers en Homey, en Hue lampen stuur ik op de Homey als Zigbee via de KiKa app. Omdat deze app door Athom support wordt en ik niet afhankelijk ben van derden.
Ik denk wel dat ik door Hue apparaten met Zigbee aan te sturen, functionaliteit verlies. Ik moet nog uitzoeken welke functies dat zijn. Op de Homey zijn er 2 apps om Hue lampen aan te sturen. Een mét en één zonder Hue bridge.

Ik had al een Hue bridge waardoor ik een hoop functionaliteiten heb die Hue bedacht heeft, ik denk dat je een deel ervan gaat missen inderdaad als het alleen via Zigbee gaat.

Ik heb het ook geprobeerd met de KiKa app, maar zag dat ik dat ook een KiKa bridge moest kopen. Ik wou de AWST-6000 dan ook rechtstreeks aansluiten op de Homey Pro, en dat werkt zolang je alles in het zichtveld houdt van de Homey Pro. Ik had geen zin om nog eens +100 euro extra uit te geven zodat ik een sensor kon kopen die een tientje goedkoper is als die van Hue :stuck_out_tongue:

Ik denk dat ik maar eens ga experimenteren met iets als Home Assistant, daar las ik over elders op dit forum.

Ik begrijp je niet goed. Deze app doet het toch zonder KaKu bridge? : (KlikAanKlikUit App voor Homey | Homey)

Ik hoop nog steeds dat de Homey bridge als satelliet de oplossing gaat bieden.

PS: met verse batterijen in de sensor wil het weleens beter gaan.

Als ik de KiKa app installeerde moest ik eerst een nieuw apparaat toevoegen. Daarbij had ik de keuze tussen een nieuwe bridge, een geïnstalleerde bride of om een bridge te resetten. Ik kon geen los device zoals die sensor selecteren :thinking:

Misschien moet je de KaKu (Klik aan Klik uit) app instaleren, en niet de KiKa (Kinder Kanker Vrij) app :upside_down_face:

Maar de KaKu bridges worden niet ondersteunt door Homey, alleen (alle*) losse 433 Mhz of ZigBee apparaten, dus de keuze wie jij kreeg is waarschijnlijk van een andere app, of een mis-lezing.

Edit, maar even dat goede doel de link toegevoegd,
@Dijker

1 Like

Ik bedoel ook de KaKu app haha :stuck_out_tongue:

Ik had een losse AWST-6000 die ik op Homey wou zetten, dat is een losse 433 toch? Echter werd er alleen maar een signaal verstuurd als de Homey Pro en de AWST-6000 elkaar konden zien.

Dus als ik je goed begrijp, krijg je de AWST-6000 wel op de Homey gekoppeld, maar doet die het niet meer op grotere afstand. En omdat op te lossen was het idee om een KaKu-bridge op de Homey aan te sluiten?
Misschien is het een goed idee om wat meer te omschrijven wat je precies aan het doen bent, met naam en toenaam, want het is nu maar gokken waar je het over hebt. Over welke app en bridges heb je het precies?